Juni-barn
Kan det inte bli juni nu och man sitter med sitt lilla knyte i famnen?!
Dra mig baklänges vad ont jag har i brösten idag, de är så kriminellt ömma så det känns som tusen nålar.
Igår gick vi in i v6 (5+0) och än har jag inte börjat kännat av något jobbigt illamående direkt. Men igår på jobbet så kom det en liten attack, dock inte så kraftigt att jag behövde springa iväg och kräkas. Jobbar i en kundservice med ca 500 personer på kontoret så det är inte direkt genomskinligt om jag skulle springa iväg till toaletten och kräkas, det är inte så himla ljudisolerat heller. :P
Hoppas bara att jag undslipper sådant illamående, men jag hade fruktansvärda foglossningar i förra graviditeten och de hoppas jag verkligen att jag slipper nu (men sån tur lär man inte ha). Vissa gånger så fick sambon bära mig för att jag öht skulle ta mig någonstans. :P
www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting&search=st%C3%B6db%C3%A4lte&catid=-1
Tips för er som vill ha stödbälte, mycket billigare
Läs längre ner under "sjukskriven"
www.karlshamn.se/Barn_utbildning/Barnomsorg/Fragor_och_svar/
Detta är karlshamn och jag tillhör ronneby, men är samma här att man går efter ordinarie schema om man blir sjukskriven. Kan alltså inte ändras till pappans schema, utöka tiden eller nånting.
Så jag tror jag ska ta o skriva upp barnen extra timmar redan innan jag tror sjukskrivningsbehovet kommer....just nu går de efter de tider jag studerar och vissa dagar studerar jag hemma så då går de korta dagar. Fast jag har rätt till heltid. Så får väl ändra schemat o utöka det så det blir godkänt INNAN sjukskrivningen...för då kan de ju inte protestera sen...men egentligen skulle jag ju vilja passa på o umgås med mina barn så länge jag orkar o inte lämna dom på dagis nu i onödan liksom Bara för deras idiotiska regler!!!
Wow! klagade ju på vårt gyn här då man inte får komma in om det inte är absolut akut. Lyckades nu klämma mig in hos en privat gyn som tydligen fanns här (hade jag ingen aning om). Fick direkt tid för ett VUL nästa vecka! Det vägrade dom göra på "vanliga" gyn då det inte var "nödvändigt". Men denna privata tyckte det behövdes eftersom jag var osäker på vilken vecka jag är i.