• FiaA87

Juni-barn

Mysigt med tvillingar!!

Jag har en Fråga som hoppas att någon av er kan svara på!!
    Inatt vaknade jag med en sjuk kramp i vaden, två ggr kom den tillbaka. Sambon vaknade av att jag låg och snyftade för att det gjorde så Jää**la ont. Han har själv varit elitidrottare så han visste precis vad som skulle göras. Själv fick jag bara panik över att det inte gick över.. Nu till själva frågan! Om någon av er har haft kramp har, har ni haft ont dagen efter också? Jag kan knappt stödja på benet idag. Vaden känns som en enda klump.

Jag har en kompis som har fått en propp i benet (kanske att överreagera) men min sambo tyckte att det var konstigt att jag fortfarande hade ont i morse. Jag har ju sett när de spelat matcher osv. de har fått kramp och sen bara rest sig upp och spelat vidare.. Jag skulle inte kunna springa en meter för tillfället Glad 

Ha en bra dag allihopa!!      

• FiaA87
    JennieJ skrev 2012-01-19 07:45:44 följande:

Minns att jag ofta , nästan varje natt hade kramp i vaderna med dottern. Visa nätter var värre än andra och de var svårare att vinkla upp foten där krampen satt så de släppte och då kunde de göra ont dagen/dagar efter. Då hade jag ofta dessutom så öm var jag ständigt dom sista månaderna! Har du tex tigerbalsam eller liknade skulle jag rekomenderar de för tigerbalsam var min räddning så skönt med den värmande o sedan kylande känslan ! Lycka till

Tusen tack för svaret! Ska försöka med det ikväll:) Har kollat runt lite på nätet och en hel del personer säger att man ska dricka vichy vatten innan man går och lägger sig! Eller Grappo (?).. tips ifall någon mer av er får det!
  • FiaA87
    Uddabus skrev 2012-01-19 07:43:15 följande:
    Krampa kanske väldigt länge.. Typ träningsvärk... Brukar vara öm iaf...

Magnesium är väldigt bra vid muskelkramper o rastlösa ben... Banan innehåller magnesium o drick mycket vatten...

Banan ska jag med försöka med! Jag dricker över 2 l vatten om dagen (sitter på kontor) så jag tror inte att jag får ner mer vatten:)

Tack för hjälpen! 
  • FiaA87
    Pinkflower880 skrev 2012-01-19 20:03:03 följande:
    Angående amning så hoppas jag att den funkar super den här gången. Det började bra med dottern, men efter två månaders konstanta skrik och trasslig amning konstaterade dom att hon var överkänslig mot komjölk. Hon började då få flaska och ratade sedan bröstet... :( Tycker det är mysigt att amma, så hoppas det funkar. Även om det är praktiskt med ersättning ibland...  Någon som haft Mountain Buggy vagn? Vanlig eller syskon? Funderar på att köpa deras Duet vagn, det är den smalaste på marknaden för syskon. Men kan inget om själva märket? Är det ett pålitiligt och bra märke?  
    Sådär ja

Jag har köpt en mountain buggy Urban jungle, detta är mitt första barn så jag har ju inte hunnit använda den än! Men den känns så himla smidig:) den är lättkörd, lätt att fälla ihop + att jag tycker att den är super snygg! En annan fördel som jag ser det är att jag kan ut å springa med vagnen! Vi bor väldigt fritt ute bland skog och åkrar så det är ett måste att vagnen skall klara av det.. Hoppas du hittar någon du gillar ;)
  • FiaA87

Jag har gått från 75C till 75E, jag fick hjälp att prova ut vilken storlek jag skulle ha i en butik när jag var i STHLM, hon meddelade att det antagligen komma sluta på minst 80F. Vilket känns helt sjukt, för jag tycker inte att de ser såå stora ut.. Sambon var iaf glad (fram tills för någon dag sen då det började komma lite "mjölk" eller vad det nu är det där första!)

• FiaA87

Jag reagerade på en sak nyss, vissa av er har HB värde som ligger under 120. Min BM vill ABSOLUT INTE att jag går under 120. Låg på 114 sist jag var där och det var alldeles för dåligt enligt henne, så nu tar jag en Niferex om dagen (om jag kommer ihåg, är världs sämst på att komma ihåg tabletter).. Jag tkr att det är konstigt att det inte är samma värde som gäller för alla. Min BM säger att man kommer förlora en hel del blod så hon vill hellre att jag är över 120 än under..

Igår hade jag en hemsk dag, bebis rörde knappt på sig alls. Fick uppgift om att ca 10 rörelser per dag bör jag känna. I vanliga fall sparkar h*n ca 40-50 ggr per dag (även så det känns på utsidan) men igår var det ganska stilla där inne. Jag blev jätte rädd och hade svårt att sova inatt. Men nu påväg till jobbet så vaknade LillPyret till liv igen:) Att man kan bli så glad över en liten spark!! V. 27 på söndag, jisses vad veckorna går fort. Min sambo börjar få lite smått panik. Vi håller på att renovera huset och det är Snart klart, men han börjar ändå stirra. Det bästa är ju om det är klart ca en månad innan så man hinner varva ner. Känns ju inte jätte roligt att flytta när man är höggravid, men det är inte så mycket att göra åt det:)

Ha en fin dag alla blivande mammor!!    

• FiaA87
    JennieJ skrev 2012-02-20 11:09:45 följande:
    Angående sex så lever inte den lusten alls! Haft ett par misslyckade försök sedan pluset men pga värk å annat har de fått avbrytas! Idag är jag inte mycket för kramar å pussar heller utan tycker de bara är jobbigt med klängandet! Nu är de så oxå efter alla infektioner å sd att jag vill inte ens försöka för är så rädd att sätta igång något så han den desperata får glatt vänta tills jag minst passerat vecka 30 innan de blir dopp i grytan! Vanliga fall kan jag inte få nog av sex men nu är de rena Sahara öknen
    Gud vad jag skrattade för mig själv när jag läste detta.. det är precis som om jag skrivit det. I princip ingen sexlust över huvudtaget och sambon har börjar bli "klängig" (vilket han ALDRIG har varit förut). Han vill ligga och mysa och det vill inte jag. Känner mig klumpig och smidig som en flodhäst. Haha.. Tycker synd om honom, innan jag blev gravid var det jag som ville mysa Skrattande

Idag pågår det en boxningsmatch mot mina revben, är helt öm på högra sidan. Vissa dagar är h*n hur lugn som helst och dagar som idag är h*n helt vild!!!13 veckor kvar, Hjälp! Var tar tiden vägen?!
  • FiaA87

Förra veckan när jag var hos barnmorskan hade jag gått upp 3 kg. Igår när jag vägde mig hade jag gått ner 2 kg. Så nu är jag +1 kg. Känns skönt att det kilona inte rusar iväg allt för mycket, men än så länge är det inte slut!!!

Vi har också köpt vagn, en Mountain Buggy Urban Jungle. Ska låna mamma å pappas röda spjälsäng som jag hade när jag var liten. Har fått hur mycket täcken, madrasser & sängkläder som helst av min kusin. Har börjat köpa lite kläder, men det känns som att det är hur mycket som helst kvar att köpa. Har fått presentkort på kids corner, hade tänkt köpa en baby björn bärsele.

Är det något speciellt som man Absolut behöver ha, ni som har barn sen innan?!:) 

• FiaA87

Jag har också världens bästa svärmor! Aldrig några problem, vi är "ofta" (någon gng i veckan) hemma hos min sambos föräldrar och dom är super trevliga och hjälpsamma. Känns som att jag har haft tur!!:) Första gången jag träffade min svärfar bröt han isen genom att säga "tjena bönan" (det är sådan han är helt enkelt). Därefter gick det hur bra som helst!

Mina föräldrar fullkomligt älskar min sambo. Pappa och sambon renoverar vårt hus för tillfället och de pratar i telefon under dagen fast att vi bor hemma hos dem för tillfället (kan helt enkelt inte prata tillräckligt mycketGlad). Så tur är vad jag har haft:) 

Innan jag blev gravid pratade vi rätt mycket om barn namn, men nu känns det som att vi hela tiden skjuter det framför oss. Vi har lite alternativ, men det känns som att vi vill träffa honom/henne innan vi bestämmer oss. Det är svårt att föreställa sig om namnet och bebisen passar ihop!!  

Svar på tråden Juni-barn