Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-05 06:03:18 följande:
    Kunde somna om runt 3-tiden men blev väckt av sonen strax efter kl 5. Har ont så fort jag vaknar. Alvedon och lite yoghurt har jag i magen också. Vikten rusar iväg också...och så fel äter jag inte nu jämfört med förut när jag höll vikten i över 7 veckor.

Det är nog bebis som lägger på sig nu. Jag har också lyckats gå upp lite i vikt Glad Hoppas att molvärken ger med sig snart och att du får möjlighet att sova lite under dagen.
  • Tre Flickor

BM Besök vecka 37 (36+6)

SF-mått: 34 cm
    Fosterljud: 154   
    BT: 135/95
    Fosterläge: Huvudet ner, rörlig
    Vikt: +3 kg sedan inskrivning

Allt var bra utom blodtrycket som skjutit iväg. Jag har huvudvärk till och från och har knasiga synfenomen. Jag ska tillbaka på extrakontroll om en vecka då bm misstänker begynnande havandeskapsförgiftning. Jag hade havandeskapsförgiftning under min första graviditet så jag känner igen en del tidiga symtom som jag hade då. Men ännu ska jag inte måla fan på väggen!       

Nu ska jag ut och njuta av solskenet och ta en promenad på vårt härliga öländska alvar Cool 

• Tre Flickor

Jahopp, då blir det till att ta det lilla lugna med långpromenaderna lite framöver. Jag har haft fina och regelbundna förvärkar i två timmars tid. Förvärkar måste det vara för de gör inte ont. Jag har 21 dagar kvar till BF och väntar gärna ett liiiiitet tag till med att bli mamma igen hihi Glad

• Tre Flickor
    lycka 4 skrev 2012-05-09 21:14:49 följande:
    Mina förvärkar tycker jag alltid har gjort ont.

Har aldrig märkt av mina. Det kanske är jag som har hög smärttröskel för jag har aldrig känt av några förlossningsvärkar alls innan jag varit öppen 5 cm. Jag har bara lagt märke till att magen blivit hård liksom.
  • Tre Flickor
    lycka 4 skrev 2012-05-09 21:35:06 följande:
    Tre flickor, det är inte alla som har förvärkar. Jag hade inte med barn nummer två. Med ettan hade jag förvärkar m 10 min mellanrum en månad innan hon kom , dom gjorde ont å jag va verköigen tvungen att andas igenom dom. Med trean hade jag förvärkar från v 20 men dom satt mest som en molande värk i magen :(
    Fy vad jobbigt det lät. Med första hade jag också mycket förvärkar. Eftersom jag hade havandeskapsförgiftning så fick jag åka till förlossningen varje dag de sista dagarna och när de körde CTG så syntes de tydligt. Dock märkte jag inte av dem annat än att magen blev hård. Med förra började det i vecka 37, mestadels på kvällarna. Hon kom i vecka 38. Sammandragningar får jag lite då och då, mest på mornarna när jag är kissnödig. När föddes din trea?
  • Tre Flickor
    Du är i vecka 38.
    Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
    Du är i 9:e kalendermånaden.
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Ons 30 maj 2012
    Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

20 dagar kvar, hjäääälp!
    För ett par veckor sedan kände jag mig redo att bli mamma igen men nu känner jag att jag har hur mycket som helst kvar att göra innan jag ska bli mamma igen. Sista minuten ångest? Cool

Nästa vecka gör jag sista veckan på jobbet och i helgen ska spjälsängen bäddas och hygienartiklarna till bb väskan inhandlas.Vagn måste jag börja leta efter igen då den jag tänkt beställa plötsligt försvann ur sortimentet på jollyroom. Känns ändå skönt att ha en vanlig kombivagn och bärsele om det skulle krisa.     
  • Tre Flickor
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-10 13:19:01 följande:
    Yeah, nu är du ju fullgången!! Nu kan bebis komma snart
    Ja hjälp hihi.
    Mellantjejen kom i vecka 38 så jag hoppas att denna lilla vill vänta till nästa vecka eller gärna lite längre till Glad
  • Tre Flickor
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-10 13:31:27 följande:

När jag går in i vecka 38 får bebisen gärna komma ut! Har en magkänsla som säger att han kommer runt 24-25 maj...men vi får väl se. Då skulle han i så fall komma i vecka 37+5 eller 6

Vad spännande, då återstår att se om magkänslan stämmer Glad Själv har jag inga som helst föraningar utan blir lika förvånad varje gång haha. Graviditeten har varit väldigt lätt för mig och gått så fort så det är knappt att jag hunnit med mentalt så därför får hon gärna vänta liiiite till om hon vill.
  • Tre Flickor
    Baby1112 skrev 2012-05-11 12:28:22 följande:
    Har varit på förlossningen och vänt pga molvärken. Tappen är nästan utplånad och är öppen 1,5 cm. Liten blödning jämte. Bebisen väger ca 2300 gram nu (v.35+2). Så antingen fortsätter det eller också kan det stanna av...
    Dock började slemmisen lossna nu när vi kom hem! :)

Men ååååh så spännande!
    Lycka till och uppdatera oss om hur det går Glad 
  • Tre Flickor
    Zvartaliljan skrev 2012-05-11 12:43:47 följande:
    Nu håller jag äntligen på o packar för att åka HEM!! Efter 3,5 veckor så ska det bli underbart o få komma hem till familjen. lilleman har fått extra blod och allt ser bra ut så nu får vi vårda honom hemma med hemsjukvård. Sonden får han ha kvar så får jag pumpa o Sonya honom hemma o så blir det täta kontroller men vi kommer iaf vara HEMMA o det känns så otroligt skönt!!

Så skönt att ni äntligen får komma hem med lillen, vilken känsla Glad Jag hoppas att allt går bra hemma!
Svar på tråden Juni-barn