Inlägg från: Lucian Caesar |Visa alla inlägg
  • Lucian Caesar

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-30 11:56:35 följande:
    Slemproppen sitter ju i själva slidan och har ingenting med tappen att göra. Så visst kan man öppna sig utan att den lossnar:)

Hoppas också att det händer något snart. 19 dagar kvar men min andra kom i v 37 och min tredje i 25 så jag har ju trott att denna ska dyka upp i maj, men det känns inte som det. Min slempropp håller på att lossna i omgångar nu och jag har ett riktigt tryck neråt och molvärk i ryggen. Så inom en vecka kanske ;) 

Tack!!! Det hade ju vart surt att gått med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån större nytta hahaha vilket dem ju säkert gör ändå Skrattande när jag fick min andra son var jag öppen 6 cm när jag kom in till förlossningen & hade haft en del förvärkar då med..

Hoppas att det sätter igång för dig snart då!! kan tänka mig att det lätt känns som att man går på övertid om man fått tidigare sina andra graviditeter?!  
  • Lucian Caesar
    Havsjungfrun skrev 2012-05-30 14:35:54 följande:
    Måste arbetsgivaren fylla i intyget och skicka in det om man redan finns med i Fk:s rullor? Jag har inte lämnat det till min chef eftersom jag anser att de uppgifterna redan finns men det kanske är helt galet...Vi är ju ganska så många här som redan har barn och/eller som har varit sjukskrivna under graviditeten... Hur tänker ni?

Jag fick hem dem blanketterna från fk idag, förstår inte heller meningen med att behöva krångla med dem när man redan är inne i systemet.. Har ju både vabbat, vart sjukskriven & gått på gravidpenning bara under detta året så varför skicka in uppgifter dem redan har?
    Funderar på att ringa dem imorn & fråga så man vet säkert, har inte tänkt att ta ut nån föräldrapenning förrän juli månad för jag ska ha semester i juni. annars känns det lite tajt att få hem dem blanketterna nu när jag bara har 2 veckor kvar på min graviditet & bara grav penning fram till tisdag.
  • Lucian Caesar
    Dancia skrev 2012-05-30 23:42:02 följande:

Att tappen är mjuk och kort är ju ett gott tecken och gör chanserna större för att du ska kunna få en hinnsvepning om två veckor :). Hur lyckas du känna tappen själv och avgöra hur den är? Jag försökte känna idag men kan absolut inte känna hur lång den är då den sitter långt bak, men den kändes väldigt mjuk iaf.

Jag har försökt att känna min tapp men jag når inte hahaha, antingen har jag korta fingrar el så sitter min väldigt långt inne Skrattande har nog aldrig lyckats känna den...
  • Lucian Caesar

Grattis till er som fått och lycka till till er andra som e på g jag ska också till bm snart, förhoppningsvis sista besöket. 11 dagar kvar idag

• Lucian Caesar

Och det blir nog inte sista besöket där då jag fick en ny tid redan nästa vecka allting var iallafall bra och lillkillen är äntligen fixerad

• Lucian Caesar

Ensortsmamma: här händer ingenting efter att vi har sex, inga sammandragningar, ingen molvärk el nåt. Inte ens efter orgasm. Varje gång efter vi haft sex så hoppas jag på att den där jäkla slemproppen ska lossna men det gör den aldrig nån mer än jag som inte får några som helst känningar efter sex?

• Lucian Caesar

Hahaha då e det inte bara jag då läste iofs nånstans att sperman ger bättre resultat om man sväljer den

• Lucian Caesar

Visst är det så, bebisarna kommer ju när dem kommer och nu är det ju nära för oss alla. Har inte vart så här otålig mina andra graviditeter men denna gången går jag bara och längtar ihjäl mig. Samtidigt som jag försöker njuta då detta är sista graviditeten. Är mer orolig denna graviditeten oxå så vill bara ha ut han så jag kan ha full koll på hur han mår.

Svar på tråden Juni-barn