Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Lina007 skrev 2012-04-10 20:31:32 följande:
    Vad brukar de ha för slags pumpar då?
    Så långt har jag inte ens tänkt!
    Jag vet faktiskt inte, såg bara att de hade nån slags pump på bb när jag var där med sonen.
  • PojkarnasMamma85

Min man säger till mig varje dag att han tycker att jag är så fin när jag är gravid! Men han är inte alls lika intresserad den här gången med att känna på magen eller så, får säga till han ibland att han ska känna och då gör han det :-P

• PojkarnasMamma85

När det gäller skötväska har vi också en från Stadium för typ 99 kr. Det är väl egentligen en laptop väska men fungerar skit bra som skötväska! Mycket bättre än den skötväskan vi hade från början till vagnen (Cango).

Babysitter användes rätt så flitigt här hemma med sonen. Vi hade den billigaste från Babyproffsen, deras egna märke...babyseat eller vad den heter. Den är som de "gamla" som gungar när barnet rör sig.

Här är en till som känner ett enormt tryck neråt när jag ställer mig upp. Trycker på blåsan nåt fruktansvärt så jag får gå på toa typ hela tiden. Eller så fort jag ställer mig upp Min bebis ligger också med huvudet neråt men fortfarande rörlig, är i vecka 31+5 idag.

• PojkarnasMamma85

Jag ska också införskaffa hallonbladste så småningom, men lite tidigt nu tror jag...är i vecka 31+5 idag. Måste man vänta till vecka 35 eller?

• PojkarnasMamma85
    Polarlantis skrev 2012-04-14 13:30:46 följande:
    Här är en till med bebis i magen som har värsta ryckningarna ibland! Vi kan nog säga att det är normalt med tanke på hur många här osm har lika Glad

Ni som skriver om tryck nedåt...kan ni beskriva det? Vet inte om det är det jag känner iband eller om det bara är hög belastning från magen som känns i underlivet...Tycker den lille där inne byter ställning lite från och till men mest ligger den fötterna under höger revben... 
    När jag känner tryck så känns det mest som att magen längst ner är väldigt tung och "trillar" ner typ. Svårt att förklara, men känns som att bebisen trycker neråt på något sätt.
  • PojkarnasMamma85

Då går man in i vecka 33 (32+0) nu då, det är ju sjukt! Tiden går sjukt fort på ett sätt och sjukt långsamt på ett annat sätt :P

Idag är jag dock lite nedstämd känner jag. Allra helst skulle jag vilja ut och göra saker men min kropp orkar inte. Har fått mer ont de senaste dagarna och energin är på 0.

• PojkarnasMamma85
    conda skrev 2012-04-14 14:39:52 följande:
    Ang. trycket nedåt, känns som om det pressar på liksom. Inte när jag sitter eller ligger men när jag står och går. Då blir det ett enormt tryck nedåt. Kanske beror på att huvudet nu ligger nedåt, tror inte den är fixerad än. Sista förlossningen var huvudet inte fixerat ens när vi kom till förlossningen så jag fick ligga ner i två timmar efter att de stuckit hål på hinnorna för att det skulle fixera sig först...
    Det var en mycket bra beskrivning, precis så känner jag med!
    Sweet life skrev 2012-04-14 16:27:12 följande:
    Darrningarna man känner är när barnet kissar. Det förklarade en vän till mig som är obstetriker... jag undrade nämligen vad det var och om det är något konstigt. Men det är det tydligen inte... 
    Haha, vad lustigt! Kände ett rejält darr igår!
  • PojkarnasMamma85

När vi ändå prata om amningsbh:ar....är det någon som kan rekommendera en amningsbh utan byglar som faktiskt håller upp brösten som en vanlig bh? De amningsbh:ar jag har nu som jag hade med sonen så hängde ju brösten lika mycket som om jag var utan bh.

• PojkarnasMamma85

Men vad säger ni! Jag vill inte gå över mer än 5 dagar denna gången! Gah! Fast jag har ställt in mig på att han kommer komma efter BF i alla fall Drömmer

Svar på tråden Juni-barn