Dullidutt skrev 2011-11-10 08:46:17 följande:
Tänk på att vara försiktiga med ytterkläder till barn om ni åker till Ullared. En del av deras "bra" overaller håller varken kylan eller vatten borta, och då får man ju köpa nytt. Jag köpte regnkläder där som läckte in i alla sömmar. Men vanliga kläder är väldigt prisvärda där!
och en kompis till mig sa att dom hade jättebra overaller på just Ullared. Att en "dagisfröken" berättat att det barn som var torrast på vintern var det barn som hade en Ullared-overall...
Appropå nyponsoppa, det törs jag inte alls dricka. Fick sån galet hemsk halsbränna av det förra graviditeten, så jag är rädd för att ens prova dricka det nu... Väntar nog tills efter graviditeten innan det blir nyponsoppa för min del
Peppar peppar så mår jag ganska så bra just nu, med illamåendet. Men jag tar ju Postafen i förebyggande syfte, törs inte vara utan dem. Men jag äter typ hela tiden känns det som... varannan timme måste jag stoppa i mig något, annars så kommer illamåendet krypande på en gång. Har inte ställt mig på vågen sen jag plussade, vet inte om jag törs... :-S
Nästa vecka börjar jag jobba igen. Håller på att inskola dottern på förskolan nu (vilket går jättebra!). Bävar mig för hur man ska orka med både jobb, barn och hemmet... Men det är väl säkert jobbigast i början innan man kommit in i det. Jag är i v.11 nästa vecka, men jag tror jag ska försöka vänta lite med att berätta för arbetskamraterna. Men är det någon som frågar så måste jag vara beredd på vad jag ska svara, jag kanske berättar då isf...