Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

LillSnurr: kramar till dig! Men måste han åka i år då? Förstår om du tycker det känns tufft...

RocketQueen: till dottern tvättade jag allt. Men det var mest för att frottén luktade konstigt efter att den varit inplastad... :) Annars kanske det inte spelar så stor roll...

Här är ett års kalaset över och minis rum nästan i ordning. Nu är kalendern tom fram till bebis. Känns skönt, har varit mycket det sista med kalas, bröllop och andra bjudningar...

• Baby1112

Annelie: har du kollat på Babyoroffsens eget skötbord för badkar? Har nämligen alltid ratat skötbord på badkar tills jag fick se detta hos en kompis. Är superstabilt eftersom man kan ställa in alla "piggarna" var för sig som den sitter fast med. Finns en låda och hylla under och en fack på sidan, så det är mycket förvaring. Nackdelen är att det var ganska dyrt, men köpte ändå ett efter att privat hos min kompis. Och jag är bara nöjd, helt klart värt pengarna... Så har du inte kollat på ett sånt rekommenderar jag det! :)

• Baby1112

Ginny: haha, allt klär en badboll! Vilken kul kommentar... :)
    Men lite så kände jag när jag stuvade ner mig själv i bröllopsklänningem förra helgen! :)

Jag skulle dock ljuga om jag sa att jag inte längtade efter att få tillbaka min kropp och dessutom vara själv i den. Utan att nån sparkar eller knuffar...

Jag vill bara att maj susar förbi så bebis hoppar ut och jag kan njuta av sommaren sen!!! :)

• Baby1112

RocketQueen: Efter att dottern föddes så var det först skönt att vara utan magen. Men efter typ en månad saknade jag den jättemycket! Var helt ledsen några i några dagar för att jag inte var gravid och inte hade någon som buffade i magen. :) Man är aldrig nöjd... :)

• Baby1112

Längtar efter ett glas kallt vitt vin till maten. Vi grillade igår och då kände man ett litet sug efter vinet... :)

• Baby1112

Sweetlife: Nix :) Men man tror att man blir redo och har allt under kontroll. Sen blir allt omkull kastat så fort du får bebisen på bröstet. Efter det blir livet aldrig sig likt igen, men du har garanterat heller aldrig upplevt den kärleken och den lyckan innan... :)

• Baby1112

Aikotakara: grattis till Melker! Hoppas ni allihop mår bättre snart...

Har nästan bestämt mig för att köpa Mountain Buggy Duet som syskonvagn. Den är bara 63? cm bred. Men å andra sidan har dom ju nallar lite på sittbredden för att kunna ha den så smal. Men tycker andra syskonvagnar är sååå stora. Jag är mycket i stan och åker mycket buss, så en smidig vagn är viktigt! Nackdelen är att man endast kan ha barnen framåt...

• Baby1112

Nån mer med väldigt vattniga och slemmiga flytningar? Hade det med dottern med och det känns så... ofräscht!!! :(

Mountain Buggy Dueten har jätteliten liggdel. Ser ut som en dockvagn... :)
    Men med dottern fick vi byta till sittdel redan vid sex månader för att hon skulle trivas. Fast då hade vi den ofta i liggläge. Så jag hoppas kunna ha gamla liggvagnen, dotterns sulky och sele/sjal fram till hösten/vintern och köpa syskonvagnen då... Får väl se hur det går... :) Brukar aldrig bli som jag tänkt... :)

Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn