Inlägg från: snuppis |Visa alla inlägg
  • snuppis

Juni-barn

bara lääängtar till jag får gå till bm igen..känns som en evighet har inte vart sedan inskrivningen nu är jag i v 24 ska dit v 26 vill ju höra bebis hjärtljud och veta sf mått mm 

• snuppis
    stjärnfrukt skrev 2012-03-01 13:26:06 följande:
    Snuppis: Förstår dig, jag var där idag, så roligt att få sitta och prata & fråga om bara graviditeten (andra gången för mig så ingen i min omgivning är särskilt intresserad denna gång tyvärr, förutom pappan då, men han bryr sig mest om brösten och ev. magen när bebis sparkarFlört) och få mäta, lyssna och känna och titta tillbaka på hur det var förra grav. i samma vecka m.m Glad Själv längtar jag redan till nästa gång! 

Fick bokat för resten av grav. ska dit 5  ggr till innan bf (och ett efter) + ett extra ultraljud den 23april för att se hur moderkakan ligger. Känns lagom tycker jag!

åhhh vad mysigt, jag funderar om jag ska ringa och säga att jag vill ha en tid för att jag är lite orolig att jag gärna vill höra bebisen ha ha, men de känns som om de är ett dåligt  omen eller va det heter =) har också andra på g och de är massor runt om mig som är gravida men de är ju upptagna med sitt =)
  • snuppis

blev besviken på min mamma idag,, Vi var och gratta min storebror idag. På kalaset var jag sambon sonen min pappa min mamma min bror då och hans tjej. Vi pratade om vårt kommande barn (troligtvis en dotter) vi pratade om namn. jag vet att min sambo vill se det lilla livet innan vi bestämmer oss och det accepterar jag ju så klart jag vill också se henne. Men de är klart att alla kommer med olika förslag och de är kul. Då frågar om vi har några namn vi gillar jag har ju spånat googlat och funderat, jag gillar Nora och jag vet att mamma gillar det med. Alla andra där gillade det  också och ja sa ja de är fint men jag vet inte om älskling gillar det. (sambon) då väser mamma fort till honom att han får ge sig för alla andra gillar det..öhhh då tog gravid hormonerna vid ha ha, de är ju något mellan oss..skulle aldrig tvinga på barnet ett namn som inte sambon tycker om, 

• snuppis
    gammelmamma skrev 2012-03-03 19:20:29 följande:
    Mammor är bra jobbiga ibland, just nu tycker jag att min är skitjobbig. Det värsta är att jag ju också är mamma/mormor, man måste verkligen tänka sig för:)
    ha ha ja men jag kan tänka mig att ibland så slinker de ur både det ena och det andra =) 
  • snuppis
    Havsjungfrun skrev 2012-03-04 08:57:24 följande:
    Bara att konstatera att de inte har en syl i vädret i det här fallet. Svärmor är hopplös på den här fronten, bara att ignorera.
    Ja jag får försöka. =/ 
  • snuppis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-04 07:27:30 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av linser?
    jag har ingen erfarenhet, men jag har en sån där gravid app i mobilen vecka för vecka, då tog de upp de med linser där stod det att ögats form kan ändras under graviditeten pga av vätskeansamling i kroppen och man kan få torra ögon.  så länge de känns bra så går de ju 
  • snuppis

kanske skitdum fråga he he men tror ni att om jag lägger sonens gamla spelande mjukis grej mot magen att bebisen hör den och känner igen ljudet när den föds och att det kan vara lugnande för bebisen? De står ju i fakta grejer att bebisen känner igen min röst pappans röst och eventuella syskon

• snuppis
    lycka 4 skrev 2012-03-04 18:00:50 följande:
    Tror jag absolut på. Med min dotter spelade jag jätte mycke cornelis och han fick min dotter lugn som en filbunke :)
    Dancia skrev 2012-03-04 18:38:32 följande:
    Det tror jag absolut :). Jag hade tänkt spela in babyns sängmobils melodi på mobilen och spela på magen regelbundet snart så att bebisen känner igen ljudet och känner sig trygg i spjälsängen när man spelar sängmobilen. Dessutom har jag börjat nynna på den melodin så att bebisen även kopplar den till min röst och så kan man nynna den när man ammar/matar och har mysiga stunder :).
    tack vad bra =) ska bli intressant att se när den lilla kommer. Ska nog inte ge mig på att sjunga igen för sist blev de livat med buller och bång, har inte så bra sångröst ha ha. sonen va lika när jag sjöng när han låg i magen idag säger han att de låter illa när jag sjunger =D
  • snuppis
    AAEV skrev 2012-03-05 22:07:40 följande:
    Ja88: jag blev snittad med första, andra som kom 13 mån senare föddes vaginalt efter en 60 timmars förlossning och det var inga problem med livmodern :)
    oj hemskt jag som tyckte jag va inne länge inskriven fredag kl 8.00 och så kom han lördagen 11.35 ca 2h tog själva födseln från första krystvärken eller jag vet inte lång vaden iallfall ha ha man blir ju helt fråvvarande minns inget, men om jag fatta rätt i alla papper man får, de började prata om klocka då kom han, hoppas denna går snabbare 
  • snuppis
    emma78 skrev 2012-03-06 17:08:29 följande:
    21 halvdagar kvar på jobbet:)) nedräkningen har börjat......

jag har också börjat räkna ner 16 dygn kvar he he läängtar för nu är det drygt på jobbet
Svar på tråden Juni-barn