Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

GRATTIS Memso! Hoppas ni har det bra!!! {#emotions_dlg.flower}

EGO: Slemproppen kommer mer och mer...ingen tvekan om det men jag bara undrar...hur mycket propp FINNS det där inne??? Någon som har ngn uppfattning? Det är iaf lite som händer....och lite småonda förvärkar har passerat av och till, alltid något! Har blivit mycket hungrigare nu och börjar piggna till, bra att få semester iaf! 

• Polarlantis

Städade och tvättade bil igår...gick bra...men i efterhand var det kanske lite väl ansträngande...OOOONT i krooppen i natt, har inte heller fått sova ngt alls nästan, suck! Förvärkar som känns då och då men inget "jobbigt". Mera av slemmisen...tja och det var det hela, grr!!

• Polarlantis

Har haft lite förvärkar för första gången med intervaller, intressant...men så avtog det så det är bara att vänta...

Elvis Mamma skrev 2012-06-09 14:19:54 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara uppdatera hur de går efter min igångsättning. Det har nu gått ett dygn, haft konstanta verkar å sovit två timmar på två dagar trots sovdos. Värkarna gör noll verkan å jag är endast öppen 2 cm Ska snart träffa läkaren för att göra ny bedömning om hur man ska gå till väga. Lycka till till er alla som sitter med värkar å även till er andra såklart
    Håller tummarna för dig!!

Håller tummar för er där proppen just gått och ni som har värkar, sååå spännande!   

• Polarlantis

9 dagar kvar...lugnt som tusan, suck! Drömde att jag skulle iväg och hämta ut en bebis på ICA-kortet, hahaha! Det får GÄRNA sätta igång idag, snääääälla! Nu har jag så ont att jag knappt kan gå.Fogarna bak har börjat göra ont igen, ont i ryggen, ont i fogen fram...stöööön. Har fått för mig att jag kommer börja blöda och att det ska bli amublans och grejer, varför i hela världen det nu skulle ske liksom?! Idiotisk tanke! Nu ringa soc och boka om faderskapstiden, den krockade alldeles med sambons jobb, attans!

Grattis lillagrynet!!! 

• Polarlantis
    Amy86 skrev 2012-06-12 10:32:49 följande:
    Nu måste det vara på g! i natt har jag legat vaken till halv 5 med småvärkar var 20 min nu på morgonen kom dom med ca 10-8 min mellanrum fick springa på toa och trycka  ett tag och då kom lite slempropp nu känns värkarna extremt mycket och jag försökte få hem gubben men han hade mycket att göra på jobbet så får väl prova att få hit svärmor istället..bf+1 idag hoppas nu det inte är falsklarm..

grattis till er som redan snosar bebis.
    Håller alla tummar för att det är på riktigt nu! Heja heja!!!
    Sweet life skrev 2012-06-12 10:25:27 följande:
    Här är det 7 dagar kvar.. Drömde i natt att jag var på förlossningen och hem kom jag med en torktumlare! Så dessa drömmar kan verkligen vara galna!

Idag har jag nån form av mens/molvärk, dundersvag men den är där och irriterar iaf! Ska prova ta alvedon och se om den försvinner...
    Hihihi! Torktumlare kan vara bra att ha! Hoppas det är ngt på g för dig också! Min värk som jag hade för några dagar sedan har iaf spårlöst försvunnit...morr!

• Polarlantis
    stjärnfrukt skrev 2012-06-12 23:19:54 följande:
    Känns skönt att veta att jag inte är ensam om att känna mig rädd
    Hart varit hur lugn som helst men nu börjar jag bli ganska så nervös faktiskt, shit, det är ju på riktigt nu!!! HJÄLP!

Vallade förrymda kossor igår kväll men inte heller det hjälpte, hur det nu är möjligt?!!? SUCK! Tvingade mig själv att sova massor så nu är jag ganska så pigg faktiskt...så KOM IGEN!!! Evigheter sedan proppen försvann...morr! 
  • Polarlantis
    bebisgalen skrev 2012-06-13 08:52:26 följande:
    Hinnsvepningen igår har satt igång något iaf. Värkar drygt var 7:e minut men inte riktig kraft i dom...shit, är det försent att ångra sig?
    Hahaha! Påminner starkt om en tjej i ngn tråd här osm hojtade "jag vill göra abort och köpa en hund istället" mitt under förlossningen. BM hade tyckt det var lite sent för det Skrattande. Hoppas det blir bäbis på dig nu, håller tummen!!
  • Polarlantis

Ensortsmamma: STORT grattis till er, skönt att alt gick fint!

Ni som väntar och hoppas, lycka till i massor!!!

Oroväckande mycket snack om igångsättningar känner jag...här händer det iaf inget :( 6 dagar till bf och sf 37,5 hos bm idag...inget annat kul att berätta alls, suck!   

• Polarlantis

Grattis Uddabus! Det var en liten bjässe, skönt att det gick bra!
    Säkert fler som fått så grattis till er också! Mitt nät har havererat i åskväder så jag får läsa ikapp senare...

BF -1 idag...händer NADA, suck! Hade fullt med känningar för en dryg vecka sedan och trodde att den skulle komma då men så bara avstannade allting... Vaknade med ont i halsen idag, inte bra... Är det fler av er som får mer och mer ont varje dag? Har ju ont i fogen fram men nu är hela nedre delen av magen också öm och speciellt på höger sida så bebisen ligger där och trycker (sedan typ 10v!)...så trött på att ha ont!!!   

• Polarlantis
    Radiant och Bumman: skönt att höra, eller hur jag nu ska säga, att ni också har mer och mer ont. Blir ju lite oroad när det blir värre hela tiden liksonm...men jag hoppas det snart ska vara över för oss alla tre! Snacka om att inte göra många knop längre... Tycker dagarna blir så sjukt långa när man inte gör ngt! Har fått fatt på six feet under som jag roar mig med när jag blir som mest uttråkad!

BF idag...inga känningar alls. Igår fick jag en...E N värk, suck... 
  • Polarlantis
    Bumman79 skrev 2012-06-21 10:04:26 följande:
    Ja precis det är kanske vanligt att man får ondare när det börjar närma sig...igår tror jag att jag hade en-två värkar som gjorde jävligt ont vet inte om det var det för jag var även förstoppad igår men jag tror det iaf...för det var som en mensvärk långt ner i magen som gjorde ont och sen började det även ila mellan benen igen...jag var tvungen att lägga mig ner.
    Hade också en värk igår men sedan ingenting.SUCK! Blir mycket dansande imorgon!
  • Polarlantis
    jag vill men skrev 2012-06-22 13:12:58 följande:
    Snart en vecka över tiden... Börjar känna mig trött på alla frågor och mer och mer bitter... Har ingen lust med ngt... Hade hoppats ha en liten under helgen men inte...

Trevlig midsommar ni som orkar!
    Frå¨gorna blir man ju galen på och jag är bara en dag över tiden än! Förstår att du är less! Bästa var idag när vi sitter fyra pers intryckta i bilen och vi möter grannar i en annan bil och dom frågar om det blivit ngt? Men HALLÅ vart tror ni jag gjort av ungen då? I bagageutrymmet`????? SUCK! DOm såg lätt in i hela bilen att det INTE var en bebis där, morr!

Nä, surar vidare... 
  • Polarlantis

På BF +3 kom våran guldklimp! Åkte in vid sju på kvällen och vid 02.25 kom han ut med kronbjudning OCH händerna i kors över bröstet med båda händerna vid hakan, han gjorde sig så stor han kunde den busen! 1,5h krystning och 5 stygn blev det men klarade tack och lov ringmuskeln!!! Han vägde 4500g och var 54 lång, blev helt chockad över den vikten, jösses vilken liten klump. Nu är vi hemma och försöker finna ut hur vi ska ha det tillsammans i lilla familjen. Återbesök på bb idag. Skrattande

Svar på tråden Juni-barn