Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

baby 1112: Hon är beräknad 23 e, blev inlagd för havandeskapsförgiftning

• gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-02-06 21:46:50 följande:
    Men då är det ju ändå "okej" om bebis skulle komma nu. Den är ju så gott som färdig... :)

Vad spännande! :) Hoppas allt går toppen iaf...

Ja absolut, det gör ju inget om dom sätter igång det nu. Det verkar ´väl som jag är mormor inom några dagar:) 
  • gammelmamma

Tänkte hålla de som vill uppdaterade. Min dotter har fått bekräftat havandeskapförgiftning, i morgon fårhon veta vilken grad hon har. De ska även göra u-ljud för att kolla vikten på barnet. Troligtvisblir det i gångsättning. Är det någon sóm haft det?

• gammelmamma

sweet life: När vi skulle ha vårt första barn hade vi några kompisar som fick en flicka som dog på tredje dagen. Det var jättejobbigt men man tar sig igenom det. Vi hade inte ens hunnit berätta för dom att vi skulle ha barn. Hoppas det går bra för er och era kompisar. 

• gammelmamma

Ja det är skönt att hon gått så långt. Hon känner nog själv att hon gärna blir i gångsatt. Jag har blivit igångsatt 2 av mina 4 förlossningar och de har inte varit värre än de andra. Nu väntar hon på hur mycket äggvita det är i urinet under ett dygn. Jag antar att det är det som avgör om hon blir igångsatt.

• gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-02-07 20:15:06 följande:

Jag fick det men behövde aldrig sättas igång, startade av sig självt. Men allt gick bra iaf, de höll noga koll på blodtrycket under förlossningen. Hoppas allt går bra för henne!

Tack, ja jag håller tummarna. Detta är jobbigare än när man själv ska ha
  • gammelmamma

Jag tar blutsaft. Jag har inte jättedåliga värden men det hjälper mig. Både mot tröttheten och huvudvärken. Dotterna har haft kruppliknande hosta i natt, jag fick migrän, känner mig jätteledsen och ensam och övergiven. Konstigt nu borde jag vara som gladast, ska bli både mamma och vilken dag som helst blir jag mormor. Jag tror att det kan bero på att mannen är borta mycket just nu. Det är tungt när man är hemma och inte kan göra nåt. SÅ nu har jag gnällt lite.
    Längtar så till mitt/min lill* barnbarn kommer:) 

• gammelmamma

Tack Conda, ibland behövs det verkligen.
    1112 stackare vilken otur du har. Här är MVC helt underbara. Tar sig alltid tid att lyssna, man får alltid komma dit om man är orolig och de ringer alltid och kollar upp hur det har gått. Jag känner inte igen något av det flera förklarar. Synd att det ska vara så olika 

• gammelmamma

Jaghar hört att randen ska sluta vid naveln om det är en pojk och hela magen om det är flicka, men det verkar ju inte stämma då;)

Svar på tråden Juni-barn