Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

stjärnfrukt skrev 2012-04-01 13:05:27 följande:
    Jag har bf 14april enligt rul, 10 enligt min uträkning (plussade några innan bim) nu väntar jag på att bli frisk sen ska jag till bodyshop och köpa härliga produkter, köpa lite nya skor och kläder som är amningsvänliga och somriga. Klipp och slingor ska jag boka tid för också. Behöver ordentligt med egoboost nu! Tänkte tjuvstartade shoppandet med att beställa hallonbladste!! Är ju dags att börja dricka det snart! :)
    Oj ska du ha redan i mitten på april?
    Då är det ju dags när som helst Skrattande 

Jag tänkte ta slutet på månaden till att unna mig hårklippning, lite väldoftande hudkrämer och annat så jag kan rå om mig själv innan bebis kommer för efteråt lär jag inte ha så mycket tid. Vad gör hallonbladste för nytta? 
  • Tre Flickor

Idag har jag varit på besök hos barnmorskan.

BT: 125/70
    Socker: 4,7
    Fosterljud: 148
    SF mått: 30
    Sammanlagd viktuppgång: 2 kg

Vid nästa besök som blir om 3 veckor så ska vi skriva en förlossningsplan. Allt går så fort nu och jag hinner knappt med Förvånad       

• Tre Flickor

50 dagar kvar till BF idag Glad

Jag upplever också att killen inte är lika intresserad av graviditeten denna gång. Han ställer inga frågor när jag varit hos BM och har ingen som helst koll på vilken vecka det är. Jag frågade för ett par dagar sedan och då drog han till med vecka 26 (gravid i vecka 32+). Även om jag önskar att han vore lite mer intresserad så känner jag att jag inte kan tvinga honom heller även om hans ointresse gör mig ledsen. För mig är varje graviditet ett mirakel och unik i sig, jag önskar att han kände det samma.

• Tre Flickor
    Aikotakara skrev 2012-04-11 17:47:23 följande:
    Har varit på extrakoll hos BM idag.. Mitt blodtryck var då bättre än förra veckan, 130/80 tyckte jag hon sa. Men sen hade jag ännu mer höjda proteinvärden i urinen :(

Jag har fått må så bra och så ska jag få protein i urinen sådär helt plötsligt. Vet inte om det kan ha lite med att göra att jag har ansträngt mig så mycket nu under en tvåveckors period då jag hade feber till och från och var tvungen att släpa mig ut med hundarna på promenader tex..
    Barnmorskan sa att jag hade protein "3", men på vilken skala vet jag inte.. Så det var då högre än sist.

Igår då jag kom hem ifrån jobbet så blev jag toksvullen under fötterna så jag fick lägga mig med dom högt i soffan så det försvann..Har även varit lite svullen i knävecken och fingrarna idag, så jag tog av mig ringen imorse som nu får dingla kring halsen.
    Är lite orolig för att dra på mig en havandeskapsförgiftning, men man kanske inte ska börja gå runt och oroa sig för mycket i onödan. Jag skulle iaf inte anstränga mig sa hon. Ska dit på ytterligare en koll på tisdag. Någon annan som har haft liknande?
    Jag hade havandeskapsförgiftning under min första graviditet.
    Det började med att trycket krånglade och var ovanligt högt under några veckors tid. När stickan började visa + på protein så ökade också blodtrycket fort. De sista dagarna innan jag födde hade jag tryck på 160/100. Jag fick gå på dagliga kontroller på FL avdelningen. När värkarna äntligen kommit i gång så hade jag 185/125 i bt och +4 på urinstickan. Det var när protienet syntes på stickan som det skenade iväg för mig.
    Jag hoppas att det bara är något tillfälligt för din del och att det rättar till sig. 
  • Tre Flickor

Välkommen alla nya Glad

I dag har min busbäbis vänt på sig. Från att ha legat med huvudet ner vid senaste kontrollen hos bm så har hon satt sig med rumpan ner istället. Jag misstänkte att hon försökte vända sig tidigare idag och mycket riktigt så kändes hennes hickningar högt uppe på höger sida av magen efter en stund. Huvudet har hon under höger revben.

Så här satt storasyster också fram till vecka 36 då hon spontant vände sig lagom innan vändningsförsöket. Jag hoppas att även denna busbäbis gör samma sak! 

• Tre Flickor

Jag är också orolig för vikten men det beror på att jag bara har gått upp 2 kg. Jag går upp och ner några hundra gram här och några hundra där. Under förra graviditeten gick jag upp drygt 8 kg fram till vecka 30 och sedan inget mera. Nu verkar vikten stå stilla igen. Jag äter minst 3500 kcal varje dygn men det händer inte ett skit. Jag är orolig för att bebis ska ta skada eller bli jätteliten eftersom något i min kropp inte verkar fungera som det ska.

Aikotakara:
    Ring förlossningen!
    När jag fick synrubbningar låg bt skyhögt. Det behöver ju inte vara så för dig men bättre att ta det säkra före det osäkra och rådfråga dem. 

• Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-04-16 21:34:07 följande:
    Tre Flickor: Tror inte du behöver oroa dig, jag har gått upp 1 kg totalt nu i v.31, är normalviktig sedan innan å väger 55kg, 167 lång. Förra graviditeten gick jag upp 15 kg men enligt min barnmorska är det ingen fara så länge magen växer å så länge man äter normalt och mår bra. Alla graviditeter är olika helt enkelt men bebisen tar de den behöver men du kanske kan få göra ett TUL om du är orolig?

Tack vad skönt att höra att jag inte är ensam om att inte gå upp så mycket i vikt. Jag äter väldigt mycket och mest hela tiden känns det som (har inte varit hungrig på månader). Alla värden ligger bra och SF måttet ligger precis på normalkurvan. Jag har frågat om TUL men så länge SF måttet följer kurvan så finns det inget behov av TUL enligt BM och jag antar att hon har rätt. Det är nog bara jag som har hjärnspöken.
  • Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-04-16 21:44:58 följande:
    Tre Flickor: Då behöver du nog inte oroa dig alls, då tyder ju allt på att bebisen växer som den ska å äter du mycket så är det ju jätte bra men jag vet hur det är, det är så enkelt att oroa sig för både de ena å de andra
    Tack, nej jag kanske inte behöver göra det Glad
    Tror dock att omgivningens reaktioner spelar in också. Jag får hela tiden frågan hur mycket jag gått upp i vikt, om magen inte är mindre denna gång osv. Ibland känner jag mig nästan anklagad för att jag inte går upp i vikt som det är "brukligt". Vecka 34 nu så snart hoppas jag slippa alla frågor och hjärnspöken. Förhoppningsvis mår bebis bra och tar det hon behöver och vill ha. 
  • Tre Flickor

gizmolarson:
    Tack, jag utgår från att hon tar det hon behöver i första hand. Alla värden är ju bra utom vikten så jag får nog det jag behöver jag också.

Missförstånd:
    Det kan vara slemproppen. Jag hade något liknande båda gångerna när min släppte. Mina flytningar var dock mer gummiaktiga men väldigt sega. Den kan återbildas så det är nog ingen fara på taket om det skulle vara den.

I dag har jag varit ute i förrådet och hämtat in alla bedset till vagnen samt bebiskläder i storlekarna 50-62. I morgon ska jag börja tvätta upp dem och börja skriva på min förlossningsplan. På torsdag går jag in i vecka 35 och bara tanken på att jag inom några veckor kommer att få hålla min bebis gör mig tårögd. Jag längtar så Hjärta  

• Tre Flickor
    Zvartaliljan skrev 2012-04-18 18:27:33 följande:
    Godkväll. V.31+6 idag och ligger inlagd då vattnet gick inatt avskyr sjukhus...nu är det strikt sängläge som gäller o antibiotika. Snitt om två veckor om inget mer händer.
    Hoppas att bebis stannar kvar i två veckor till. Sköt om er! Kram
Svar på tråden Juni-barn