Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

JennieJ skrev 2012-01-08 22:32:20 följande:
    En till som känner sig full, tjock och tråkig. Mycket beror nog på att jag brukar i stort sätt varje dag sminka mig och bry mig vad jag har på mig osv. Nu dom sista 3 månaderna har jag knappt sminkat mig 2 gånger i veckan går helst med myskläder även till affären. Orken å lusten är som bortblåst och jag känner mig så grymt oattraktiv även utan kläder då magen och rumpan tagit över och jag ser inte ens mina fötter längre, raka sig i ett helt dagsarbete så de orkar man sällan och trosorna sitter precis under brösten då jag vill ha sådana som man drar över magen då de är skönast. Så min man har nog inte mycket vackert att titta på
    Ibland orkar man ju bara inte, jag var helt slut dom första 3 mån och brydde mig inte mycket om smink och sånnt. Men du kanske skulle känna dig så mycket bättre om du unnade dig något nytt och kanske sminkade dig fast du inte orkar, bara för att känna dig som "dig själv" en dag. Då kanske det vänder och du mår bättre. Att vara gravid e ju inte underbart för alla. Jag tror jag har tur som mår bra, har fått tillbaka energin igen och utan illamåendet är allt så enkelt igen. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611

V 18 nu och RUL närmar sig. Längtar ju som en galning nu när så många redan gjort det.
    Tråkigt för er som inte känner er på topp, men helt plötsligt känns allt mycket bättre, så satans mycket hormoner i omlopp.
    Jag har gått upp 3 kg hittills fick jag veta idag då jag ställde mig på vågen, så det får vara godkänt då jag inte ens får ta en promenad ute utan bara ska vila. Blir många filmer i soffan, och städar som en tok i alla skåp. Jag e otroligt rastlös då jag e van att träna och springa 5 dagar i veckan. Älskar att träna och det saknar jag otroligt mycket just nu. Ser redan fram emot att komma iform igen, för även om jag tycker om min gravid kropp så måste jag säga att jag längtar efter min vanliga kropp. Fjärde barnet nu efter trean i våras så kom jag tillbaka snabbt men vi får väl se hur det blir den här gången. Har redan sagt till min man att jag tänker fixa till mig om magen inte går tillbaka i huden. Är ung och vill inte vara missnöjd över min kropp resten av livet. Skall träna stenhårt till Januari och se om det behövs någon extra hjälp att fixa huden.

Oj långt inlägg och en assa annat innan detta. Ska sluta spama nu.
    Kram på er fina mammor 

• IdaElinLivia040611

Snittats med min tredje......vill helst inte det igen. Det gick jätte bra och visst hade jag ont efteråt men det släppte efter 2-3 dagar. Men det e så jobbigt att inte kunna röra sig som man vill efteråt.Mina vaginala har varit lätta så kanske därför jag känner så. Då kan man ju leva som vanligt hemma direkt.

• IdaElinLivia040611

Det här är ju min 4e och e i v 17+4 men känner inte av bebis alls mycket. Jag vet ju att han finns där och mår bra enligt två UL men borde jag inte känna snart. Har moderkakan i underkant/bakvägg än så länge. Har känt en liten spark men det är inte dagligen än. Vill så gärna Rynkar på näsan

• IdaElinLivia040611
    stjärnfrukt skrev 2012-01-10 11:17:43 följande:
    IdaElin0406: Du som brukar träna mkt och har genomgått en del graviditeter, har du erfarenhet av träning under graviditet? Jag brukade springa varje dag (bara 5km dock) + någon skojigt pass på gymmet, men har inte gjort det sen augusti, och sen blev jag gravid och mått så dåligt. Men nu äntligen känner jag mig så pass pigg och har så fruktansvärt ont i mina leder att jag vill/måste träna igen. Men osäker på hur. Har du några Tips? 

Har för mig att man ska undvika övningar då man ligger ner och gör situps, ligga på rygg och sparka med benen typ, stämmer det? 

Skulle vara så snällt om du svarade Glad
    Jag håller med det som Dancia skrev. Skonsam träning har jag alltid kört med. Inga hopp inga vanliga situps. Crosstrainer är perfekt men jag har även trampat mycket på trappmaskiner. Sen gillade jag att köra Bodybalance/yoga ett pass i veckan för att få sträcka på mig ordentligt. Jag har haft svårt för att jogga under grav. men det e pga foglossning. Men kontition och x antal maskiner i gymmet eller en rolig klass. Det är bara att göra något annat om det hoppas och så. Instruktörerna brukar vara jätte duktiga på att visa ett alternativ.  Ville verkligen träna denna grav, men icke. Inte ens promenader....morr!!!
  • IdaElinLivia040611

Angående blöjor tror jag också att det e olika från barn till barn. Kör pampers på lillan nu men gillar inte att dom känns helt geleiga när dom blir blöta. Men dom e super tunna och smidiga. Libero e lite tjockare men mycket bättre när det kissas å bajsas mycket.
    Har även kört coops och willys egna och dom e helt ok tycker jag, fast när dom e nyfödda har jag alltid kört nått av dom "riktiga" märkena. 

• IdaElinLivia040611

Igår när min minst satt på min mage så kände jag två små mini buffar långt ner, som att hon satt sig på honom Hjärta, längtar också till RUL även om jag redan kikat på bebis noggrant 2 ggr. Men nu e han ju större. Ska bli intressant och se hur livlig han är, eller om det e en lugn bebis och därför jag inte känner så mycket. Hoppas bara på att allt fortfarande ser bra ut.

PIO: Jag har inga sammandragningar överhuvudtaget än så länge vilket är skönt. Det enda jag kan känna är som en molande värk om jag håller igång för länge. Men sätter jag mig då så går det över.
    Men visa kan säkert ha sammandragningar redan från nu och ha det ganska regelbundet.
    Fattar inte att nästan halva tiden är gjord. Går in i vecka 19 på fredag och jag ska sättas igång tidigare pga väldigt snabba förlossningar.
    Längtar bara tills den härliga våren kommer och man kan sitta ute i det fina vädret och bara njuta av bebis magen.

Måste verkligen ta och beställa vagnen nu, det är ca 10 v leverans tid och eftersom min senaste valde att titta ut för tidigt (15v) så börjar det bli dags nu.

Ska nog klicka hem lite söta pojksaker idag, har ju massa kläder efter Livia men det e ju kul att han någonting riktigt pojkaktigt. Såg ett jätte fint lakan set från Färg och Form som jag verkligen vill ha.

• IdaElinLivia040611

Nu ska det bakas kladdkaka och matbröd, förra grav hade jag inget som helst sötsug men den här gången e det som förgjort. Inte bra för figuren direkt men jag försöker begränsa mig liiite i alla fall. Bara upp 3 kg hittills så än så länge verkar det inte fastna så himla mycket Tungan ute

• IdaElinLivia040611
    nenne87 skrev 2012-01-11 12:20:40 följande:
    Vi har rul samma dag och är då lika långt gångna. Vilket datum är du beräknbad till? vi är beräknade till den 14 juni efter det senaste vul.
    Jag me, men får se om det ändras på RUL....
  • IdaElinLivia040611

Tog min bricanyltablett för tidigt på morgonen i dag tror jag med för lite mat i magen för jag blev helt svimmfärdig efter ett tag. Jag brukar alltid få lite hjärtklappning och bli lite darrig men nu fick jag dyka rakt ner i sängen för annars hade jag svimmat. Usch e fortfarande helt snurrig. Måste fråga om jag verkligen måste ta en morgon och kväll för det e jobbigt att bli så påverkad och det sitter i flera timmar.
    Annars e allt bra, jag har jätte mycket energi och har städat och fixat mest hela dagarna.

Jag hade på känn att det var en pojke redan tidigt för jag klarade att dricka tex kaffe som jag spytt av med dom andra tre tjejerna och luktsinnet var inte alls lika påverkat denna gång.

GRATTIS till alla lyckade ultraljud. Så himla skönt att alla bara får positiva besked. Längtar tills den 17:e.....

Busbus: Det kändes så skönt att läsa ditt inlägg om vad du har tagit för beslut, kunde verkligen känna att du har ändrat fokus och du verkar så stark....lycka till och jag hoppas självklart att det ska lösa sig mellan er. Han kanske verkligen behöver det här uppvaknandet för att inse att han förlorar dig annars. 

Svar på tråden Juni-barn