• Amy86

Juni-barn

här är en till som inte kan sova..haft förvärkar till och från hela natten men inget regelbundet så får nog vänta ett tag till, Minstingen vaknade med hög feber och kräktes så nu håller jag mina tummar att det inte är magsjuka för känns inte så lägligt just nu..

• Amy86
    LillSnurr82 skrev 2012-06-01 21:12:34 följande:
    Hoppas att när man väl blir av med magen slipper gå med avslag jätte länge sen.. Vill bada lite i sommar i alla fall. Med dottern hade jag dock bara avslag i knappt tre veckor, så hoppas det inte blir längre denna gång. Någon som vet om det är vanligt att blöda mer/mindre vid andra barnet?
    tror inte jag blödde mer med 2:an? Om jag minns rätt så var det ca 3 veckor med 1 och 2 med 2:An..jag hoppas inte det blir mer denna gång så man kan åka och bada med barnen
  • Amy86

fy vad ont jag har.. kan inte röra mig knappt. för varje steg jag tar så hugger det i rygg och runt nedre delen av magen. gör till och med ont i magen när jag kissar.. skulle så gårna vilja åka in och kolla om det möjligtvis är på g eller vad som händer men vill ju inte störa med mina små problem..

tror att det är när bebis rör huvudet som det liksom ilar smärtar från rygg och runt i magen samtidigt som det ilar ner i låren.. varför kan inte bara vattnet gå och värkarna komma för?? orkar inte mer och på dåligt humör är jag med. skäller på barnen och är allmänt sur:( Tycker synd om mina små troll som måste stå ut med sin mamma just nu..

• Amy86

Har haft förvärkar hela dagen men inget regelbundet, i måndags hade jag en halv dag nu en hel så väntar bara på att de ska avta.. skulle mer en gärna åka in och trycka ut grodan nu!
    minsta lilla rörelse bebis gör gör ont så jag dör och lite av slemproppen lossnade i morse men det gör väl ingen skillnad.. 5 dagar kvar tills Bf.

• Amy86

Usch vad jobbigt det är att inte kunna sova. Och min sambo drog precis iväg på larm så nu lär jag ju ligga valen tills han är hemma igen, tur barnen ska till mormor i morgon så kan jag sova bort hela dagen;) grattis till nya bebisarna!

• Amy86
    emma78 skrev 2012-06-09 17:59:28 följande:
    Kul att dra igång en storstäd så här på lördagkvällen:)) men vad gör man inte för att få ut det lilla underverket!! Golvet är rent och toaletterna skurade....OM det skulle sätta igång i kväll/ natt så lär det ju ändå dröja tills man orkar med nått sådant! Men nu ska jag bara sitta resten av kvällen och invänta värkar eller vatten:) är det någon från Jönköpings trakten kvar i tråden som inte har fått bebis?
    japp jag har inte fått än. tänkte de skulle komma igång idag när sambon är ute med sina kompisar..bor i gränna:)
  • Amy86

idag är det bf för mig. hade förvärkar hela dagen igår men har sovit hyfsat i natt endå.

har fått stränga order av sambon att inte föda under sverige matchen ikväll:)

Nu måste bebis ut innan söndag för på måndag börjar simskolan för barnen och då blir det jag som får åka 25 min båt fram och tillbaka plus sitta där den timmen dom plaskar..
    kul om vatnnet går på ön!

• Amy86
    mimi02 skrev 2012-06-11 10:30:25 följande:
    Har du handledsskenorna bara på nätterna eller även på dagen? Jag har bara testat med att linda händerna på nätterna så att jag inte ska böja handlederna, men jag tycker inte det funkar ändå. Kanske handledsskenor är bättre. Var har du köpt dom?
    ta kontkt med vc jag köpte mina genom arbetsterapeuten har hårda i plast att ha på natten och mjuka som jag har påm dagen hjälper jätte bra. sen finns det ju även övningar man kan få men jag är värdelös på att komma ihåg och göra dom!!
  • Amy86

Nu måste det vara på g! i natt har jag legat vaken till halv 5 med småvärkar var 20 min nu på morgonen kom dom med ca 10-8 min mellanrum fick springa på toa och trycka  ett tag och då kom lite slempropp nu känns värkarna extremt mycket och jag försökte få hem gubben men han hade mycket att göra på jobbet så får väl prova att få hit svärmor istället..bf+1 idag hoppas nu det inte är falsklarm..

grattis till er som redan snosar bebis.

• Amy86

Sitter i bilen in nu. Känns som den är på väg ut vid varje värk.. Livrädd är jag men snart är det förhoppningsvis över:)

• Amy86

Klockan 22,39 igår kom vår lille groda ut, han var 51 lång och vägde 3655. Det blir att åka hem idag efter att läkaren varit här. Har inte sovit på 2 dygn så hoppas det hjälper att komma hem till sin säng. Inatt har jag bara legat och tittat på grodan, inte en blund och han har sovit hela natten...lycka till nu ni som är på tur!

• Amy86

Jag kände mig svullen i ansiktet i måndags och han kom i tisdags så kan mycket väl stämma!

Svar på tråden Juni-barn