Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-04-12 09:43:27 följande:
    Har hört om flera som gör det, varför?:)

För att det sägs stärka livmodern och att man får effektivare värkar, minska blödningen efter och att livmodern ska dra ihop sig snabbare efter. Jag är lite hälsofreak så jag tror det hjälper :)
  • zenoble
    fyrklöver81 skrev 2012-04-12 17:12:03 följande:
    Jag fick en känsla av att lillen vände sig med huvudet ner idag,, vet ej om det är så, är i vecka 28+5 så det är kanske tidigt ?

Har era vänt sig vad ni tror / vet??? 

När ska du till bm nästa gång? :) min bebis ligger redan fixerad så den kan inte vända sig, är i v.32+3 känner det också som att det är ett väldans tryck neråt, vill nästan huka mig när jag går. Känns nästan som h*n ska trilla ut ;)

Ang. Hallonbladste så kan det inte framkalla sammandragningar men kan göra de effektivare om de börjat. Så det kan alltså inte starta förlossningen :)
  • zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-12 20:00:51 följande:
    Jag ska också införskaffa hallonbladste så småningom, men lite tidigt nu tror jag...är i vecka 31+5 idag. Måste man vänta till vecka 35 eller?

Från v.32 ska de va ok att börja lite :) det verkar ju avslappnande, även bra

För amningen sedan efter :)
  • zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-04-12 21:16:52 följande:
    Samma bf som mig med :) Fast enligt oraklet så säger hon att jag ska föda mitt andra barn på våren en blåsig natt , hon ser siffran 4(april) så då föder jag väl vilken dag som då?? Haha! Aldrig frågat nåt orakel förr, så får se om hon har rätt... Kunde ju inte låta bli när jag hitta tråden här på familjeliv och det var/är gratis :)

Åh vad spännande!! Vart får man tag på en sån?

Har läst om teet att man kan börja med en kopp om dagen från v.32 men säkert sägs det olila. Dricker inte "rena" hallonblad än så länge. Har också fått för mig att det hjälpte förra gången

Under och efter förlossningen :)
  • zenoble

Har också frågat nu ska se om man får nåt kul svar ;)

Hallonbladste finns på hälsokost, ofta beställningsvara om man ska ha det i ren form.

• zenoble

Inatt fick sonen ganska hög feber, 9 dagar efter MPR vaccinet. Typiskt att det skulle komma nu på helgen! Bara för att det är fint väder idag. Han är pigg och sådär annars, men visst ska man stanna inne ändå? Nu har han runt 38 bara.

• zenoble

Förra gången födde jag i v.38 så hoppas inte det blir senare denna gång, det var precis lagom!

Är helt slut i huvudet och kroppen alltså. Suttit på ikea hela em och planerat nya köket, jobbig tid nu med flytt och allt vad det innebär.. Vill bara ha juni med lugn och ro :)

• zenoble

V.34 idag, yey det går framåt! Är såå nyfiken på den lilla nu och när den har tänkt titta ut, och om förlossningen ska starta med värkar även denna gång. Kan knappt bärga mig :)

• zenoble
    lycka 4 skrev 2012-04-16 18:22:43 följande:
    Ho ho tjejer !!

Varit hos bm idag
    Allt såg bra ut å magen växer så att det knakar .
    Skulle få läkarbesök v 32 men eftersom vi ska flytta upp till stockholm i juni så måste jag ringa huddinge i morgon å ev måste jag åka dit upp suck !

Vikt upp 7 kilo ( känns inte alls bra )
    Sf mått 27
    hjärtslag 136
    järn 119 å socker 4,8

Lill fisen låg med huvudet på vänster sida , kändes jätte tydligt.

Ska försöka få till en bild i kväll

Skönt att allt såg bra ut! varför känns det inte bra med vikten? har också gått upp 7 tror jag nu i v.34 känns ganska konstigt..
  • zenoble

Ja jag är mer överraskad över att bara ha gått upp 7 kg med bara 6 veckor kvar ändå, gick upp 15 förra gången och hade förväntat mig mer denna gång. kanske låter konstigt men för mig "kvittar" det hur mycket jag gått upp. Så länge jag och bebis mår bra så får det bli vad det blir det får man ta efter sen. Alla har olika förutsättningar som sagt och vissa kanske bara "behöver" gå upp mer än andra.

Svar på tråden Juni-barn