Juni-barn
En sån här gravidkudde menar jag:
www.babyproffsen.se/img/produkter/ng_baby_gra...
Hemkommen efter en tur till barnmorskan...
Vecka 28+0 enligt Ultraljud, 27+6 enligt barnmorskan...
SF:28
Hb:107
B-glukos:5,4
Hjärtljud: 150
Allt såg bra ut men bebis gillar inte att bli lyssnad på så han protesterade med både armar och ben så magen studsade...
Nu blir det fötterna i högläge och påbörja stickningen som jag beställde garn till förra veckan. Mössa och halsduk till vintern!
Idag är en sån där dag då jag bara vill gråta....
Igår pratade sambon med sitt ex angående minsta bonusen om bebisen bestämmer sig för att komma på vår vecka. Hennes svar vart att hon INTE tänker vara nån jävla stand-by person som vi tror ska komma springande bara för att vi behöver åka iväg. Vi får helt enkelt fixa egen barnvakt! bonusens mormor och morfar kan vi glömma då dom tydligen är på exets sida och säger exakt samma sak. Sambons föräldrar bort 10 mil bort och har inte ens den nära kontakten med barnet att vi skulle be dom. Barnet har aldrig tidigare haft barnvakt, då sambon eller exet alltid var hemma, turades om att gå på fester osv.
Så nu sitter vi här. med snart bara 2 månader på oss att fixa en barnvakt och få barnet som är 4 år med autismdiagnos att bli trygg med någon vuxen som inte är mamma, pappa, mig, eller mormor och morfar....
Ni som har barn, när packade ni BB-väskan? När satte ni ihop spjälsängen?