Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Dancia skrev 2012-02-18 23:54:29 följande:
    Känns skönt å höra att fler äter medwurst, då vågar jag nog fortsätta med det otroligt goda pålägget :).

www.slv.se:

Undvik skivat smörgåspålägg och kall färdigmat mot slutet av hållbarhetstiden. (listeria) Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami – frys det i tre dygn innan du äter. (toxoplasma) Medvusten är ju varmrökt tillskillnad från salamin som är torkad.
  • Havsjungfrun

MarieG81: Kram från mig med
    Baby1112: Smart lösning! 

• Havsjungfrun

Har inte heller förberett särskilt mycket alls. Ska få svägerskans vagn, har babysitter, skötbord och vagga kvar men nästan inga kläder. Var på IKEA idag och köpte lite nya "spydukar". Vill en tur till Ullared framåt påsk och köpa lite baskläder men efter en dag på Universeum och IKEA vet jag inte om fogarna fixar det om en månad eller två. Betonggolv är ju rena döden.

Sexet är fantastiskt när det blir av, ca. 1 gång/v. Är sååå känslig Glad

• Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-02-20 16:19:53 följande:
    Tack snälla ni! Känns mycket bättre idag o sambon tänkte nog till lite under kvällen igår och bad om ursäkt.
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-02-20 20:49:12 följande:
    Havsjungfrun: jag vill också till Ullared! Har aldrig varit där men skulle vilja passa på runt påsk också och köpa lite bas-grejer.
    Dock har jag nog svårt att få med sambon på köpcentret Birsta city och IKEA så att han ens skulle tänka tanken att följa med till Ullared skulle få mig att tappa hakan :-P
    Åk med en kompis eller mamma då, det går också bra. Maken var med där inför första barnet men nu med nr. 3 så är han alldeles för upptagen anser han...
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-02-20 20:49:12 följande:
    Havsjungfrun: jag vill också till Ullared! Har aldrig varit där men skulle vilja passa på runt påsk också och köpa lite bas-grejer.
    Dock har jag nog svårt att få med sambon på köpcentret Birsta city och IKEA så att han ens skulle tänka tanken att följa med till Ullared skulle få mig att tappa hakan :-P
    Var tvungen att googla på Birsta city, bor du utanför Sundsvall? Då förstår jag din sambo helt och hållet som inte vill åka till Ullared...
  • Havsjungfrun

Bebiskläderna på Ullared är av jättebra kvalitét. Inga tvättnoppor trots många tvättar tillskillnad från H&M och Name it m.m. Deeutom har de neutrala men jättefina kläder till minstingarna och det kan ma nverkligen inte säga om alla andra bebisklädesaffärerna. Över bebisstorlek är det dock bara rosa på tjejavd. o.s.v. och det gillar jag inte.

• Havsjungfrun

Har också ordentligt ont av foglossning till och från, värst höger bak men även framme. Ordentliga åderbråck i blygläpparna är ju också underbart Skrikandes. Får också typ håll när jag går lite fortare än ganska så sakta...

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-02-24 13:25:06 följande:
    Fast jag läste att det inte är bra med feber över 39...

Kan inte röra mig alls för då hostar jag ur mig lungorna
    Över 39 grader är inte bra för bebisen. Har du fått ner febern? Ring 1177 annars.

Tycker att Estelle inte alls var något fint namn, men lite roligt att de inte valde något självskrivet namn. 
  • Havsjungfrun

Nu kan jag gå och försöka sova igen. Bebisen var helt blickstilla sist jag försökte trots att det brukar vara den mesta aktiva tiden på dygnet, brukar vara full rulle när jag lagt mig ner. Nu blev jag riktigt oroligt när den inte vaknade till trots att jag buffade och tryckte på magen. Testade med kallt vatten, Mars-bit (sötsaker brukar pigga upp och den är ju supersöt) och tillsist juice. Efter mycket om och men började den i alla fall röra på sig lite smått så den måste ha sovit superhårt, trött efter dagens städande kanske. Var väldigt nära att väcka maken och ringa förlossningen för att be om en koll, skönt att jag slapp. Blev otroligt orolig!

Svar på tråden Juni-barn