Juni-barn
Grattis Havsljungfrun!
Grattis Havsljungfrun!
God Morgon!
Hade regelbundna värkar i natt med 3-4 min mellanrum som avtog efter fyra-fem timmar. I morse kom det lite rosablandade flytningar och så molvärk. Nu kanske det är på G...
Grattis Lucian!!!
Lycka till Uddabus!
Ego - här händer inget mer...:(
Håller alla tummar för er som väntat länge nu!
BF +4 och ingen bebis på G. Hade blivit lovad igångsättning nu på torsdag men det har tydligen ändrat sig till ett UL.
Vad hittar ni på att göra på dagarna? Jag har två stora hundar och en 1,5 åring så visst har jag att göra men orkar inte riktigt med hundarna längre utan de får jag ta på kvällarna när jag kan få hjälp av mannen. Men jag har så dåligt samvete...de är vana vid i princip daglig träning utöver skogspromenader.
Håller på att bli tokig på att gå hemma och vänta och idéerna på aktiviteter är slut. Stubinen börjar dessutom bli kort och jag som är en lugn person har helt plötsligt börjat tuta och hytta med näven åt folk när jag kör bil, ha låg toleransnivå om ngt butiksbiträde el. Liknande gör fel osv. Jag som jobbat med service hela mitt liv och därför alltid är väldigt trevlig...;)
Tips?
Vad skönt Lenis lycka till nu!
Trodde väl aldrig jag skulle säga det här men att gå till jobbet hade kanske varit något (om man fick sitta still såklart...)
Grattis Pluttan och lycka till Uddabus!
90 är precis gränsvärdet på undertrycket. 130 är ngt högt för att vara övertryck men det brukar de inte bry sig om undertrycket är bra. Hade högt blodtryck förra graviditeten och låg då på runt 140/95 men medicinerade inte. Blev dock igångsatt på BF +8
Grattis Stumpilumpan!
Nu åker vi in!:) Vattnet har gått och bebisens huvud var rörligt vid senaste besöket. Har börjat få molvärk. Sweet sweet pain...;)
Stort Grattis Uddabus - äntligen! :)
Själv spenderade vi natten och förmiddagen på förlossningen utan att få igång några värkar trots vattenavgång. Dock så gick bebisens huvud från rörligt till ruckbart/fixerat så då skickade de hem oss igen med en tid för igångsättning i morgon bitti om mina värkar inte startar till dess...
Grattis Lenis!
Stort grattis till alla bebisar!
Klara kom till världen igår kl 22:34, 49 cm lång och 3600 gram tung, efter en långdragen igångsättning men bara 2 minuter krystvärkar!
Lycka till nu alla ni som fortfarande väntar och glad midsommar till er allihop!
Tack för alla grattisar!
Fler bebisar :)
Lider med er som fortfarande väntar...
Sweet Life hoppas det ordnar sig med barnvakt. Inte så roligt att vara själv på förlossningen.
Sweet life - det är säkert inget men jag skulle ändå ringa in.
Har blivit igångsatt två gånger med syntetiskt dropp - det räcker inte att vattnet gått för mig så att avstå är kanske inget val. Har två snabba och okomplicerade förlossningar utan komplikationer trots dropp och EDA.