Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

Ang rektoskopi: vilka hemska undersökningar ni  gjort. Jag tyckte inte alls det var så illa, dom jobbar ju med detta liksom. Dock kunde manbara konstatera på mig att jag haft en blödning och att det inte varit konstigt att det gjort ont. NÄHÄ?! Tog en evighet att få tiden för undersökningen i mitt landsting så jag blev bra under tiden. Dock har det blivbit en skinnflärp kvar och den vill jag nog ta bort den, har svårt att hålla rent med den kvar, tar en evighet! Dock hade jag endast UTVÄRTES hemorrojder, alltså ingenting man kan strypa med gummibandsmetoden eller liknande. Det finns liksom inte ngt att göra om det inte blir en stor blödning, då kan man få blåsan som blir tömd men det är i princip det enda. HOPPAS ni får bra hjälp efter förlossningen!!! Håller alla tummar!
  • Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-24 07:58:38 följande:
    Nej fy vad otäckt! Förstår att du blev rejält rädd!
    Men vilken tur att det gick bra med er båda!

Min smärta igår kväll lugnade ner sig efter en rejäl het dusch, Alvedon och soffläge. Kunde somna bra i alla fall men så sover jag ju som en kratta nuförtiden när jag måste kissa x antal gånger per natt. Men nu på morgonen har det börjat göra ont igen. Denna gången mest i låren men även i ryggen och magen...vill inte ha det så här i drygt 6 veckor till!
    Ofantligt mycket ont man ska ha...hade jag ingen aning om!

EGO: Har också haft en ajajaj helg, suck! Sammandragningarna ökar nu men annars är det lugnt. Väldans vad det är många som åker in på sjukhus! Imorgon BM, ska bli skönt att komma dit och prata... Är så sjukt TRÖTT hela tiden, sover uselt och har bara ont och ont...BLÄ! Gravidhormoner har jag inte kännt av tidigare men nu märker jag att jag har kort stubin och blir ledsen lätt...och är LESS på att vara gravid, nu får den gärna komma ut!

JennieJ: skönt att allt gått bra!!!

Gammelmamma: tråkigt att du inte hann till din pappa. Stor kram till dig och din familj!!
  • Polarlantis
    AAEV skrev 2012-04-24 13:12:40 följande:
    Angående bristningar så tackar jag Gud, har inte en enda på magen (bara typ två på brösten), har inte fått innan så hoppas jag slipper nu också :)

Ang. föräldrapenningen så ÄR det krånligt, nu med tredje barnet börjar man bli riktigt haj på det så om du undrar nåt så får du fråga Annars kan man alltid skicka fråga på FB eller här på FL.
    Jag kommer ta fem dagar i veckan första två månaderna, sen ska ju jag börja jobba 1 dag i veckan (och ha bebisen med mig) så då kommer jag ta fyra. Jag vill ha så många dagar kvar som möjligt eftersom jag bara jobbar 50%, då är det skönt att kunna fylla ut kassan lite ;)
    Då passar jag också på att fråga om detta! Sitter och inväntar intyg från arb.givare nr två sedan ska jag skicka in och se vad summan per dag blir för mig så långt är jag NOG med...men hur är det med pappan? Ska han också fylla i ett sådant papper på en gång om han ska ta ut först dom tio dagarna och sedan ev ta några av dom 30 gemensamma dagarna??? Hur går det till med pappan överhuvud taget, fattar nada!?! Spelar det ngn roll för HONOM om han tar semester och pappadagar blandat? All hjälp mottages tacksamt!
  • Polarlantis
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:40:08 följande:
    Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna
    Stort grattis till den lille! Härligt att Emilio mår bra! Inte bra att du mår skit dock, massor med pepp till dig! Vilken vecka var du i nu?
  • Polarlantis

Alltså...mer mysitiska känningar och symptom...
    Någon mer som har som ilningar ner i underlivet...som iskalla ilningar innuti liksom? Är det det som kan vara fixering? Känns mest när den lille rör sig....
    Blir också väldigt förvirrad ang sammandragning/förvärkar. Alltså, går jag är magen stenhård hela tiden, är den inte det på er?  Antalet sammandragningar ökar iaf...
    Läste att ngn mer mådde illa...det har jag gjort hela dagen, urk. Har ätit lite hela tiden nästan. AStrött också så kanske det beror på det... 
    Någon som har lust att spekulera lite med mig? 

• Polarlantis
    Baby1112 skrev 2012-04-25 08:15:41 följande:
    Har just druckit upp den vidriga socker lösningen och ligger nu och väntar... Två timmar är lång tid! :/
    Dock har jag fått ett eget rum att vara i med en stor soffa jag kan ligga i. Bättre än förra gången, då fick jag sitta i väntrummet i två timmar...
    URK! Tur att du fått eget rum. Jag fick också sitta i väntrummet...eller snarare så låg jag i en soffa och struntade blankt i om ngn hade synpunkter för jag mådde pyton! Hoppas på bra resultat för dig!
  • Polarlantis
    Baby1112 skrev 2012-04-25 10:08:42 följande:
    Låg på fina 6,2 i sockervärde. Så ingen diabetes här!!! :) Känns så skönt!!!
    Nu ska här ätas ordentlig frukost och drickas massor av vatten! Har varit sååå törstig! Det är nog det värsta med hela fastan, att inte få dricka...
    GRATTIS!!! Så skönt! Hoppas du slipper må illa när du börjar äta, för det gjorde jag. Lite pinsamt att kräkas på toa med fullt väntrum utanför...urk! Men sedan mådde jag bra igen!
  • Polarlantis

Hemkommen från BM
    V 31+6
    SF 33
    BT 115/65  (hurra lite högre!) 
    Hjärtslag på omkring 145. '
    Den lilla där inne har VÄXT så nu ligger vi vist på övre kurvan, ooops! Men det dalar väl sedan hoppas jag/tror jag. Livlig och glad där inne med huvudet rätt långt ner men inte fixerad. Finns noll plats mellan livmoder och revben så det är inte konstigt att jag har ont, det ligger ngn och tar spjärn! Sparkade på BM som ville klämma på den, hihi! Långt samtal om amning och förlossning och massa annat jag hade på hjärtat och det känndes så bra! Skönt att få lite extra prattid! Så nu känner jag mig mer lugn och har fått bekräftat att det som jag tänker inte är fel bara för att alla andra inte tänker så...typ... Så lättare om hjärtat

• Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2012-04-27 09:33:29 följande:
    Någon mer än jag som ska föda i Borås? Börjar bli orolig.. Är ju ont om läkare på förlossning/neo här.. 4 st som sagt upp sig.. Känns ju tryggt.. Not!!
    Japp! Sa precis detta till sambon och så såg jag ditt inlägg! Inte utan att man blir lite oroad...var mest oroad för att det skulle vara vikarier och semestertider men detta är ju sju resor värre, SÄS har ju enorma problem nu, ush! När är du beräknad till? 21 juni är planen här men jag hävdar bestämt att den lille kommer komma tidigare och nu finns det en god anledning...hmmm
  • Polarlantis
    fyrklöver81 skrev 2012-04-27 13:14:13 följande:
    Någon mer än jag som har väldigt god aptit, och gärna godsaker `??

Kan inte hejda mig själv =(

Tror lille Viggo behöver några mazariner och rutor choklad hihihi. 
    INTE helt enkelt att låta bli! Slinker lätt ner en och annan chckladbit här också...men känner att det får faktiskt vara så bara det inte är hela tiden hela dagarna och i enorma mängder!
Svar på tråden Juni-barn