Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Med sonen fick jag ett ryck och satte ihop skötbordet och tvättade alla bebissakerna 6 v. innan BF. Tur var det för veckan efter kom han. Själv känner jag att det är alldeles för tidigt att plocka fram bebisgrejer redan nu. Är ju trots allt 16 veckor kvar till BF för min del även om jag hela tiden trott att denna bebsien inte kommer att stanna kvar därinne hela tiden ut. I mitten av april skulle jag tro att jag kommer att börja fixa med det. Men alla känner olika och man gör självklart som man själv känner.

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-02-09 18:11:53 följande:
    Ensortsmamma ta det inte så... Absolut inte så jag menade..

Jag är kanske lite ivrig eller vad man ska kalla det...

Jag har haft en bra dag bara o började redan 6 i morse att fixa en massa... Sen vid ett så kunde jag knappt gå... Därför jag vill ha det mesta klart bara...

Fortsätter det såhär o jag ska börja jobba igen den 16 feb så vet jag ju inte hur mycket jag kan bära ner från vinden osv :)
    Det går att få hjälp med att bära vet du... Flört Så fixar du det som du vill ha det sedan.
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-02-09 20:18:48 följande:
    Tack vilka fina kommentarer ni ger mig. Ne som sagt det är verkligen så dubbla tankar hela tiden, ena delen av mig vill inget hellre än att pyssla och göra iordning och andra delen vågar inte. Tror också att jag vill liksom skynda på allt, men de pga av att jag så nyligen var gravid. Hade senast idag värsta hormonbrytet, är de bara jag som känner mig fet ful och äcklig? Inga kläder passar , och inga snygga mammakläder finns det heller. Men detta är nog också för att jag är så trött på att vara gravid, sen säger jag absolut inte att jag inte vill detta. Vi har längtat efter detta nu men man vill liksom bara spola fram tiden, tills man ligger där på bb med de nya livet, brickan och flaggan. Förra gången fick vi ingen flagga..
    Önskar er bricka med flagga denna gång!
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-02-10 06:05:19 följande:
    Kl 00,57 kom lilla Agnes till världen med akut kejsarsnitt. Alla mår bra:)
    Grattis till ditt första barnbarn Baby! Hoppas att både mor och barn mår bra.
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-10 20:44:35 följande:
    gammelmamma: Stort grattis till lilla barnbarnet!

Idag fyller maken 30 år, men firar lugnt och stilla hemma. Blir kalas imorrn kväll, har stått hela eftermiddagen och lagat mat...ont är bara förnamnet! Har fått rejäla problem med ischiasnerverna nu också *suck*
    Ischiasbesvär är oftast foglossning har jag precis lärt mig...
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-02-11 17:07:15 följande:
    Åh, nu har vi lämnat dottern till mormor och morfar för kvällen och natten. Första gången hon ska sova borta över natt. Är dock inte orolig, hon brukar vila middag hos mormor minst en gång i veckan oftast två. :) Men nu kommer den stora utmaningen att ställa om från trött småbarns förälder till lyckligt par som ska ha barn. :D

Vi ska nämligen på 30 års kalas ikväll med massor av gamla vänner och nya.
    Men vi är bland de första som fått barn och köpt hus som behöver fixas till så det sociala har fått stå tillbaka lite. Nå, hoppas att det blir en superkul kväll även om jag redan saknar dottern och hon har bara varit borta i 35 minuter... :)
    Hoppas att ni får en rolig kväll! Kan vara skönt med lite avbrott och dottern verkar ju trygg hos mormor och morfar så det går säkert fint.
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-02-11 19:07:16 följande:
    Ja jag har hört att man kan ha den vid förlossningen, det hade ju varit helt fantastiskt om det hade funkat men det är inget jag räknar med... Är enormt förlossningsrädd så jag räknar med all möjlig smärtlindring och utesluter inget alls
    Jag använde TENS vis dotterns förlossning. Funkade jättebra under öppningsskedet. Den stora fördelen är ju att man kan börja med den direkt hemma. Hade den tills jag skulle bada men ångrar att jag inte satte på den igen efteråt. Man måste dockstänga av den när de använder CTG eftersom den stör annars.
  • Havsjungfrun

Har haft en mysig dag på isen med två skridskoåkande barn. De åkte för fullt i 2,5 h! Avstod dock själv. Hade ont bara av att hjälpa till med att sätta på och ta av skridskorna. Gjorde dessutom en idiotisk vurpa hemma på gårdsplanen i fredags kväll där jag hamnade raklång på rygg och ville inte riskera det igen... Soligt och skönt var det i alla fall och mysigt med lite sociala kontakter Solig

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-13 08:50:15 följande:
    Tack för svar om stödbältet, låter ju inte som att det funkar så jag biter ihop lite till. Kanske ska prova akupunktur har hört att det kan hjälpa. Tror det blir bättre också om snön försvinner och det blir jämnare underlag att gå på.
    Tycker att du ska testa för det kanske hjälper för dig. Synd att bita ihop om det funkar.
    RocketQueen skrev 2012-02-13 09:17:52 följande:
    Det där med mjölk, har alla märkt av det? Hur tidigt ska det märkas? Läcker ni eller hur vet ni? Jag tycker att det emellanåt spänner och sticker lite i brösten annars är dom precis som vanligt...
    Har aldrig kunnat klämma fram mer än någon droppe genomskinlig vätska innan förlossningen och då väldigt sent så gå inte och oroa dig för det.

• Havsjungfrun

Kunder faktiskt klämma fram ett par genomskinliga droppar ur ena bröstet igår kväll. Idag är jag i v. 26! Imorgon är det dags för bm-besök :)

Svar på tråden Juni-barn