Inlägg från: Stumpilumpan |Visa alla inlägg
  • Stumpilumpan

Hej tjejer!
    Kul att följa er graviditet!

Nu har jag varit på Rutin UL , allt såg fint ut och organen var på sin rätta plats.

Som jag gissat på sedan dag 1 var det en liten flicka som gömde sig i magen :)

• Stumpilumpan

Amnings BH !

Hur gör ni? , hade tänk införskaffa mig en till BB, MEN hur köper man rätt storlek ? ... brösten växer väl ytterligare till efter förlossningen?

Hur har ni gjort, eller tänker göra? 

• Stumpilumpan
    Tips på hur vi mamma lediga kan fördriva tiden 

Nu med facit i hand ångrar jag bittert att jag inte valde att jobba en månad till, jag älskar att hålla i gång & jag älskar mitt jobb.

För 8 dagar sedan gick jag på mamma ledighet och känner att det var PÅ TOK för tidigt. BF 14/6

Alla bebiskläder är tvättade, rummet snart färdigt, garderob och kök skinande rent.

Hittar verkligen inte fler hemma projekt.

Jag har gått med i en mamma grupp som träffas varannan vecka, för grillning, promenader och olika grupp samtal ... men som sagt det är varannan vecka.

Jag och maken går också på föräldrautbildning en gång i veckan.

Baaaah ... hur står ni andra UT ?

Tips tack Hjärta 
  • Stumpilumpan
    Uddabus skrev 2012-04-18 11:52:08 följande:
    Hon visade även att han har hår för det kunde man se på ultraljudet om man zoomade in ordentligt... hahaha Knasigt men sant..

Blev lite rädd att han låg + 21 % bara... Stor bebis...
    Aww :) jaa lillans hår vi fick också se, hon hade väldigt mycket :)

• Stumpilumpan
    Annelie81 skrev 2012-04-22 09:54:34 följande:
    Gipsbindor man köper Apoteket....sådana som används till gipsa armar och ben :)
    Hur många paket kan man behöva?
  • Stumpilumpan

48 dagar kvar Hjärta

Min graviditet har HITTILLS gått som på en dans och jag kan bara vara tacksam!

Hoppas nu dem sista veckorna går fort ...

Kram till er alla!

• Stumpilumpan
    Dancia skrev 2012-05-25 16:37:42 följande:
    Skönt för er där pappan får stanna kvar :). Jag är ganska säker på att jag kommer få dela rum med andra nyförlösta mammor och mannen åka hem efter förlossningen tyvärr eftersom de inte har någon egenvårdsavdelning just nu i Helsingborg och egenrummen på BB går i första hand till snittade mammor. Så när det är trångt vilket jag hört att det är hela våren/sommaren så får man dela rum på BB, det är till och med vissa som har fått ligga på gynavdelningen när BB varit proppfullt :-/

Tycker det är hemskt att dom lagt ner egenvårdsrummen/patienthotellet. Kul att du också är från hbg :)
  • Stumpilumpan
    Vår älskade lilla Elise Anaya har kommit till världen ... Precis på dagen då jag skulle gå in i v 40

2012-06-08

Hjärta

• Stumpilumpan

Oj ni är kanske nyfikna på vikt och förlossning.

Från att vattnet gick tog det 10 timmar.
    Allt började kl 23:00 och 9:11 var hon ute hos oss. Allt gick kanon!

Hon vägde 3200 och var 50 cm lång :) 

Svar på tråden Juni-barn