Inlägg från: sanna87 |Visa alla inlägg
  • sanna87
    Sweet life skrev 2012-06-21 13:46:00 följande:
    BF+2 och barnmorskebesök avklarat!

BT: 128/80
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 37-38
    Huvud neråt, rörligt fortfarande
    Urin: Ua.

Fick ny tid för kontroll och bokning av ingångsättning om en vecka.. Hoppas verkligen att bebis kommit då!!
    Fuskigt att du bara behöver vänta en vecka på ny kontroll. här får vi vänta två veckor :( men hoppas ju såklart inte behöva vänta tills dess. 
  • sanna87
    Sweet life skrev 2012-06-21 14:26:24 följande:
    Ja, kommer vara 41+3 då och det är den tiden man i sthlm gör en bedömning och sen bokar igångsättning till 42+0...
    Här görs bedömningen efter 42 fullgångna veckor och så beslutar man därefter om det blir igångsättning eller om man fortsätter hoppas på att det ska ske naturligt.
  • sanna87
    MissFörstånd skrev 2012-06-21 18:51:32 följande:
    Igår kväll 22.16 föddes en liten pojke . Bf +11 v 41+3. Skriver en berättelse i andra tråden
    STORT grattis!! Kan du länka till förlossningsberättelsen sen? :D 
  • sanna87
    Nangijala skrev 2012-06-21 19:42:42 följande:
    Grattis till bebisarna!

Här ilar det och har sammandragningar flera gånger i timmen emellanåt, men de gör tyvärr inte ont.. Hade en ond värk igår men det var allt!
    Jag som hade bestämt mig för att idag ska det bli bebis, men tji får jag ser det ut som!
    Det kanske blir en snabb slutspurt så får du rätt? :) 
    Jag hade bestämt mig för punktlig bebis och tji fick man ju... Det är bara att säga tack och hej till BF+2 och blicka fram mot BF+3. 
  • sanna87
    Först och främst: stort grattis till alla bebisar! :D

BF+3 idag och fortfarande inte en tillstymmelse till att det skulle vara på gång. Idag blir det till att ladda upp matmässigt i alla fall, ska iväg på två midsommarfirande och buffémat går ju alltid att trycka i sig mycket av ;) 

Nangijala: Vad skönt att ha tid för att få planera en igångsättning, men som du skriver, jag vill helst heller inte bli igångsatt. Frågan är dock vad jag säger den tredje juli då jag ska dit nästa gång. (peppar, peppar, vill absolut inte gå så länge till). 
  • sanna87
    MissFörstånd skrev 2012-06-23 11:40:45 följande:
    Grattis till er alla som fått bebis!

Styrkekramar till er som har envisa bebisar som trivs bra i magen!
    Ååhh Jag vill bara att förlossningen ska komma igång nu! På måndag fyller jag 25, vore väl ändå en fin present från bebis till mamma? :D
  • sanna87
    Bumman79 skrev 2012-06-23 15:17:29 följande:
    Härligt att det händer något för dig! Här är det bara lite mer sammandragningar men annars verkar det lugnt...BF+6 idag...känns skönt att man inte är helt ensam om att gå över tiden iaf :).
    Jag håller med, skönt att inte vara den enda som går över tiden ;) Fast...man glömmer ju lätt att det är NORMALT att "gå över" upp till 14 dagar... men ändå! jag vill ha bebis här nu!!
  • sanna87
    MissFörstånd skrev 2012-06-23 18:09:59 följande:
    Sanna - en utmärkt present! Jag fick en fin namnsdagspresent så då kan väl du få födelsedagspresent
    Kan inte hålla med mer!
    Dessutom blir det ju praktiskt för mannen min ;)  
  • sanna87
    Bumman79 skrev 2012-06-25 10:36:11 följande:
    Fan vad tomt det börjar bli i den här tråden men så inser jag att juni månad är ju faktiskt snart slut! De flesta har väl fått nu jag är typ sist kvar?

8:e dagen över tiden idag....började få ont i halsen igår det är ännu värre idag KUL not. Fan att man ska bli sjuk nu när man bara vill in å föda barn...kanske e bäst att bli frisk först eller hur funkar det att vara sjuk å föda någon som har erfarenhet av det?
    Jag är kvar i alla fall.... 6 dagen över tiden. Jag har vart dålig i en vecka med hosta, förkylning mm. Har hört att kroppen är smart och oftast inte startar igång förlossningen förrän man är återställd. Just nu kan jag tycka - skit samma - kom igen kroppen, ge mig smärta, ge mig värkar! Jag vill inget hellre än att åka iväg till förlossningen och få skrika lite!
Svar på tråden Juni-barn