• Dancia

Juni-barn

liljan o loppan: Usch vad jobbigt att behöva ha hyperemesis flera graviditeter...håller tummarna för att det inte blir så illa för dig denna gången. Jag hade hyperemesis med min första, men mådde bara illa de 12 första veckorna med andra och jag hoppas det blir detsamma denna gången :)

• Dancia

Virvel: Beklagar verkligen det du gått igenom, det är varje förälders mardröm.
     Men ett stort GRATTIS till denna graviditeten :).

• Dancia

Hej Tjejer!
    Tack för att ni hållt tummarna :). Jag lämnade mitt blodprov kl 10 som de sagt, men istället för att få vänta 1,5 h så blev det  3 h väntan innan jag fick svar på proverna och få göra ett nytt VUL. Men allt var värt väntan för mina hcg nivåer hade stigit bra och på VUL kunde de se en hinnsäck :), låter inte mycket egentligen men det betyder att graviditeten utvecklas som den ska och om en vecka ska jag få komma tillbaka och göra mätningar för att se hur långt jag gått och då hoppas jag på att även få se ett tickande hjärta :).

• Dancia

Sötäpplet: Usch, är så ledsen för din skull, tänker på er, vet precis vad ni går igenom och det är fruktansvärt jobbigt :(. Jag håller tummarna för att det snart flyttar in ett nytt litet liv i din mage som ska stanna kvar till BF :) <3

• Dancia
    PIO skrev 2011-10-23 12:27:33 följande:
    Hur mår ni andra idag då? Själv mår ja helt okej...trött men illamåendet håller sej borta än så länge. Skööönt :)
    Går in i v 8 idag....och magen är uppsvälld som en ballong..hahaha ser ut som att jag är i v 25 lr nått :)

Jag är också trött, men känner mig glad och hyffsat pigg ändå :). Lite dovt illamående bara och ömmande bröst. Ska snart ut med barnen till lekplatsen och njuta av solen trots kylan :)
  • Dancia
    fröken01 skrev 2011-10-23 12:38:58 följande:
    Gör ni något för att dokumentera er grav? Jag hittade så fina böcker på Presenteriet.se, tror jag ska beställa en. I min förra grav skrev jag brev till plutten i magen, men det var så tufft när jag fick missfall sen.

Skulle vara väldigt kul att göra det faktiskt :). Usch, ja i ett sånt läge är det ju väldigt jobbigt att ha sånt skrivet :(. Vilken vecka fick du mf i? Denna gången ska bebisen stanna :)
  • Dancia

Förstår din oro. Jag hade bruna flytningar förra veckan och fick göra vul denna veckan och allt såg bra ut . Det är väldigt vanligt att man blöder lite grann i början av graviditeten men man ska självklart höra av sig till gyn om man känner sig orolig så man får se hur det står till där inne .

• Dancia
    virvel skrev 2011-10-23 22:13:09 följande:
    Hemma efter ett besök på gynakuten.Träffade en väldigt hemskt otrevlig läkare som sa att jag skulle vara glad att jag trots allt kunde bli gravid!!

Han mätte pluppen som han kallade den till ca 5mm, inget hjärta syntes än vilket var normalt för den här tiden. Jag borde vara i v 6+0, borde man inte kunna se hjärtat slå då?

Den kan ju vara några dagar mindre i och för sig, skulle få en återbesökstid om 2 veckor.

Vad tråkigt att han var så otrevlig :(. Det är helt normalt att hjärtat inte börjat slå än, det brukar ske någonstans mellan 6+2 och 7+0 har jag hört, det är lite olika, så det börjar nog slå vilken dag som helst :). Om 2 veckor kommer du nog se mycket mer :)
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-10-24 16:52:43 följande:
    Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!

Stackare...kan verkligen ställa mig in i din situation då min man absolut inte ville att vi skulle behålla i början... kändes fruktansvärt eftersom jag absolut inte skulle klara av att göra en abort, men heller inte ville gå gravid och få en bebis utan hans stöd :(.

Jag hoppas att din Sambo snart förstår att du och bebisen behöver honom och att han också kan få lite känslor för lilla bebisen i magen, kanske när magen börjar växa? :), men förhoppningsvis innan dess :) 
  • Dancia
    Pepita skrev 2011-10-24 20:30:14 följande:
    Ni som har killar som inte vill ha barnet... Fy, så tråkigt och jobbigt för er. En fråga skyddade ni er när ni hade sex? Ni behöver inte svara om ni inte vill. Blir nyfiken då era killar inte vill ha barnen.

Min man har lyckats smälta och acceptera det nu, men gick i taket i början och vägrade. Vi har använt kondom i ett år eftersom min kropp inte klarar av hormoner. Vi slarvade och skippade kondomen en gång förra månaden och vipps så blev jag gravid. Det är bådas fel men egentligen mest hans eftersom han sa att han ville prova lite utan och skulle ta på den innan han kom, men det lyckades han inte med :P.

Som tur är så har han accepterat det och vi pratar om det och han har börjat glädja över det en del också, så jag hamnade ändå inte i den sitsen som jag var väldigt rädd för att göra.  
Svar på tråden Juni-barn