• Memso

Juni-barn

Emma Stark skrev 2012-05-15 20:32:27 följande:
    Men jösses :S Har du känt när han har vänt sig? 

Nej jag har ju inte det, därför det kom som en chock! Men har känt att rörelsen på honom har vart annorlunda, inte lika mycket och inte lika kraftiga. Har trott att det var för att han var fixerad och inte kunde röra sig lika mycket, men nej han ligger åt fel håll!

Kan man vägra ett vändningsförsök tro? Känner mig inte alls bekväm med det..
  • Memso

Tycker det gör ont när hon känner på magen i vanliga fall! Men har en vecka på mig innan vändningen, så jag håller tummarna på att han hinner vända sig själv :) vore ju så skönt!

• Memso
    Baby1112 skrev 2012-05-15 21:11:51 följande:
    Samma som mig då. Har också råkat ut för det. Var hos BM i onsdags och då låg den nedåt och var ruckbar. Igår var jag på förlossningen och då hade den lagt sig på tvären... Dock inte säte just... 

Har fått tid för vändningsförsök imon... Är lagom nervös...  

Åh, kan inte du skriva till mig i morgon och berätta hur det gick till och så?? Ska ringa och prata med min BM i morgon och prata om min oro.. Hon kanske kan lugna mig lite.

Lycka till förresten!
  • Memso
    RocketQueen skrev 2012-05-15 21:33:03 följande:
    Hur känner du inför en ev. sätesförlossning? För om det är nåt du känner dig bekväm med så finns det ju ingen anledning till ett vändningsförsök om du tycker att det känns obehagligt. Ingen kan ju tvinga dig till nånting, allt är ju bara rekommendationer.

Nja, man måste ha tillräckligt stort bäcken för en sätesförlossning. Det ända jag har vart orolig för vid vanlig förlossning är om barnet skulle fastna, känns som risken för det ökar med ett säte? Men ett samtal till BM i morgon ska nog hjälpa mig att sluta nojja!
  • Memso
    Baby1112 skrev 2012-05-16 12:44:08 följande:
    En stökig förmiddag på förlossningen. Fick sitta med ctg en timme, den vägrade godkänna. Bebis hade för snabba hjärtslag. Sen bytte de maskin och efter 20 min med den var de äntligen nöjda.

Vändningsförsöken misslyckades, båda två. Blev helt svimfärdig på kuppen eftersom jag inte kan ligga på rygg.

Nu väntar tid till röntgen i nästa vecka för att kolla bäckenet och i så fall föda i säte. Är fullkomligt livrädd för snitt!!! :(

Men med lite tur kan bebis vända tillbaka igen, hoppas iaf... Är "bara" i 36+0 idag, men dottern föddes 37+3 så de vill ändå ha en plan klar om det sätter igång. Har ju bara haft massa falska värkar hittills... :/

Usch, vad jobbigt att dom misslyckades med vändningen!

Så du vill hellre föda säte, STARKT!!

Har inte sovit en blund inatt för jag tycker det känns så jobbigt att föröka vända, och så ska jag må så här tills nästa onsdag när det är dags! Blää för det!!
  • Memso

Ligger här i soffan och känner på magen när han lever runt där inne.. då slår det mig helt plötsligt att jag inte känt av han så här ordentligt på flera dagar, det har vart väääääligt lugnt där inne. Tror ni det är något jag ska vara orolig för eller är det lugnt nu när han är igång igen??

• Memso
    RocketQueen skrev 2012-05-18 21:51:12 följande:
    Memso: Min lilla beter sig olika från dag till dag. Ena dagen är han helvild och magen dansar runt hela tiden. Då är det som att han är trött dagen efter och då blir det genast lugnare. Helt olika från dag till dag. Men jag känner honom varje dag och oftast på kvällen. Men hur aktiv han är är väldigt olika.
    Har varit så van att han alltid trycker på åt alla håll.. men du har nog rätt, även de små måste ha vilodagar ;)
    sen har det varit mindre rörelser efter han satt sig i säte, kanske har sån tur att han snurrat tillbaka ock ligger rätt igen :D
  • Memso

Haha, jag kom till jobbet kl 8 i vanlig ordning och åt sen min frukost.. Vi har en soffa som jag alltid sitter i på morgonen, den var nog extra skön för när kl var 10 så vakna jag. Somnade alltså sittandes och sen måste jag lagt mig ner för jag låg när jag vakna. Snacka om trött!!! Kanske dags att sluta jobba snart ;)

• Memso

Åh så spännande med vatten som går lite här och där!

Själv går jag vänta två veckor på snitt då mitt vändningsförsök misslyckades igår. Men tiden lär väl springa iväg, är en del kvar att fixa och inhandla innan så jag kan nog få tiden att gå :)

• Memso

Ni som har bebisar som är fixerade, känns det? Har ett annorlunda och konstant tryck neråt som jag inte haft tidigare.. Tycker nog att det även att kissblåsan ligger under ständigt tryck! Kan det vara fixering tro eller vad?

• Memso
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 11:17:46 följande:
    Jag vet ganska exakt vilken dag han fixerade sig. Jag var och shoppade lite med svärmor och vid varje steg tryckte det så ofantligt neråt och det gjorde SÅ ont! Trodde bebisen var på väg ut. Höll på se nästan hela den dagen men sen försvann trycket sakta men säkert.

Då är det kanske det som känns då! Var på vändningsförsök igår så han trilla väl på plats idag då, fast än åt fel håll!
  • Memso

Tack ni som har svarat ang fixering :)

Vi får väl se om en förlossning hinner dra igång innan snittet om två veckor!

• Memso

Skapades det en tråd för de som redan fött sina stjärnor?? Minns att det pratades om det för ett tag sen! Var hittar jag den i så fall? :)

• Memso

Här är en som nyligen börjat känna av förvärkar.. Den ena dagen känns värre än den andra, men vill dock inte att det ska dra igång. Ska bli snittad på tisdag och håller gärna ut tills dess!! Så det är ganska irriterande att det håller mig vaken om nätterna..

Har dessutom inte tid för bebis förrän på tisdag som planerat ;) har lite att stå i tills dess ;) haha

• Memso

Åh nu börjar det närma sig ordentligt.. Bara i morgon kvar, sen är det dags att åka in och plocka ut vår lillebror!!!

• Memso

Godmorgon och grattis till liven som kommit! :)

Om två timmar ska vi vara inne på förlossningen, idag är det vår tur.. Vi ska in för kejsarsnitt! Känns helt galet att veta att vid lunch kanske jag ligger med liten i famnen!

Lycka till alla som är kvar i denna tråd så syns vi "på andra sidan" i juni-barnen tråden ;)

• Memso

Igår kom vår efterlängtade lilla son Jonathan ut! 3385g och 50cm lång!! <3

Vi mår bra men har det rätt tungt efter det kejsarsnitt jag gjorde!

• Memso

Tack så mycket alla!!! Vi mår bra men är otroligt trötta! Håller på att försöka trockla igång amningen, det går sakta men säkert framåt :) sååå mysigt att han är här nu!

• Memso

Så kul att läsa om alla som har känningar på att det är på G och ni som genomgått förlossningar!
    Här sitter jag med min idag 10 dagars i famnen och förstår inte riktigt hur han hamnade här.. Han låg ju i säte och därför blev det snitt.. känns inte som jag fött honom riktigt, han blev lixom bara utplockad.
    MEN det är underbart att ha honom här!!! :) <3

Svar på tråden Juni-barn