Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Juni-barn

Hej tjejer! Nu är jag påväg upp till förlossningen för att sättas igång kl.15. Var uppe kl.10.30 pga klåda och att jag inte sover på nätterna. Dem körde ctg och tog blodtryck 90/60 vilket var lite för lågt. Glatta hinnor. C-x utpl.50%. Öppen 1 cm. Så det gick snabbt för läkaren att ta det beslutet. Åkte från förlossning kl12 hem äta å vila å lämna sonen till B-vakt. Så nu är det en smärtsamma timmar framöver troligtvis Är dö nervös..

• LillaGrynet

Lite uppdatering.. Kvar på förlossningen å ingen bebis.. Bara en jäkla massa pinvärkar igår kväll så fick morfin å bricanyl för att sova men lyckades inte med det.. Men fick vilat lite samtidigt som jag haft molande värk hela natten.. Ny ska dem se om nåt hänt.. Isåfall blir det ta hinnerna eller ny dos gel.. Eller åka hem men det tänker jag inte gå med på med denna klåda;) Öppen 2 cm igår å livmodertappen 1,5 om ja fatta rätt... Förstår inte så mkt när dem snackar;)

Hinner inte läsa kapp allt nu men lycka till alla som fått, har bebisar på G å går i väntas tider

• LillaGrynet

Hej! Liten kort uppdatering från mig 120611 kl.17.54 kom vår" lilla"prinsessa på 4050g och 52cm lång till världen och ingen är lyckligare än jag att jag slapp gå över tiden. Förlossningen gick hur bra som helsy från att dem tog hinnorna och satte värkstimulerande dropp så var hon ute på mindre än 4 timmar Skriver förlosskingsberättelse i andra tråden

• LillaGrynet

Danica:Grattis till erat lilla knyte:) Låter som en bra förlossning och väldigt lik min när värkarna väl körde igång:) Härligt!

• LillaGrynet

Jag längtar efter att få tillbaka min kropp igen.. Inte vågat väga mig efter Förlossningen ännu.. Känns inte som jag gått ner så mkt å absolut inte nått startvikt på långa vägar:-/ Samtidigt längtar jag efter att vara gravid igen.. Å börjar redan tjata på sambo när vi ska skaffa nästa.. Haha! Ella är 2 veckor nu

• LillaGrynet

Jag har blivit igångsatt med båda barnen och har bara goda erfarenheter av det( vet inget annat ). Första gången blev jag igångsatt med gel vid 2 tillfällen med 6 timmar emellan innan dem kunde ta hinnorna(vattenavgång) och tappen var då omogen och inte öppen något.. Efter vattnet gått så öppnande jag mig sakta men säkert och dem satte dropp efter 4 tim för att öka på det och EDA mot smärta med god effekt och 2,5 Tim senare är pojken född- mkt bra och fin förlossning utan komplikationer och allt som allt tog det 15 Tim från första gelén och från dem tog hinnorna och dem riktiga värkarna kom igång tog det ca 8 tim.

Med dottern fick jag en gel på söndag e.m kl.18 som 4-5 Tim senare bara visade inte göra så mkt nytta utan gav mig mest pinvärkar och fick då sovdos med morfin och bricanyl för att sova. Dagen efter tog dem hinnorna kl.15 och då körde värkarna igång men väldigt glest så fick dropp kl.16.30 och öppnade mig från 2-4 cm till kl.18 då jag bad om EDA och dem förberedde för det när BM och Narkosläkaren kommer ca 20 min senare visar det sig att jag öppnat mig från 4-10 cm och EDA hinns inte med för det är dags och föda bebis får krystvärkar 18.40 och 18.54 är vår dotter född:) Så från vattenavgång till födsel tog det 4 timmar halva tiden mot första förlossningen Denna förlossning kunde inte blivit bättre och skulle kunna föda hur många barn som helst om jag vet att alla förlossningar vore så

• LillaGrynet

Uddabus: Kollar man inte tillväxten då? Tycker ju att dem borde satt igång dig tidigare isåfall.. Men nu fixa du ju galant att föda fram honom utan en enda skråma.. D är inte illa:)

Svar på tråden Juni-barn