Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

JennieJ skrev 2011-11-23 12:51:27 följande:
    Idag får vi komma hem från sjukhuset känns underbart och min dotter har och är en riktig kämpe! Med rullstol, kryckor, bock och andra hjälpmedel kan vi nu klara oss själva hemma. Bara längtar efter min säng, riktig mat, egna dusch och så klart min övriga familj! Har dok hundra saker dom närmsta dagarna. Fredag kommer en kvinna som ska se om vi behöver mer hjälpmedel och sedan kalas för sonen, lördag få upp lite av julsakerna, lördagen ullared och ditt får jag åka själv så mannen är hemma med dottern, måndag röntgen återbesök i göteborg, tisdag till skolan och vara med dottern, onsdag så har min man hjälp mig kontakta kvinnokliniken i göteborg för ett extra ultraljud då jag är orolig att allt inte står rätt till efter all stress och panik som varit sedan fredagen och då är han med i skolan och jag tar över resten av veckan om behovet finns. Så livet är bra stressigt just nu så jag hinner inte vara gravid eller rättaren sagt hinner inte vara graviditetsdålig och de skrämmer mig lite och just därför ska de bli skönt nästa onsdag och se om allt står rätt till? Lycka till alla och jag har missat och inte hunnit läsa alla inlägg som varit sedan fredagen så jag hoppas verkligen de inte varit några negativa saker som hänt. En sak till är nu inne på vecka 12 så när jag gör ultraljudet nästa vecka är jag inne på vecka 13 vilket gör att man behöver inte vara så anonym längre och man kommer kunna lägga upp en riktig profilbild vilket gör att de känns mer äkta på något sätt, speciellt när man kan göra sitt album öppet för medlemmar ha de gott ska nu återgå till min stressiga vardag.
    Skönt att ni är hemma igen. Mycket annat att hinna med innan ni ska besikta lill* bebisen då. Lycka till!
  • Havsjungfrun

Har gått ner 2 kg och sedan upp 0,5 kg. igen. Har ganska så hög startvikt så jag är glad så länge inte vågen går upp för mycket.
    Här får man tydligen ringa om boka RUL själv nu,man bokar när man är i v. 15. Mår fortfarande sååå illa. Skönt för er där det börjar ge sig nu.

• Havsjungfrun

Äter också Levaxin sedan ca. 8 år tillbaka då jag har opererat bort halva sköldkörteln, har alltså låga doser hormoner själv. Under mina graviditeter har jag tagit prover 1 gång/månad. Har inte behövt justera dosen någon av gångerna. Denna graviditet tar man även prov på T3.

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-11-28 19:25:02 följande:
    Jag orkar inte mer, vill bara lägga mig ner och gråta! Har totalt missförstått en fråga på hemtentan vilket resulterar i nattjobb! OCH fram till lunch imorgon då den ska vara inne...... Kul, ingen sömn på 30 timmar...
    Aj då, hoppas att du får ihop det! Lycka till!
    zenoble skrev 2011-11-28 19:23:08 följande:
    Hej  Glad kul att höra att det går bra för er! är det fler som börjar känna att man kanske kan börja njuta av graviditeten till fullo snart och slippa illamående och annat? Jag har inget illamående kvar, det enda är tröttheten, men den börjar sakta men säkert bli bättre den med! speciellt på kvällarna.
    Går in i v.14 idag. Gjorde även det hela "offentligt" på facebook idag. känns skönt att alla vet så man slipper säga det till varenda kotte man träffar ;)

Trevlig kväll på er
    Går också in i v. 14 idag. Kan dock räkna med rejält illamående några veckor till, i v. 17-18 har det släppt med de andra två och jag mår ju inte direkt bättre den här gången. Räknar dock med att det borde ha lugnat sig till jul, mums :) Skönt för er som det börjar släppa för!

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-28 23:02:58 följande:
    Här har kvällen spenderats på akuten. Fick en blödning vid 17 tiden i eftermiddag o åkte in till akuten. Va helt säker på att det va missfall. Läkaren konstaterade en blödning vid livmodermunnen lr va de hette. Kommer inte riktigt ihåg va lite chockad. Men bebisen mår bra o hjärtat slog fint. Så nu e ha sjukskriven 14 dagar sen ska ja upp på ny koll. Får inte bära nått o inte göra nått ansträngande. VILA! Känner mej lättad att bebisen mår bra i magen men är endå väldigt orolig för blödningen. Känner mej ledsen då vi fått lämnat sonen hos mormor för att ja inte får bära o lyfta och efterspm han är handikappad så blir det mycket lyft. Mannen jobbar eftermiddag den här veckan så dagistiderna blir inte bra då han slutar jobbet kl 23. Så min mamma sa att vår son får vara hos henne så kommer dom o hälsar på mej på eftermiddagarna. Usch gör ont i mitt hjärta! Saknar min son!!! Vet att han har de jätte bra hos sin mormor. Han älskar verkligen henne men jag saknar honom. Ska väl försöka sova lite nu efter en omtumlande kväll. Ville bara skriva av mej lite. Kram på er!
    Vad skönt att allt var bra med liten! Hoppas att blödningen avstannar nu. Tur att ni har en snäll mormor som kan hjälpa till! Hur gammal är er son? Kram
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-11-29 18:58:34 följande:
    Idag fick stora tösen sin diagnos...Autism...all lycka över denna graviditet försvann i ett nafs...hur ska jag orka med ett tredje barn nu, nu ska vi gå diverse utbildningar och gå igenom allt med dagis och skola. Och det känns allt annat än rätt att utsätta henne för mer konkurrens som en liten bebis kommer innebära...diagnosen var väntad men när det väl sattes på pränt sådär så kom det ändå som ett slag i magen
    Inser att det kan kännas övermäktigt just nu. Tänk på att den hjälp ni nu kan få förhoppningsvis kommer att göra livet lättare för er. Ert nya barn kommer förhoppningsvis bli en stimulans och glädje även för storasyster. Kramar
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-29 23:00:22 följande:
    Havsjungfrun- ja min mamma är guld värd. Vet inte hur ja ska tacka henne för att hon ställer upp så mycket för oss. Vår son är 5 år. Saknar honom fruktansvärt mycket. Känner mej dålig som inte kan ta hand om honom just nu. Fy detta är hemskt.
    Kan inte din mamma bo hos er under den här veckan i stället då? Så får du ha honom hos dig men kan ändå vila.
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-30 11:54:07 följande:
    Nu kan jag andas och bara njuta lämnar första trimesen och välkomnar nr 2! Bebisen levde loppan inne i magen, sug på tumme, sparka och vände rygg och nästa sek mage till. Såg ögon, mun, näsa, såg även en fin pulserande navelsträng och hjärtat slog fint. Dok blev bilderna dåliga men vad gör de nu när jag vet att mitt lilla liv mår bra kärlek
    Härligt :)
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-30 16:49:27 följande:
    Kub testet idag gick bra :) kändes skönt att se den lilla bebisen igen efter de senaste dagarnas turbulens. Men deb verkar må så bra inne i magen. Sprattlade o snurrade runt :) o hjärtat slog fint oxå. Det va så skönt att få se att allt va bra :) va riktigt nervös innan. Så nu e de bara att fortsätta vila så den stannar kvar i typ 28 v till :)
    Härligt :)
  • Havsjungfrun

Amy86 skrev 2011-12-01 18:26:16 följande:

Hej nu har jag äntligen kommit in på min gamla profil. i dag var jag på Kub och allt såg fint ut:) Min 4åriga son tyckte det såg ut som bebisen höll i en pistol på bilden och det har han faktist rätt i:) har även kännt sprattel idag:D Härlig 1 dec.     

Det var jag som hette mammie86 innan:)
    Vilken häftig bild, man ser verkligen att det är en lite bebis!
    Tre Flickor skrev 2011-12-01 20:45:06 följande:
    Tänk, i januari månad, dvs NÄSTA månad så är somliga av oss som ska ha i början på juni redan halvvägs in i graviditeten. Vilken härlig och pirrande känsla Glad

Tycker ju att 5 månader är jäääättelänge just nu men ur det perspektivet låter det lite bättre:)

Bor i mellersta Bohuslän. 
Svar på tråden Juni-barn