Inlägg från: mycketsaft |Visa alla inlägg
  • mycketsaft

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2012-05-19 17:44:20 följande:
    Ingen som lider av klåda? Känns som jag kliar sönder mig snart.. Bränner på kroppen

Har börjat klia och svida på magen där jag fått bristningar, känns som att hela magen ska spricka.. kliar jag så börjar det göra ont istället. :/
  • mycketsaft
    Uddabus skrev 2012-05-22 12:39:33 följande:
    Är det verkligen ingen annan som får ont?? Av sparkar, boxar osv???

Har inte haft så med dem andra inte på detta sättet iaf... Känns som han boxar sig ut eller gräver med fingrarna eller nåt....

Jo jag, ibland blir jag nästan tokig, det känns som att skinnet ska brista och en fot eller nått ska komma ut. Sen sparkar (eller vad det är) mot revbenen kan göra riktigt ont plus att den gör något nere i blygdbenet och det ilar så man vet inte vad man ska ta sej till.. snart sliter jag ut barnet själv! 
  • mycketsaft

Grattis Tesssi, och lycka till NinnaBus!

• mycketsaft

Grattis till alla små!
    Visst var det någon som hade tips på akupressurpunkter? Orkar inte läsa igenom halva tråden för att hitta så om någon minns och hade nån länk eller bild att skicka vore jag väldigt tacksam :)

• mycketsaft

Har gått upp 7 kg sen start. Med första barnet tror jag det blev 9 kg från utgångsvikt men sammanlagt 11 kg om man räknade med viktnedgången första månaderna.

• mycketsaft
    fyrklöver81 skrev 2012-05-26 11:58:24 följande:
    Denna tråd är ju förbaskat spännande just nu! 

Grattis till bebisar och spännande med alla som håller på med värkarbete och grejer!

Själv är det ju bf 29/6 s¨hoppas vi är en liten skar kvar till dess! =)

Har precis plockat hallonblad som jag ska torka och göra te av, tillsammans med lite mynta hoppas jag det ska gå och dricka.

Lycka till alla!!!! 

Ska nog prova ha i lite mynta, har jättesvårt för att dricka mitt hallonbladste, tack för tipset ;)
  • mycketsaft
    JennieJ skrev 2012-05-26 16:06:16 följande:

Avundsjuk!!

Jag har inte samlat på mej någon vätska så jag tror att det har mycket med det att göra, sen har jag inte haft någon vidare matlust under graviditeten så jag har inte ätit så mycket heller.
  • mycketsaft

En liten fråga, färdknäppen, måste man tycka att det är skönt för att oxytocinet ska avsöndras? Samma med massage av bröstvårtorna? Tänkte bara, spelar det någon roll om det bara gör ont eller om det är skönt?

• mycketsaft

Grattis till alla bäbisar Skrattande Har problem med föräldrapenningen.. Min arbetsgivare har fortfarande inte skickat in löneuppgifterna till FK och jag har bf 6/6.. Ringer varje dag men han svarar aldrig, fick nu veta att han är på tjänsteresa till på fredag.. suck.. Han har haft blanketterna sedan första vardagen efter påsk.

• mycketsaft
    HelloElin skrev 2012-05-31 09:42:10 följande:
    Halloj!!

Har varit en flitig läsare i denna tråd men inte gjort mig så synlig ;) haha. Tänkte hoppa in lite om de är okej. Vill börja med o säga grattis till alla som redan fått sina små!! :) Väntar mitt första barn, bf 12 juni, alltså bara 13 dagar kvar!
    Mensvärk, ont i ljumskarna och bebis är fixerad. Är de någon annan här som upplevt att de känns som att benet "kopplas lös" ibland, i ljumsken?! Himla skum känsla, de är som att den kommer åt nå nerver o benet inte hänger med, haha..

Vår bebis går också igång om jag har musik på vid datorn eller håller handen o trycker på rumpan eller fötterna, då ger den nästan alltid av massa rörelse.

Så känns det för mej med och så ilar det något fruktansvärt samtidigt, måste oftast krypa ihop eller sätta mej ner när det blir så :/
  • mycketsaft

Stjärnfrukt: vad är det för folk du har att göra med som ska påpeka din mage hela tiden? Jag har haft tur och inte fått sånna komentarer, jag har en ganska liten mage så de flesta tror att jag har långt kvar. Appropå husmorsknep så åt jag en och en halv ananas (klarade inte mer då jag är lite överkänslig mot det och det började sticka och svida för mkt i munnen), körde färdknäppen och drack två koppar hallonbladste för några kvällar sedan men inget hände :/ Måste nog upprepa några gånger kanske.. Ananas och hallonbladste har jag i alla fall fortsatt med.

• mycketsaft

Fick just ett sms av min sambo som skriver att en på hans jobb kom och berättade att jag kommer att föda barnet 4/6 kl 20.31, skulle vara kul om det stämmer ;)

• mycketsaft

Grattis ni som fått :) Hoppas det är min tur nu, har BF idag,  när jag skulle på toa kom det fostervatten, åkte till förlossningen men det verkar som att det kan va nån spricka högre upp för vid barnets huvud var hinnan hel. Eller så hade jag en enorm flytning :P Inga värkar men var öppen 3 cm så BM "stökade" runt lite så kanske värkarna ska börja komma igång. Har haft några men de är oregelbundna och inte så kraftiga än..

• mycketsaft

Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)

Svar på tråden Juni-barn