Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Vecka 15 idag, på måndag ska vi titta till bebis igen Hjärta, undrar om man kan se könet då? Måste fråga. Mår himlans bra nu bara kvällarna som e lite sämre men det kan ju inte ens jämföras med hur det var i vecka 7-11. Usch den tiden e verkligen pest.MIn sista graviditet ju så nu ska jag verkligen njuta. Eftersom jag bara gick till v 25 senast så han jag ju adrig få nån riktig stor mage. Så min nya man har aldrig sett mig RIKTIGT gravid, han säger att han tycker det e så fint, vi får väl se vad han tycker när jag kommit till maj. Fast magen blir aldrig så där mega stor som vissa får. Men det e nog för att den har så mycket plats på längden, e ju ganska lång. Och så blir jag inte så stor i övrigt, min mans syster blev superstor även om höfter och armar, ja överallt å då ser man ju klart större ut. Det kanske beror på vatten i kroppen för när hon fött så pös hon liksom ner till vanlig storlek på ett par veckor.

+2,5 kg hittills, men det e ju nu snart det börjar ta fart. Siktar på +10 max Skrattande 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2011-12-16 14:21:00 följande:
    Hej tjejer på tal om vikten under graviditeten så gick jag upp 31 kilo med dottern. Tror mycket berodde på att jag var träningsnarkoman och ett freak med att räkna kalorier innan jag blev gravid och sluta helt med detta och börja äta allt onyttigt för ung å dum trodde jag alla kilorna skulle försvinna efter. Dok la jag inte av med godis när hon var född utan åt nästan lika mycket fortfarande och 3 år efter blev jag gravid med pojken och med honom gick jag upp 38 kilo med pga jag blev sjuk i mitten fram till han föddes så på knappt 5år gick jag från 55 kilo till 131 år INTE SÅ KUL. Börja hårdbanta å träna flera dagar i veckan när pojken var 1 år och då vägde jag stadiga 109 kilo och gick på 1 år och 7 månader ner till 65,5 kilo. Så om man nu ska gå till denna graviditet så vägde jag 72 kilo vid inskrivning *vet lyckas gå upp några kilo när jag sluta med träningen för 2 år sedan* jag hoppas jag slipper gå över 100 sträcket denna gång. På tal om könet så vill jag veta denna gång och mycket pga att förbereda allt innan bebisen kommer, första gången ville inget veta, andra gången ville dom inte säga då de inte var hundra. Så denna gång hoppas jag går
    Gud va duktigt att komma ner alla dom kilona:) hoppas att du kan hålla lite i vikten så att det inte blir så mycket slit efteråt den här gången. Man vill ju gå upp så lite som möjligt men samtidigt e det så jäkla svårt nu i början när man knappt själv kan bestämma vad man får i sig. Jag kunde ett tag bara äta typ pizza och annat fettigt. Kräktes av bara tanken på grönsaker. men nu när jag mår bättre så tänker jag på vad jag äter, om jag kunde så skulle jag fortfarande träna som jag brukar. Men måste ta det lugnt denna grav:(
  • IdaElinLivia040611

Har haft en skön dag med familjen idag. Blev först glad när jag såg hur det snöade ute...mycket för barnens skull. Men sen märkte jag att det var ju mer slask än snö..tråkigt Rynkar på näsan
    Va och gick igenom det sista med dom som skall bygga vårt drömhus, så på onsdag böir det till att gå till banken och fixa med lånet. Huset blir sååå fint ska bli så skönt att bo på 250 kvm + inredd vind istället för 80 nu när vi varannan vecka snart är 6 personer. Ingen hit med ett badrum kan jag säga....

Magen växer och jag känner pyret sprattla flera gånger per dag. Ingen växtvärk alls nu vilket e skönt då jag knappt kunde sova förra veckan. På måndag e det vul igen och träff med bm på smvc. 

• IdaElinLivia040611

Fick veta att vi väntar en pojke idag Hjärta!!!
    Allt ser fortfarande bra ut med tappen men nu e jag sjukskriven fram till bf och ska ta bricanyltabletter morgon och kväll.

Dom såg en liten vit prick på hjärtat som kan vara ett tecken på DS om man har hög risk. Tur för oss att vi hade 1:20000. Han sa att då behövde vi inte alls oroa oss och att risken fortfarande nästan e obefintlig. Min kompis hade samma på sin andra dotter men den UL läkaren var så himla osmidig så hon var sjukt orolig tills hon fick det förklarat för sig.

Bebben sprattlade på och dom uteslöt en massa saker som magbråck mm. Så skönt när man redan nu vet så mycket och allt ser så bra ut. 

Nytt UL om 2 veckor, kommer få hälsa på därinne en massa gånger...MYS!!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120616
  • IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2011-12-19 15:04:18 följande:
    Lilla Grynet: Här har du bildtråden!
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html Och vad gäller sjukskrivning ska du absolut lyssna på läkaren. Hellre jobba 50% och orka med längre än att behöva gå hem tidigare. Så tänker jag iaf.

IdaElin0406: Åå vad skönt att få veta så mycket! Och vad häftigt att redan veta vilket kön Vi har vårt Rul den 4/1  jag hoppas att det går att se då. Och att dom vill berätta, det är ju inte på alla ställen dom gör det. Hur känns det att vara sjukskriven så länge? Tryggt, eller blir du rastlös bara av tanken?
    ja det e otroligt att det går att se 14+3 idag. Jag e ju mammaledig annars så det blir inte så stor skillnad, får lite hjälp med tjejen bara när det skall bäras mycket. E ju inte beordrad stillasittandes eller så än, allt ser ju helt normalt ut så det e nog mer i förebyggande syfte och jag känner att det drar å sliter i magen när jag är igång för mycket .
  • IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2011-12-19 19:31:13 följande:
    Jag börjar bli lite orolig för att mitt illamående kommer sitta i lika länge som med första barnet :(. Trodde för en vecka sen att det började släppa men nu har det börjat bli värre och värre igen. Är i v.14 och då var illamåendet väldigt milt när jag väntade andra barnet och sen försvann det helt. Nu känns det som att det kommer sitta kvar i många veckor till :(.

Men jag får glädjas över det lilla livet som växer i mig :). Livmodern har verkligen exploderat i storlek känns det som. Är i v.14 och jag kan känna livmoderkanten bara någon cm nedanför naveln redan.
    Undrar om det blir något CUB för mig denna gången. Har inte fått något svar från sjukhuset än och det här är sista veckan att kunna göra det om jag förstått det rätt.
    Vad har du sen innan flicka/pojke??? Jag mådde riktigt dåligt alla min tre grav. ända till v 20 det var mycket bättre efter v14-15 men det satt ändå i nån skum bakiskänsla....ala tre blev tjejer, men denna gång har jag mått så mycket bättre...ha kunnat dricka kaffe som jag skulle spytt av och mitt luktsinne förändrades inte alls och nu e det ju en pojke...tänkte att det kanske va nått sånnt för dig??? Jobbigt i alla fall.

• IdaElinLivia040611

Såg att ni pratat vagnar igen:) Jag måste verkligen ta tag i det där, behöver börja lägga undan lite pengar varje månad för det blir ju inte billigt.
    Ska sälja min nya Camelion så där får jag ju in minst 7500:-, det skär i hjärtat för jag ÄLSKAR den vagnen, men Donky e inget alternativ för mig, klarar inte av en vagn på bredden med så mycket buss åk fram och tillbaka till dagis och skola, så det blir en iCandy.......den e lixom på längden men inte mycket större än en singelvagn det gillar jag:) Dom har även babyskydd till som passar och det behöver jag ju också ett till så det blir bra:) 

• IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2011-12-20 16:09:43 följande:
    Hur länge är vikariatet beräknat att fortsätta? Så länge vikariatet är beräknat att pågå i minst 260 eller 280 dagar (kommer inte ihåg vilket) så har du rätt till SGI efter den lönen oavsett hur länge du jobar :). När jag väntade första barnet fick jag ett mammavik på 14 månader och hann bara jobba i 3 månader innan jag blev sjukskriven och jag fick SGI baserad på den lönen :).
    Det e 280 dagar....
    Nangijala skrev 2011-12-20 15:55:59 följande:
    Ja!! Vi flyttar till större lägenhet med högre hyra, jag hade sen innan bara några kr över lägsta på min SGI, Jag har fått ett vikariat nu men hinner inte jobba 6 månader, men när jag sökte jobbet hade jag ju som avsikt att göra det.. men tror att det måste vara från när man skriver på papper för att få höjd SGI?? Men jag får lösa det på nått sätt.. ljuga i värsta fall..
    ..skulle akta mig för att ljuga, det kan straffa sig hårt...dom e sluga dom där på FK.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2011-12-20 16:15:55 följande:
    Ljuga går väl inte så lätt med tanke på att pappren ska fyllas i av arbetsgivaren om jag inte är helt ute och cyklar?
    Ja det e nog uttänkt så att det ska bli rätt, så det e väl om man kan få med sig arbetsgivaren men det e nog inte så lött. Dom e nog skit skrajja för att åka dit. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
Svar på tråden Juni-barn