Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-05-17 21:56:38 följande:
    Jag har ju varit hemma sen sista februari så jag har ju haft tid att fixa allt. Idag bäddade jag spjälsängen vilket var det absolut sista kvar att göra. Så nu är precis allting klart. Jag har ju haft lång tid på mig att se till att allting blir gjort, rummet är renoverat och inrett (en liten detalj kvar bara ) allting är inhandlat, väskan är packad. Nu är det bara bebisen kvar! Så det enda jag gör hela dagarna nu är sitter hemma och antingen surfar runt eller läser böcker. Rör jag mig för mycket så bråkar fogarna så jag kan inte hitta på så mycket. Så det är väl därför man längtar så mycket. Plus att jag verkligen, verkligen ser framemot att få tillbaka min egen kropp nu! Jag vill kunna röra mig utan att det gör ont, jag vill kunna ha mina vanliga kläder och jag vill gå ner i vikt igen! Haha 19 dagar kvar till bf och jag är redan såhär rastlös, hur kommer jag att känna mig när jag har gått över en vecka? Tyst
    Jo det är klart om man har gått hemma så länge kanske tiden går vääääldigt långsamt :). Jag har varit hemma i 2 v imorrn men jag tycker att dessa veckor har gått supersnabbt! Men det kanske är nu de sista veckorna som man kommer att tycka att tiden har stannat....

Jag längtar oxå efter att slippa den här foglossningen inge skönt att ha ont hela tiden och speciellt inte att vara konstant kissnödig...fy det längtar jag efter att slippa...men jag har nästan börjat tro att jag alltid kommer att gå runt å vanka med jättekagge och ont överallt :P. Man hoppas att smärtan försvinner efter ett par veckor iaf...

Ja du det kanske blir rastlösa dagar för dig eller så kanske du känner "äsh vafan jag ger upp ungen kommer väl 2 veckor över tiden". Men rätt var det är kanske du ligger där på BB innan du hunnit blinka :).
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-05-17 23:57:47 följande:
    Bumman - det är bara bra att vi kan tipsa varandra vad man ska skriva för det är inte så lätt att veta.

Vill inte vara negativ mot er med foglossning men jag kände av det i tre år efter förlossningen till och från. Hoppas såklart för
    Både er och min del att det ska gå snabbare nu men ta det lugnt i början är mitt tips! Känn efter och tillåt er att inte klara allt!

Dottern tippade bebis 17 maj, det blir det inte kan jag säga . Tre minuter kvar.
    Ja jag har tänkt på det att man kanske inte blir helt återställd i bäckenet såfort ungen ploppat ut..hoppas bara inte att det tar flera år att bli bättre...
    Man får ta det lugnt som du skriver..om man kan :).
  • Bumman79

Vad mycket det är som händer det är vatten som sipprar å slemproppar som lossnar å vissa har redan fött sina bebisar :).
    Nu börjar jag bli liiite avis ändå för jag känner inga tecken på att det är på G...men det är ju 4 v kvar oxå man kanske känner mer om 2-3 v :).

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-20 12:36:23 följande:
    Lillsnurr: Jo det är det jag är lite rädd för, speciellt eftersom urinprovet i onsdags inte var toppenbra och mitt blodtryck har legat på gränsen. Tänkte att jag ska vara extra uppmärksam idag, blir det värre idag så får jag ringa förlossningen och fråga men om det håller sig stabilt så ringer jag min bm imorgon bitti istället. jag känner mig som en barba iaf :-/
    Det är nog bra att kolla upp det om du har svullnat upp massor på några dagar...kanske e helt normalt men för säkerhets skull...
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-20 20:46:36 följande:
    Själva grejen är att jag är en otroligt ledsen själ just nu men kommer oxå ihåg hur en del reagerade på hästsnack tidigare...
    Jag har oxå tänkt liknande tankar när det är diskussioner om hästar och allt annat som inte hör till ämnet att
     "är inte detta en tråd om gravida som ska ha barn i juni?"  så jag förstår lite din frustration....men jag brukar bara skumma igenom de inläggen å scrolla vidare till de som intresserar mig :).
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-20 21:18:41 följande:
    O det som är mest tragiskt är att många inte kan säga rakt ut vad dem tycker... Förlåt alla men det är både något som är bra o dåligt...

Stort problem emellanåt för mig... Vågar säga rakt ut, hatar orättvisor, skitsnack, skadeglädje o har ett humör om folk behandlar andra eller mig orättvist eller illa...

O jag har blivit behandlad illa tillräckligt länge nu...
    Vad har hänt? Vem har behandlat dig illa?
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-20 21:44:55 följande:
    O det värsta avsökt är att jag ska föda barn inom 1-2 veckor...

Bara känner för att dra mig undan helt o bara får vara helt ifred från alla elaka människor...
    Ush ja alla vill en inte väl det har man ju lärt sig under åren..ändå blir man såklart ledsen å besviken när folk sårar en eller snackar skit om en eller så...ibland är det bara avundsjuka som ligger bakom :P.
    Tyvär kommer man aldrig ifrån sånt helt det är väl så med människor bara..

Sen är man ju extra känslig nu som gravid man blir kanske extra ledsen å extra arg mot innan...svårt att bara vara lugn å harmonisk när det är yttre omständigheter som påverkar en men försök att stänga ute de där känslorna och människorna som inte är schyssta och fokusera på barnet som snart ska födas istället...
  • Bumman79
    Baby1112 skrev 2012-05-21 15:13:56 följande:
    Trotsade min foglossning idag och gick på promenad med dottern i det fina vädret. Dålig ide... Efter en kort bit blev jag så kissnödig och fick såna sammandragningar att vi fick vända hemåt igen... Har aldrig varit så långt hem!!! :(
    Dessutom värker fogarna ordentligt. Tänker hålla mig i trädgården framöver... Nära till toalett då! :)
    Jag tycker oxå att det är jobbigt att gå även kortare sträckor till affären osv...det gör så ont i blygdbenet och så det där trycket mot blåsan är ju sååå irriterande. Man vill bara ha nära till toan :P.
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-05-21 16:22:32 följande:
    BM besök i vecka 35+0
    Sf-mått: 34
    Hjärtljud: 140
    Fosterläge: Huvud ner och rörlig.
    HB värde: 100
    Jag blev alldeles knäckt när jag fick veta att hb värdet hade sjunkit så rejält. Jag hade 123 sist utan att äta järntabletter och nu har det bara rasat. Problemet är att jag måste få upp Järnvärdet nu innan förlossningen men blir JÄTTE dålig av järntillskott och här har jag tagit hem barnen från dagis för resten av sommaren och vet inte hur jag ska klara av en massa dagar med fruktansvärda magsmärtor, illamående och toabesök och samtidigt ta hand om barnen :(. Att sätta tillbaka dem på dagis igen denna sista tiden är heller inte ett alternativ eftersom jag inte klarar av lämning och hämtning på grund av foglossningen och förvärkarna :(.
    Jag klarar ju inte heller av att ta järntabletter pga min IBS så jag ska in på sjukhuset å få ett järndropp som heter Ferinject så pumpas järnet rakt in i mig på ca 45 minuter istället för att jag ska må dåligt i flera månader av de där hemska tabletterna. Förra året fick jag Ferinject och mina värden höjdes massor på en gång...sen tog jag ett till och då blev värdena ÄNNU bättre...så jag är glad att jag ska få det där droppet nu.
    Jag låg på 106 i HB för 2 veckor sedan denna gången testade hon inte mig då jag ändå ska ta det där droppet nu snart...
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-05-21 18:13:23 följande:
    Hahahahaha! Det hade jag glömt, så klockren!!!

Dancia - Blodpudding, om du tycker om det och juice.  

Jag kan knappt gå sen jag var hos bm imorse. Efter att hon kände hur bebisen låg med huvudet så gör det sååå förbannat ont i blygdbenet/fogen någonstans. Träffat flera stycken idag som sagt att 14 dagar efter fixering brukar bebisen kika ut, det behöver absolut  inte vara sant men det skulle innebära nu på lördag .
    *Lever på hoppet och griper efter halmstrån*       
    Samma här hade skitont i blygdbenet när jag gick å handlade lite...sen kom jag på att det säkert var pga att bm tryckte där när jag blev undersökt...var samma sak för 2 v sen att man fick extra ont där nere.

Shit vad det kan göra ont när de letar efter barnets läge vet inte om det är pga att jag är kraftig som det gör ont men de trycker ju hårt...min BM var dessutom osäker på om huvudet verkligen låg nedåt så hon fick kalla in en extra barnmorska. Men det gjorde som tur var mindre ont när hon klämde å hon hittade rätt direkt. :)
Svar på tråden Juni-barn