Inlägg från: Tess1979 |Visa alla inlägg
  • Tess1979

Juni-barn

Nu har jag kräkts för första gången... Kände att jag började må lite illa och var tvungen att fixa till lite smörgåsar snabbt. Satte mig och åt utan problem. Men när jag fått i mig hela första smörgåsen så bara kände jag hur det bara vände sig i magen och det var påväg upp så jag fick rusa in på toaletten, och hela smörgåsen kom upp. Som tur var så var det inga problem att fortsätta äta efteråt iaf!

• Tess1979
    Dullidutt skrev 2011-11-10 08:46:17 följande:
    Tänk på att vara försiktiga med ytterkläder till barn om ni åker till Ullared. En del av deras "bra" overaller håller varken kylan eller vatten borta, och då får man ju köpa nytt. Jag köpte regnkläder där som läckte in i alla sömmar. Men vanliga kläder är väldigt prisvärda där!
    och en kompis till mig sa att dom hade jättebra overaller på just Ullared. Att en "dagisfröken" berättat att det barn som var torrast på vintern var det barn som hade en Ullared-overall...

Appropå nyponsoppa, det törs jag inte alls dricka. Fick sån galet hemsk halsbränna av det förra graviditeten, så jag är rädd för att ens prova dricka det nu... Väntar nog tills efter graviditeten innan det blir nyponsoppa för min del

Peppar peppar så mår jag ganska så bra just nu, med illamåendet. Men jag tar ju Postafen i förebyggande syfte, törs inte vara utan dem. Men jag äter typ hela tiden känns det som... varannan timme måste jag stoppa i mig något, annars så kommer illamåendet krypande på en gång. Har inte ställt mig på vågen sen jag plussade, vet inte om jag törs... :-S

Nästa vecka börjar jag jobba igen. Håller på att inskola dottern på förskolan nu (vilket går jättebra!). Bävar mig för hur man ska orka med både jobb, barn och hemmet... Men det är väl säkert jobbigast i början innan man kommit in i det. Jag är i v.11 nästa vecka, men jag tror jag ska försöka vänta lite med att berätta för arbetskamraterna. Men är det någon som frågar så måste jag vara beredd på vad jag ska svara, jag kanske berättar då isf...
  • Tess1979

Jag vet inte alls hur jag ska göra med vagn... Jag har en Emmaljunga City Cross till min dotter nu, och den är jag jättenöjd med. När bebis kommer så är hon 2 år. Jag har ingen jättelust med att dra runt en dubbelvagn... Men jag vet inte om jag har så mycket val?!?....

• Tess1979
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-10 14:16:22 följande:
    ståbräda kanske??? Å så kan man ju köpa en enkel paraplyvagn om ni är ute tillsammans med ungarna.
    En paraplyvagn har vi, så problemet är löst om vi är två som far i väg med barnen. Men det är ju det om jag ska iväg själv med båda, till stan och shoppa eller till ica och handla vad vet jag. Vet inte hur en 2-åring klarar att stå på en bräda en längre tid? Hon vill säkert ha en plats i en vagn att kunna vila....
  • Tess1979
    Josenoah skrev 2011-11-10 21:47:42 följande:
    Mitt enda krav på vagn denna gång är fyra fast gummi hjul, hade en brio sing men vart så besviken på den tyvärr :( hjulen strula hela tiden och jag går i såpass mycket "terräng" att jag behöver nått mer stabilt. Tycker även att sufletten var så dålig på sittdelen skyddade ingenting på sommaren. Nån som har tips på vagn med dem kriterierna jag har? :)
    Emmaljunga City Cross! Jag har en sådan och är jättenöjd med den!
  • Tess1979

I morse när jag nös så gjorde det jä_ligt ont i hela nedre delen av magen, aj aj aj. Minns sen förra graviditeten att det inte satt i så många veckor, får hoppas på att det blir samma denna gång. För man blir ju rädd när man känner att en nys är på väg, det är verkligen inge skönt :-S

• Tess1979
    fröken01 skrev 2011-11-12 17:59:42 följande:
    Låter inte fel! Läser överallt att man ska dricka mycket vatten, men jag är bara coca colasugen? Gah. Julmust är inte fel heller.
    Jag är också jättesugen på coca cola, men vill inte dricka det pga koffeinet. Men jag älskar julmust så det blir mycket sådant istället!
  • Tess1979
    Zvartaliljan skrev 2011-11-12 19:52:35 följande:
    du kan dricka upp till 3 liter coca-cola om dagen utan att bebis tar skada av det ^^ Så lite koffein innehåller det
    Jo jag vet att man "får" dricka lite koffein om dagen. Men jag skulle nog få dåligt samvete om jag gjorde det. Jag tycker att det är så kort tid jag behöver vara utan så det är helt klart värt det. Det är nu i början av graviditeten som alla organ och allt som utvecklas och då vill jag inte vara där och "förstöra" med koffein eller nåt. I slutet av graviditeten är jag inte lika noga och kan dricka lite kaffe eller coca cola, men just nu i början är jag strikt
  • Tess1979

Nej jag är inte orolig om jag skulle dricka lite coca-cola, och tycker inte att det fel av andra att dricka det under graviditet. Men jag känner att jag kan avstå det ett tag så då gör jag det, för mitt eget samvete Koffein i liten mängd är ju som sagt inte farligt på något sätt för fostret, men det känns ändå bra att avstå när jag vet att en stor mängd av det kanske kan vara skadligt. Förstår någon mitt resonemang eller låter jag bara konstig

Kaffe älskar jag, men har inte druckit en droppe sedan jag plussade. Och det har enbart att göra med att jag inte är sugen på det överhuvudtaget, mår illa av bara tanken Men om jag skulle dricka det så är det koffeinfritt som gäller. Te har jag inte heller varit sugen på (är inte sugen på varma drycker överlag just nu), men har Rooibos-te i skåpet redo iaf.

Är det verkligen koffein i julmust?? Om man läser innehållsförteckningen på coca-cola så står det koffein, men det gör det inte på julmust....

Svar på tråden Juni-barn