Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-26 12:22:44 följande:
    Är det någon större skillnad på en gravidkudde och en amningskudde? Kan man använda en gravidkudde som amningskudde?

En sån här gravidkudde menar jag:
    www.babyproffsen.se/img/produkter/ng_baby_gra...
    Amningskudden är ju sydd som en rund ring du kan ha runt kroppen... Det är väl enda skillnanden , du kan säkert använda gravidkudden, men den är ju ganska stor(lång)...
  • Sweet life

Hemkommen efter en tur till barnmorskan...

Vecka 28+0 enligt Ultraljud, 27+6 enligt barnmorskan...
    SF:28
    Hb:107
    B-glukos:5,4
    Hjärtljud: 150

Allt såg bra ut men bebis gillar inte att bli lyssnad på så han protesterade med både armar och ben så magen studsade...

Nu blir det fötterna i högläge och påbörja stickningen som jag beställde garn till förra veckan. Mössa och halsduk till vintern!

• Sweet life
    fyrklöver81 skrev 2012-03-28 09:32:56 följande:
    Emma , coccilana är det morfin i så den ska du hur eller hur inte ta, sen finns ingen annan effektiv hostmedicin, då medicinen måste påverka hjärnans "hostreceptorer" 
    Men vanligt varmt vatten med honung och pressad lime i tycker jag fungerar.

Receptfria läkemedel är bara skit, enl mig =) 

Hoppas du snart mår bättre! Själv hostade jag i 3 veckor tills jag kräktes och kissade på mig, gick och köpte bindor med gravidmage haha. 
    Coccilana är helt ok att ta som gravid. Morfin i den lilla mängd som coccilana innehåller är inte skadligt varken för dig eller barnet.
  • Sweet life
    fyrklöver81 skrev 2012-03-28 09:41:03 följande:
    Jaha sorry, har lärt mig att man absolut inte ska ta morfin inte heller citodon om det inte är absolut nödvändigt, då bebisen kan bli abstinenet.
    Men jag har ofta fel =)

Eller citiodon fick jag inte alls ta denna graviditet för min migrän.

Jaja ,  coccilana är ju det bästa, så det är ju bra!! =)
    Ja, jag var supernojjig. Men sen så gick jag till läkaren när jag hostat sönder lungorna i en vecka och hon var helt förskräckt över att jag inte kommit tidigare och att jag inte tagit coccilana när jag faktiskt haft det hemma.

Appropå abstinensen så är det ju oftast bara om man tar prepparat kontinueligt under hela graviditeten och speciellt inom x antal dagar/vecka innan förlossningen..
  • Sweet life
    Lina007 skrev 2012-03-28 17:40:02 följande:
    Upptäckte nu en liten vätskefylld blåsa bak i nacken på sonen, vad kan det vara?
    Har inte "sökt igenom" resten av kroppen ännu för att se om han fått fler på andra ställen.
    Har han haft vattkoppor?
  • Sweet life

Idag är en sån där dag då jag bara vill gråta....

Igår pratade sambon med sitt ex angående minsta bonusen om bebisen bestämmer sig för att komma på vår vecka. Hennes svar vart att hon INTE tänker vara nån jävla stand-by person som vi tror ska komma springande bara för att vi behöver åka iväg. Vi får helt enkelt fixa egen barnvakt! bonusens mormor och morfar kan vi glömma då dom tydligen är på exets sida och säger exakt samma sak. Sambons föräldrar bort 10 mil bort och har inte ens den nära kontakten med barnet att vi skulle be dom. Barnet har aldrig tidigare haft barnvakt, då sambon eller exet alltid var hemma, turades om att gå på fester osv.

Så nu sitter vi här. med snart bara 2 månader på oss att fixa en barnvakt och få barnet som är 4 år med autismdiagnos att bli trygg med någon vuxen som inte är mamma, pappa, mig, eller mormor och morfar....

• Sweet life
    PIO skrev 2012-04-02 15:50:31 följande:
    Sweet life- men vafan e det för pucko!!! De e ju barnets mamma! Som mamma vill man väl ta sina barn när som! Herregud jag blir helt stum när ja läser ditt inlägg.

Nu ska vi snart iväg på rundvandring o info om förlossningen vi ska föda på :) har bestämt oss för att föda i Örebro. Bor i Karlskoga som har eget bb o förlossning men eftersom ja åker till örebro för kontroll av tappen varje vecka så känner vi att vi hör dit. Läkaren ja träffar på spec mvc där tycker att vi ska föda i örebro. Ska bli kul o se va det är för info.
    Haha jo, det kan man ju tycka... Mamman är dock ganska ointresserad av sin dotter om det inte kommer till att kunna smutskasta pappan och mig dvs. Hennes åsikt är att hon inte kan behöva planera sin sommar efter oss...

Nu ska vi har barnen två veckor i stöten i sommar och vi ska försöka få det till att mamman har dottern från midsommar och två veckor framåt. För det är då jag har BF... Sen får vi väl försöka lösa det på nått annat sätt OM hon inte kan sätta sitt barn före sitt egna scrapbookande...
  • Sweet life
    Cataleya skrev 2012-04-03 08:47:35 följande:
    Är det någon mer som är jätte kissnödig och sen när man väl går på toa så kommer de lite grann ungefär som man inte får ut allt ?
    Känner igen mig till hundra procent. När man sen reser sig upp och går iväg, så är man kissnödig igen...
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-04 08:03:00 följande:
    Alltså jag e så satans hungrig. Hur var det med dom här tillväxtperioderna, är i v 29+1 nu kan det vara så att bebben har en sån nu. Har ju klarat mig på nästan ingenting men nu helt plötsligt är jag super hungrig.
    Försöker bara äta bra saker men kroppen är på något konstigt sätt sugen på BARA kolhydrater.

Det börjar sjunka in att jag kanske kommer gå längre än v 33-34 som jag har varit helt inställd på hittills. Ska träffa BM på specmvc och prata om ultrljudet jag gjorde igår. Får se vad hon säger och om det blir lika täta kontroller fortsättningsvis. 

Härligt med sol men synd att det e så kallt. 
    Jag är också superhungrig just nu! 29+1 för mig också och jag vaknade klockan sex i morse av att det vrålade från magen! Mackor med leverpastej och gurka är favoriten just nu... Och tänk va gott med pasta och ostsås.....
Svar på tråden Juni-barn