Juni-barn
Konstigt det blev när jag citerade baby 1112's inlägg....
Konstigt det blev när jag citerade baby 1112's inlägg....
Men usch otäcka människa! Förstår att du känner dig otrygg Dancia det hade jag med gjort.
Jag har inte börjat svullna än och hoppas på att komma undan men om det är ärfligt så lär jag se ut som en ballong mot slutet det gjorde min mamma.
Min krabat i magen lever oxå rövaren... vilka sparkar man kan få ibland. Nu känns det lite skönt att jag har moderkakan i framvägg så den dämpar lite
God morgon tjejer! Tycker min krabat i magen har varit väldigt lugn. Kände lite sparkar igår men inte lika mkt dom jag brukar. Idag har jag inte kännt något alls än....
Tror ni jag behöver vara orolig?
AgnesGN: Stort grattis! Håller tummarna för att allt ska gå bra! Kan tänka mig att det är mkt blandade känslor. Massa styrkekramar till dig!
Zvartaliljan: Fy så jobbigt för dig, Hoppas du snart kan få må lite lite bättre iaf. kram
Ensortsmamma: Vad skönt att du blivit kollad nu. Ge dig inte förrän de tar dig på allvar. Inte bra och gå runt och vara orolig. Fast jag förstår hur du känner, har själv svårt att stå på mig.
Har själv haft och har en skitjobbig tid framför mig. Ett barn på förskolan jag jobbar på har nämligen somnat in. Hur går man vidare?! Så psykiskt mår jag inge bra alls just nu. Och mitt i allt elände så ska vi sälja lägenheten för att sen kunna flytta in i huset vi köpt. Så just nu känns det tungt och stressigt. Är 100 saker samtidigt. Så jag stressar med magen hit och ditt. Inte alls bra!
Mitt hb låg på 106 och min BM tyckte att jag absolut skulle ta järntabletter. Hon sa att om jag gick under 100 så skulle jag vara tvungen att börja ta blodprover för att se hur jag ska få upp hb-värdet. Skumt att det kan vara så olika. Jag hade 134 från början tror jag. Jag ska ta 1 tablett om dagen denna vecka å sedan öka dosen till två tabletter varannan dag.
JennieJ: vad tråkigt med bristningar redan. Jag har än inte fått några men vi får se hur det går....är ett tag kvar. Första barnet för min del så vet inte hur lätt jag har för att få bristningar.
Ni som har ett barn sedan tidigare. Hur mkr går det åt till mat och förbrukningsvaror i månaden ungefär? Tycker det är jättesvårt att veta hur mkt pengar man kommer behöva till de olika posterna när det kommit en liten. Svårt att planera hur många f-dagar man ska ta ut när man inte vet ungefär hur mycket som kan tänkas gå åt.
Tack för alla svar Förstår att det är svårt att säga exakt men nu känns det som att jag har lite bättre koll iaf
Baka själv och laga mat till bebisen när det blir dags har jag som ambition men vi får väl se om det blir så....
Ensortsmamma:: Vad bra att ni åker in och kollar. Är som de andra här säger säkert ingen fara. Håller tummarna för att allt ska se fint ut.
Ensortsmamma: härligt att höra att allt var bra
Gammelmamma: Fy, så hemskt! Hoppas vekligen din pappa klarar natten...