Inlägg från: AgnesGN |Visa alla inlägg
  • AgnesGN

Juni-barn

Tror aldrig jag kommer hitta rätt i barnvagnsdjungeln! Detta är mitt första barn och jag fattar inte alls vad ni snackar om... =P Jaja, bara börja gå efter jul på barnvagnsaffärer och prata, provköra, klämma, känna och vika ihop... =P

Hade aldrig vågat köpa ett angelsound, jag hade fått nojjen om jag inget hörde. Sen känner jag oxå som så att jag inte kan påverka något hur som helst, så varför nojja? Hoppas jag inte förolämpar någon nu bara... =)

Jag har oxå "outat" mig nu inför stor del av släkten och nu börjar det spridas bland vänner. Jag hoppas allt går vägen nu, men om det inte gör det så är det väl bra att folk vet varför man mår dåligt. Nu är det ju verkligen en bebis där i magen, en mkt liten förståss, men dock en bebis. Går in i v. 14 imorgon, 13+0. Känns helt underbart. Dock längtar jag lite efter att illamåendet ska börja avta, halsbrännan har kommit och gott och är nu värre än nånsin på kvällarna. Men jag gillar läget och försöker att inte klaga alltför mkt... Flört

• AgnesGN
    Zvartaliljan skrev 2011-12-03 22:21:41 följande:
    AgnesGN - ja jag rekommenderar verkligen dig att ta god tid på dig att bestämma din första vagn (skriver första för det lär bli fler ). Du kanske tror att du vet vad du vill ha för någon men så testar du någon helt annorlunda och blir alldeles kär

Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer riktigt så galen är inte jag iaf Flört Haft 4 olika vagnar till stora tjejen som såldes och sen 3 olika till lillkillen varav en syskonvagn. 2 av dom finns kvar till nästa. Ska försöka hålla mig till bara en ny nu till nästa (donkeyn då), får väl se hur det går Drömmer
    Barnvagnsdjungeln verkar hemsk... =) Och tack för att du tror att jag kommer köpa fler vagnar för jag hoppas jag kommer få fler barn så det kommer behövas... Men tror aldrig jag blir så tokig att jag måste ha 16 olika till ett och samma barn! Herreje! =)
    Måste googla lite på vad man ska tänka på när man köper dessa barnvagnar... Sen måste man väl provköra oxå... Sen tänka på att jag bor norrut så vi har vinter stor det av året... (well, tydligen inte detta år, men brukar ha... Tungan ute) ...och vagnen måste anpassas efter att köras i snö och slask... Mkt att tänka på alltså... Har en kompis som köpt en vagn där bilbarnstolen (eller vad det kallas) passar att stoppa i vagnen så slipper de flytta babyn mellan när de åker bil och så... Skitsmart tycker jag! =)
  • AgnesGN
    PIO skrev 2011-12-03 22:51:40 följande:
    Hjäälp!!! Snubblade här hemma nyss o for på ändan. Tog visserligen emot mej med händerna o fick inte ont men blir så orolig för bebis som fick sej en åktur i magen. Kan de va farligt för bebisen?? Herregud ja som ska vila o ta det lugnt, skulle gå till sängen o lyckas snubbla på mattan i hallen. Herregud! Min man bara skrek. NEJ!! Han tror nog att de e kört för vår lilla bebis. Vilken avslutning av kvällen.
    jag tror inte det ska vara någon fara... Bebin ligger väl skyddad i magen. Jag ramlade oxå på rumpan idag, halkade när jag var ute och gick. Men pratade med min mamma som är BM och sa så länge jag inte blöder eller får jätteont i magen så ska det vara lugnt... Inte oroa sig i onödan. Bebin ligger som sagt väl skyddad där inne och rumpan är stötdämpande... =P Hoppas allt går bra och försök att inte oroa dig.
  • AgnesGN
    PIO skrev 2011-12-03 23:16:52 följande:
    Ååå skönt att höra att de inte är så farligt att ramla. Man blir ju lite nervös :) den här tråden e sååååå bra!! Är så skönt att man kan fråga precis vadsomhelst :)
    Skönt att du kan slappna av lite! Hoppas allt går bra nu. Men det tror jag nog... =)
  • AgnesGN
    Havsjungfrun skrev 2011-12-04 11:17:43 följande:
    Ta tid på er så att ni hittar rätt vagn för er, den ska ju passa både bebis, mamma och pappa. Tycker att det är en otroligt hysteri runt dessa vagnar nu för tiden. Lufthjul är definitivt att rekommendera, oavsett vart ni bor. Ej vikhandtag o.s.v.
    Man behöver inte byta en massa gånger. Behöver definitivt inte köpa en ny vagn till varje barn...
    Tack för tipset. Det är mkt att tänka på och man vill ju att det ska kännas rätt. Som när man köper en ny bil.... =)
  • AgnesGN
    mammi12 skrev 2011-12-09 15:12:02 följande:
    hej! trodde man plockar bort över hela landet detta med att lyssna på hjärtjuden.... Jo, när jag skrevs in hos min barnmorska så fråga jag direkt när man får lyssna på hjärtljuden. då sa hon att det kommit nya direktiv ang detta och att nu rekommenderas inte detta förrän efter v 20. ( mins inte om det var v 22 el 23... ) Så på den hälsocentral jag går till så är det fram tills efter v 20 inte möjligt att  få lyssna på hjärtljuden. Hon sa att forskning visat att barnet störs av det hela, och att man till viss del funderar kring om detta ökat risk för missfall  hos vissa?? Ja, jag blev så förvånad. Men det var de besked hon gav mig.

Ingen annan som hört detta?
    Min mamma är BM och säger att de inte alls lyssnar på hjärtljud före v. 20. Men hennes förklaring var att de kan ha svårt att hitta hjärtljuden innan och inte vill oroa föräldrarna om de inte hittar hjärtljuden fast bebis mår bra...
  • AgnesGN

Dancia - klart vi orkar läsa. Ni har det verkligen tufft just nu hemma hos er. Tråkigt att inte helt kunna fokusera på din graviditet eftersom du har så mycket annat runt dig... jag hoppas allt löser sig till det bästa.

• AgnesGN

Har en fundering här... Inte så att jag oroar mig alltför mkt men är som "kul" att höra om jag är ensam om detta. På em och kvällarna så får jag som små "hugg" i magen. Det är som att det sticker till nere runt livmodertrakten och håller på från ca 15 till läggdags. Ibland med uppehåll och ibland håller det på hela tiden. Det hugger som till med ibland några sekunders mellanrum och ibland dröjer det upp en minut innan jag känner av det igen. Vad kan det vara? Känns inte som mensvärk... Känns inte heller som missfall på g. inga blödningar och det har hållit på i ca en vecka.  Är i v. 13+5 idag.

• AgnesGN
    conda skrev 2011-12-09 19:34:03 följande:
    Jag kan också känna som små hugg ibland men tror det är livmodern som töjer sig. Har haft så alla mina graviditeter. Har haft ett missfall och då kändes det mer som riktig kraftig mensvärk innan jag började blöda...
    Ja jag är inte orolig för missfall för det borde göra ondare tycker jag. Detta gör inte ont egentligen, är mest obehagligt... Men är väl bara ngt som töjer och nå ligament eller någest...
    Pepita skrev 2011-12-09 19:39:31 följande:

AgnesGN- Jag hade så för någon vecka sen men inte lika ihärdigt som det låter på dig. Jag kunde känna det lite då och då bara. Och så kunde det göra sjukt ont om jag tex nös. Men det var ingen fara för min del... bara ligament som töjdes ut enligt min bm.

Skönt att inte vara ensam om det...=) Jo jag får oxå som en spänning eller dragning i magen när jag nyser eller hostar eller sträcker på mig för fort eller ngt... magen hinner väl inte med på något sätt... Jag tror inte heller att det är ngn fara, ville som bara kolla om fler hade samma känsla och hade ngn koll på vad det kan tänkas vara. =)
  • AgnesGN

Tredje gången - tack för svaret. Känns skönt att höra att jag inte är ensam. Det är just när jag är still och lugn jag känner av det lite extra. Helst framåt em-kvällen när jag landat i soffan. Inget att oroa sig för alltså... =) Trots att jag VET det egentligen så kommer alla tankarna smygande...

Svar på tråden Juni-barn