Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Det är väldigt lätt att man blandar ihop toxoplasma och listeria..

• Sweet life
    lycka 4 skrev 2011-12-21 15:59:21 följande:
    Ha ha shit dom har skrivit fel i två recept här! Det står att man kan frysa lax i ca tre dagar å att listeria bakterien då dör tack då vet jag att det är fel :)
    OJ!!!

Laxen ska frysas för att den kan innehålla andra parasiter som kan ge magsjukor och dem vill man inte ha oavsett om man är gravid eller inte, men dem är inte fosterskadande... Det är därför man alltid ska frysa lax innan man gravar, saltar, röker eller om den ska serveras rå...
  • Sweet life
    lycka 4 skrev 2011-12-21 16:05:47 följande:
    Ja dom hade skrivit att man kunde frysa den gravade laxen för att vara på den säkra sidan. Men lite lax vågar jag nog kanske unna mig ändå !!
    Ja, lite lax kommer jag äta.. Dock hemgravad och inte vaccad...
  • Sweet life
    lycka 4 skrev 2011-12-21 16:09:02 följande:
    Ja jag hinner nog inte grava dock !
    Nej, inte om den inte är inköpt och fryst redan nu.. brukar ju ta två-tre dagar att grava.. Men köp hellre färsk i fiskdisken på ICA, den gravade laxen brukar inte ha vart vaccad..
  • Sweet life

Uch, känner mig deppig idag..

Får sån ångest över alla som känner sina bebisar och alla som har så fina magar.. själv varken känner jag eller har mage... Börjar tro att jag inbillat mig allt!

• Sweet life

Nu ligger det en bild på min morgonmage i bildtråden.. Imorse var den större och vindare än vanligt..

• Sweet life

Jippie! Jag har fått världens bästa julklappar!

1. En karl som kommer vara där för mig och barnet. *äntligen*
    2. Högsta betyg på senaste hemtentan, den som jag satt med sista natten före deadline och bara skrev om exakt det som stod i boken.... Han kan inte vart så hård i rättningen!

Sen har jag var och klämt på barnvagnar här innan jul. Pratat med min mamma som ska betala den och allt som behövs till spjälsängen. Det blir faktiskt en Brio Happy, jag har gått från att vilja ha en med två små hjul fram till att vilja ha en robust vagn med stor liggkorg! Så nu ska jag bara hitta en snygg och fräsch beggad på blocket. Hittade en ute nu för 2000kr med oanvänd sittdel. Men jag vågar inte slå till ännu, iaf inte innan RUL!

God fortsättning på er!

• Sweet life

Jag känner fortfarande inga rörelser.. Eller kanske kände jag nått igår, men det kan ju lika gärna vart tarmrörelser... är 16+2 idag..

• Sweet life
    Uddabus skrev 2011-12-28 17:01:02 följande:
    Hur går det för er som hade problem med pappan?
    Just nu är han med på banan, men jag vetefan... Det känns inte helt stabilt trots allt och speciellt inte nu när han försöker sluta röka...
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2011-12-28 17:35:06 följande:
    Ja men han väl inte kysst någon annan i vaknat upp o sagt att han älskar dig, vill inte mista dig, leva tsm med dig o att han satsar helhjärtat på er för att efter en dag eller två inte veta om han fixar ett barn till o bara vill fly
    Nej, han säger helt kallt att han inte älskar mig, men att han tycker om mig. Att det här vi var bara var kravlöst sex från hans sida och att han inte räknade med att få några känslor... När vi pratat om detta har det ju vart klart och tydligt att om jag väljer att behålla förutsätter han att jag hittar ett annat boende snarast och flyttar.

Men på julaftonsmorgon sa han att han inte vill att jag flyttar och att han kommer va med mig... Men just nu känns det inte direkt som att jag kan lita på det. Inte när han nyss fick ett smärre utbrott här hemma. Båda ungarna åkte in på sina rum och själv smällde han igen dörren till sitt kontor och har nu satt på stereon på högsta volym..

Själv är jag inne i en period då jag bara gråter för minsta lilla så nu ligger jag i sängen i sovrummet och gör just det. Han har inte sagt ett ord till mig på hela dagen, jo "ska du ha mat?" när han skulle börja med middagen...

Imorgon tar jag lite grejer och sticker till mamma några dagar. Dem är i Thailand och jag har lovat att se efter lägenheten då och då... Nu känns det väldigt lägligt!
Svar på tråden Juni-barn