Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Du kan träna som vanligt. Mest tunga lyft du ska undvika. Men allt annat kan du göra så mycket du orkar , det är bara bra att röra på sig. Jag tränar inte så mycket själv. Rider gör jag har egna hästar, men den ena är för gammal och den andra för ung så nu blir det bara stallsysslor och långa promenader med hunden som gäller :) nån simtur då och då!

• LillSnurr82

Har ni funderat åt på vaccinet på fågelinfluensan? Vi är ju i riskgruppen nu är vi är gravida =/ Jag vaccinera mig mot svininflurnsan och blev bara sjuk en dag..

• LillSnurr82

Svininfluensan ska det stå.. Ipaden hittar på sina egna ord... :)

• LillSnurr82

Vecka 7 tror jag det är dom kan se hjärtaktivitet.

• LillSnurr82

Jag har för mig jag också låg på 36 i sf mått på sista mötet på mvc innan min dotter föddes! Gick upp 18kg och har nu gått ner 22 kg :D denna grav ska jag försöka att inte gå upp så mycket:)

• LillSnurr82

För er som brösten ökat , lugn. De svullnar upp i början men lägger sig sen igen för att sedan öka under amningen igen. Mina bröst blev skjuuuukt stora när mjölken rann till, ville inte ens kolla mig själv i spegeln såg ut som Pamela Andersdon..haha! Men det värsta var att jag läckte jätte mycket mjölk innan jag börja producera mjölk i lagom takt med vad dottern drack. fick sitta naken med ett badlakan i knäet som sen gick att vrida ur.. Bh var då inte att tänka på... Är i V5(4+1) i dag bara min sambo och bästa lompis som vet om att jag är gravid igen. När ska ni berätta? Jag tänkte beställa en sån "stora syster" tröja åt min dotter och ha på henne vid nästa familjeträff :) Nån som tänkt berätta på nåt annat roligt sätt?

• LillSnurr82

Oj ska du hålla det hemligt tills julafton! Det skulle jag aldrig klara :) familjen får nog veta snart, jag är så dålig på att vara tyst! Måste bara kunna hålla mig tills tröjan kommer! ;)

• LillSnurr82

Jag tycker inte att det varken känns eller syns nåt på mig ännu. Har precis gått in i vecka 5 (4+2) . Dottern är som sagt precis 10 månader, och kom precis i mina jeans innan jag plussa, o kan fortfarande ha dem. Fast jag gick ju upp 18kg med henne och har gått ner 22kg så är ju faktiskt mindre nu än innan jag blev gravid med henne. Är ingen jeans tjej, så trivs bäst i taights och strumpbyxor (jeans taghts går bra också) och det var det jag bodde i även förra grav. Har några mammabyxor men använde dem knappt sist och då var jag ju ändå höggravid mitt i vintern, nu kommer det ju vara sommar så då kan man ju ha sköna kjolar och kortbyxor i stället :D

• LillSnurr82

Jo det är sant, man kanske inte gått längre då, känns så långt till jul liksom.. Familjen och närmaste vänner får nog reda på nyheten innan. Skönt att några vet även om det skulle gå knas..

• LillSnurr82

Jag är kissnödig hela tiden, men vågar knappt gå och kissa för känns som mensen ska komma.. Men är ju gravid. Tror det är växtvärk i livodern bara, men man är ju så nervös de första veckorna...

Svar på tråden Juni-barn