Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 08:45:00 följande:
    Nu ska det minnsan komma snö även här i Sthlm, mysigt till julen tycker jag och roligt för dom större att åka pulka:) jag e mest rädd att det ska bli halt. Hatar att behöva hasa mig fram som bambi. Allt bra här, fortfarande lycklig över att se bebis igår. Får lägga upp bilder ikväll för mannen tog datorn till jobbet. Magen har exploderat ännu mer. Men den e fin och hård nu så det gör inget. E så glad att jag kan glida i ett par mamma byxor så man slipper klämma till magen. Även om jag kan ha mina vanliga jeans så e det skönare med dessa. E lite ledsen över att det inte går att träna alls denna grav. Pga min sjukskrivning. Men om det tillåts ska jag promenera mycket.
    Va snööö? Vem har lovat det? För här ute i den förbannade kustkommunen jag bor har vi ju massvis med plusgrader heeeela tiden!

Jag älskar mina mammabyxor!
  • Sweet life

Jag har ingen våg hemma och är väldigt nöjd med det! För jag har vart viktfixerad hela mitt liv och har alltid kämpat med kilon hit och dit.. Nu har jag bestämt mig för att bara väga mig hos barnmorskan. Så jag har min startvikt och sen får vi helt enkelt se vad vågen stannar på när jag ska dit igen i slutet på januari!

• Sweet life

Jag orkar verkligen inte med detta kräkande längre!!! Varför kommer det tillbaka när det vart borta två veckor???

• Sweet life
    Polarlantis skrev 2011-12-09 09:23:26 följande:
    Ush, låter slitsamt! Jag mår också sämre igen nu, men jag slipper iaf att kräkas. Tror den berömda tröttheten kommer lite sent för min del...zzz..har inte kännt av det alls knappt förens den senaste tiden. Fogarna har dock lugnat sig vilket är skönt. Nä, om man skulle ta ut den ena vovven på en tur i det äckliga, blöta, regniga skitvädret...?
    Ja, det är inte bara morgon längre.. Det är morgon, middag, kväll och den här natten även då! Blääää!

Tröttheten har kommit tillbaka den med, tror det beror på illamåendet men annars mår jag suuuuuper..
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-09 09:46:52 följande:
    Ska åka till Ikea idag å kolla på kök. Och köpa lite saker till minsta tjejen. Har ju börjat bli dags för smakisar och sånt. Så lite plast skålar och liknande får det bli. Och en hel drös hakklappar.
    Bästa tipset för istället för haklappar är Babybjörns rockar! Grymt bra, är med långa armar som man knäpper bak i ryggen!
  • Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2011-12-09 09:54:26 följande:
    Vet hur det är, förrutom att jag inte haft något uppehåll då. Spydde som bara den igår kväll och det var det suraste surt som kan tänkas... Ursäkta beskrivningen!!! Är så trött på detta nu men vet att det troligtvis håller i sig 2-3 veckor till eftersom det gjort det med de andra två. Ser i alla fall ljuset i tunneln nu. Hoppas att det snart ska ge sig för dig med! Man blir sååå sliten av detta.
    Jag har ju aldrig gått så här långt i mina tidigare graviditeter och jag trodde ju att jag skulle slippa det efter vecka 12-13... Jag vart överlycklig när det försvann för 2 veckor sen, men jag har väl otur och är en sån som mår apa hela graviditeten....
  • Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2011-12-09 10:04:24 följande:
    Det är inte säkert!. Jag brukar må lite småilla och vara känsligt för vad jag äter och så hela graviditeterna men slipper i alla fall att spy och må superilla från v. 17-18. Hoppas att det ger med sig för dig också! Hur långt är du gången nu? Själv är jag v. 14+4.
    Nej, men just nu känns det ganska hopplöst..
    Jag är 13+4 idag har en telefontid med barnmorskan om en timme angående illamående och eventuell UVI.. Ska höra om jag kan få komma in på en snabbis och lyssna på hjärtat som hon lovade mig på inskrivningen...
  • Sweet life
    LillaGrynet skrev 2011-12-09 11:34:58 följande:
    Sweetlife: Hur går det för dig annars? Har sambon lugnat ner sig? Tråkigt med illamående å hoppas det snart går över!
    Jadu, jag vet egentligen inte mer idag än för en vecka sen.. Vi har pratat och han växlar hela tiden i sina tankar och det gör mig frustrerad. Men jag vet att jag kan klara det här utan honom om han en dag bestämmer sig för att inte vara delaktig. Så jag tänker inte stressa honom. Jag fokuserar på mig och det här barnet just nu och han får hålla på med sitt ältande för sig själv...

Men han bryr sig iaf över hur jag mår. Han jobbar hemifrån idag och var iväg och köpte mat till lunch. När han kom hem kom han in i vardagsrummet där jag ligger i soffan, ena sekunden pigg och allert och andra sekunden försöker jag sova för att slippa illamåendet. Han sa med söt röst, "jag köpte mat till dig och ställde i kylen. Tänkte om du kanske vill försöka få i dig nånting iaf"...
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-12-10 15:27:27 följande:
    Lillagrynet - född v 40+8??? .

Dottern föddes i v37+2 efter igångsättning pga vattenavgång. Från igångsättning till akut snitt 10 h. 4180g 50 cm

Idag har vi haft 4-års barnkalas här. 1h 30min räcker verkligen
    Haha, hon kanske tyckte det kändes som åtta dagar!!
Svar på tråden Juni-barn