Aikotakara skrev 2012-04-11 17:47:23 följande:
Har varit på extrakoll hos BM idag.. Mitt blodtryck var då bättre än förra veckan, 130/80 tyckte jag hon sa. Men sen hade jag ännu mer höjda proteinvärden i urinen :(
Jag har fått må så bra och så ska jag få protein i urinen sådär helt plötsligt. Vet inte om det kan ha lite med att göra att jag har ansträngt mig så mycket nu under en tvåveckors period då jag hade feber till och från och var tvungen att släpa mig ut med hundarna på promenader tex..
Barnmorskan sa att jag hade protein "3", men på vilken skala vet jag inte.. Så det var då högre än sist.
Igår då jag kom hem ifrån jobbet så blev jag toksvullen under fötterna så jag fick lägga mig med dom högt i soffan så det försvann..Har även varit lite svullen i knävecken och fingrarna idag, så jag tog av mig ringen imorse som nu får dingla kring halsen.
Är lite orolig för att dra på mig en havandeskapsförgiftning, men man kanske inte ska börja gå runt och oroa sig för mycket i onödan. Jag skulle iaf inte anstränga mig sa hon. Ska dit på ytterligare en koll på tisdag. Någon annan som har haft liknande?
Jag hade havandeskapsförgiftning under min första graviditet.
Det började med att trycket krånglade och var ovanligt högt under några veckors tid. När stickan började visa + på protein så ökade också blodtrycket fort. De sista dagarna innan jag födde hade jag tryck på 160/100. Jag fick gå på dagliga kontroller på FL avdelningen. När värkarna äntligen kommit i gång så hade jag 185/125 i bt och +4 på urinstickan. Det var när protienet syntes på stickan som det skenade iväg för mig.
Jag hoppas att det bara är något tillfälligt för din del och att det rättar till sig.