Inlägg från: Lenis21 |Visa alla inlägg
  • Lenis21

Juni-barn

hej hej!!!

va jobbigt för alla er som har så mycket förvärkar. jag har inga förvärkar ännu och sammandragningarna har lugnat ner sig. hade väldigt myvket sd ett tag men det har liksom lugnat ner sig nu.

det jag har problem med är att jag har så fruktansvärt ont i ryggen på hö sida. kan inte sitta eller stå upp mer än max en timme. sedan så måste jag lägga mig ner för annars gråter jag av smärta. skulle gått till sjukgumnast men har legat jättesjuk i en virusinfektion i 3 veckor. har inte kunnat gå upp ur soffan. är fortfarande inte bra men ändå så jag kan vara uppe en stund. har tappat bort min vetekudde som faktiskt hjälper ibland så måste införskaffa mig i en ny. även skönt att ha med sig det på förlossningen, det hjälpte faktiskt ganska mycket under förlossningen med min dotter.

nu får jag lägga mig ner och vila en stund då värken börjar ta överhanden igen.

ha det så gott kramar        

• Lenis21

var hos bm igår. bebis hade ett riktigt gympapass i magen precis innan vi skulle lyssna på hjärtljuden. så när vi lyssnade så var de riktigt höga men sedan när bebis lugnade ner sig så sjunk dom igen. helt normalt sa bm. det börjar bli jobbigt nu fast jag njuter av graviditeten. det är som är jobbigt är värmen, har ju inga svala kläder att ta på mig. nästan alla mina gravkläder har också blivit för små. har ingen lust att gå och köpa en massa nya kläder nu när det bara är 4 veckor kvar.

grattis till er som fått era underverk och ni alla andra: -stå ut!!!! 

• Lenis21
    Tess1979 skrev 2012-06-05 16:17:08 följande:
    jahapp, då sitter man här med värkar då. v.38+5 idag. Igår kom en stor slemklump (slemproppen). I morse när jag klev upp från sängen kl 7 så gick vattnet. Har sipprat på bra sen dess. Kl 12 var vi inne på förlossningen och det togs ctg, har täta småvärkar. Men det var inte tillräckligt för att få stanna kvar så vi fick åka hem igen. Dom ville inte göra någon vaginal undersökning då det är större infektionsrisk då vattnet börjat gå. Nu har värkarna kommit igång mer och dom börjar kännas rätt mycket nu, aj aj... Värkarna varar i allt från 30 sek till 1 min 30 sek och kommer i intervall på mellan 5-8 min. Det är mitt andra barn kan jag tillägga igen. Någon som vet hur länge man törs vänta hemma? Hur långa ska värkarna vara och hur tätt ska dom komma för att komma ofta? Jag blev igångsatt förra gången och då kom värkarna snabbt och intensivt på en gång, sen fick jag epidural och kände inga mer värkar efter det. Så jag vet inte riktigt hur det ska vara när man är hemma med värkar...
    Törs jag släppa iväg min sambo och titta på Sverige-matchen på Råsunda måntro??... Det är väl 30 min därifrån och hem hit, och sen är det ytterligare 30 min in till förlossningen. Svårt att veta hur fort det här kan gå, eller hur länge det kan hålla på...

oj va spännande, lycka till för det verkar som om att du kommer att få träffa bebis väldigt snart... styrkekramar till dig!!!!!
  • Lenis21

hej hej!!!

idag va jag hos bm och allt verkar vara bra med lill*n. bebis huvud var nästan helt fixerat men hon skrev ruckbart ändå för hon tyckte det gick att flytta lite lite. känner inte av någonting ännu förutom att det gör väldigt ont när bebis rör sig. känns som om att lill'n är på väg att krafsa sig ut. har väldigt svårt att sova på nätterna, är så varm hela tiden och jobbigt att ligga ner och röra på sig.

jag är så nyfiken på att träffa bebis nu, vill veta vem som gömmer sig där inne. men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. måste väl packa bb-väskan snart också, får nog ta tag i det i morgon. 

lycka till allla ni som är nära nu.... styrkekramar till er alla       

• Lenis21

Usch va jobbigt det är att sova nu. Kan verkligen inte sova. Är sjukt varm just nu hela tiden så jag vaknar av det. Kan verkligen inte sova trots att jag är så trött. Vet att dottern brukar vakna vid 06.00 och då är det bara till att stiga upp fast det tar väldigt emot. Brukar kunna somna sådär vid 04.00. Två timmars sömn är för lite. Inga känningar att bebis vill titta ut ännu. Bara att stå ut de sista dagarna/veckorna. Sov gott alla

• Lenis21

Grattis memso! Så mysigt att din son tittat ut. Själv bara så väntar jag på något tecken. Men inget än så länge

• Lenis21

Håller på att göra i ordning mig och dottern. Ska träffa en väninna och hennes 2 barn. Egentligen orkar jag inte men får försöka aktivera dottern lite. Är så trött då jag bara fick 3 timmars osammanhängande sömn i natt. Och vad ska man hitta på för middag idag? Några idéer?

• Lenis21

Inarosegarden:
    Grattis och skönt att det gick fort och bra för dig denna gång. Ja det är rätt sjukt hur det bara kan vända så fort. Skönt att du inte märkte av något kaos. Ta nu hand om er.

• Lenis21

Ensortsmamma, va jobbigt att du inte mår bra men snart är det över. Vet att det känns som en evighet men försök ändå njuta nu sista dagarna innan bebis kommer ut.

Emersson75, skönt att du mår så bra, det gör jag också förutom lite värk i rygg och underliv ( när bebis rör sig). Det här med att leva på glass känner jag igen, glass och godis lever jag på. Ha det gott alla

Svar på tråden Juni-barn