Juni-barn
Vecka 25 idag och bara 90 dagar kvar till förlossning. Att man kan vara så spänd. Här finns det då tre barn på 8, 6 och 3 som får tiden att gå riktigt fort. Tycker verkligen det går fort just nu så jag hoppas det fortsätter i samma takt.
Vecka 25 idag och bara 90 dagar kvar till förlossning. Att man kan vara så spänd. Här finns det då tre barn på 8, 6 och 3 som får tiden att gå riktigt fort. Tycker verkligen det går fort just nu så jag hoppas det fortsätter i samma takt.
Jag vill ha ut, men det är för att jag har så ont nu. Det är tur att de redan fattat beslut att ta det 3 veckor tidigare. Så vet man att man slipper gå över tiden i alla fall. Även om jag aldrig gjort det förut.
Här mås det mycket bättre i kroppen efter bara två sprutor med blodförtunnande.
usch då låter inte alls kul för er som har åkt på så rejäla åderbråck.. är inte så farligt på mig än, var nog så mycket igår bara för jsg överansträngt mig lite med jobb och för mycket lyft.
PIO: babian, ja det var rätta ordet haha
Här är det idag dags gör tul, läkarbesök och provtagning. Hoppas allt är som det ska. Men lite orolig då jag har sådana sammandragningar på natten. Jag vaknar tre, fyra gånger varje natt nu utav dessa sammandragningar. De är lite läskiga, men inte så att jag blivit jätte orolig än då jag fortfarande kan somna om. Är det någon mer som har så? Har inte så fasligt jobbiga under dagen och det är ju lite konstigt då det är då jag rör på mig.
Har stämmer inte heller fjärde gången jämfört med de andra tre. Jag har samlat på mig vatten och svullnat, haft riktigt lågt järnvärde ( runt 100) med de tre andra. Men inget sådant alls denna gången (peppar peppar.) Magen är även mindre denna gången. Jag har dessutom inte förändringar i huden eller finnar vilket jag haft gångerna innan. Har då två pojkar och en tjej, så det kan inte vara något sådant.
Efter så har alla tre varit jätte snälla och sovit näst intill hela första månaderna, så vi får se om det är lika stor skillnad efter förlossningen som under grav denna gång.
Här är en till som inte är så aktiv skrivare, men läser flera gånger om dagen. Har varit sjuk de senaste veckan så jag har bara sovit i princip.
Idag var det barnmorske besök. Fick reda på att jag har gbs infektion, så nu ska vi se hur vi ska göra med antibiotika. Blodtrycket var lågt men sockervärdet var bra. Bara 29 dagar kvar till igång sättning.
Nu har äntligen en läkare ringt ang GBS:en. Hon tyckte att vi skulle sätta in en antibiotika kur direkt eftersom jag har förlorat ett barn i magen. Men vi skulle ta nya prover först i början av nästa vecka då jag avslutade en kur igår pga luftrörsinflammation. Men är det något kvar så sätts ny kur på en gång.
Idag är det bara 21 dagar kvar till bebis verkligen kommer. Men jag vet inte vart mina känslor är. Känner mig mest bara lik giltig, typ ska vi ha barn? Vet inte vad det är. Om det är ett sätt för mig att gardera mig då vi har förlorat ett barn. När någon frågar om något så är svart i mitt huvud bebis, vadå bebis!!
Nu har jag fått ett bestämt datum. Den 8 juni är sista dagen för mig. Då blir det igång sättning om inte barnet har kommit innan. Magen är jätte låg nu och jag har sammandragningar som är riktigt kraftiga, så i lördags var vi in. Var då i vecka 34+3.Läkarna beslöt då att de inte kommer försöka stanna av mig mer nu, att vill bebis komma nu så får den det. Men super skönt att ha fått ett sista datum.
I torsdags kom vår Alexander. vägde3520g, läkaren tror inte att han är 36 veckor bara som enligt rul.
Denna förlossning var den mest underbara jag varit med om. Kände exakt vad som hände i kroppen så jag bad barnmorskan backa undan och låta mig lyssna på kroppen med bara min man vid min sida. Det har aldrig gått så smidigt innan. Kände precis när det var dags att krysta och inte. Så på två krystvärkar inom 5 min så var han ute. Och det blev inte en skråma i underlivet, så det har gått att kissa ordentligt på en gång efter. Och det blödde inte heller förrän moderkakan kom. Så nu ligger han äntligen här och myser.