Inlägg från: Elskling123 |Visa alla inlägg
  • Elskling123

Juni-barn

Lycka till alla som har läkarbesök o annat idag :) ska på inskrivning snart så hoppas allt går bra!

• Elskling123

Va på inskrivningen idag men fick ingen till för vul så nästa gång jag ska dit är jag i v.16..... Tror ja måste kontakta nån privat gyn i stockholm så ja kan få veta att allt står rätt till!! :( känner mig lite irriterad att bm inte gav mig lite råd vart jag kan vända mig eftersom de här trotts allt är mitt första barn jag väntar...och de är klart man är orolig att något ska va fel!? Måste få gnälla lite,har haft en jobbig dag) Tur att ni finns så någon kan trösta o ge råd! ;)

• Elskling123

Det är vell normalt att känna mensvärks känsla, bara den inte blir super stark. Sa min bm i alla fall.. :) ja vill inte göra vul ännu men vill göra kub för säkerhetsskull så ska kolla med privat gyn senare när de gÅtt några veckor :)

• Elskling123

Sweet life: jo det är dyrt men tycker nog att det är värt att kolla så att allt är som det ska :)

• Elskling123

Ja är från sthlm :)
    ligger på sängen just nu o funderar om de är oej att må så här bra som ja gör fast ja gått in på v8 i måndags :s
    mådde väldigt illa förra veckan från o till o den här veckan har de liksom varit väldigt svagt, så ja knappt behövt bry mig.... ja hoppas att de är normalt för vissa? Men lite orolig blir ja ändå :( Usch att man inte bara kan slappna av och njuta nångång...

• Elskling123

Usch vad jobbigt med okänsliga läkare! :( jag vill oxå gå på vul men tror ja får ringa nästa vecka och vara lite extra orolig så dom ger en tid! I sthlm verkar dom inte ge nåt om man inte överdriver lite :(

• Elskling123

Hej alla mammor!
    Har inte varit aktiv här på säkert en månad.. är nu i v.11+2 och har haft en jobbig tid..det vill säga,har haft två blödningar och varit på akuten pga de.. fick höra att de är ganska många som får blödningar men jag är så klart extremt orolig.. har större risk att få missfall...
    Har varit deprimerad och orolig, men försöker att inte ta ut sårg i förhand, eftersom bebisen ändå haft hjärtat bultande och börjat röra på sig. Men klart jag är orolig...
    Är det någon som haft blödning i livmodern och fått friskt barn? Eller känner ni kanske någon som varit med om det?
    Nåja, ville mest skriva av mig lite och förhoppningsvis bli lite mer aktiv igen... Hoppas alla ni andra mår bra iaf!
    kram på er!

• Elskling123
    PIO skrev 2011-11-16 16:51:25 följande:
    Inskrivningen idag gick bara bra. Glömde berätta om att ja ibland har ont i ryggen. Men men. Berättade oxå att ja mår väldigt illa då sa hon att de är ca 30 procent av de gravida som lider av illamående. Då tror ja att alla dom 30% finns i den här tråden. Haha. Fick lämna några blodprov, hade lågt blodtryck så då fick ja veta varför ja är så yr.. Hoppas det går upp lite snart. Bm sa att de är ganska vanligt att man har lågt blodtryck de här första veckorna men att det brukar bli bättre. Är väldigt nöjd med min bm. Hon verkar toppen! Ska inte träffa henne förens v 24 men hon ska skicka remiss till specmvc så ja kommer få gå där oxå o hon trodde att ja ganska snart skulle bli kallad dit. Då är de bara att hoppas att allt ser bra ut på kuben. Är skit nervös för den. Ville egentligen inte göra kub testet men min man ville att vi skulle göra den. Vi har en son med en cp skada och min man är väldigt orolig att få ett till handikappat barn. Även om man gör kub testet så kan man ju få ett barn med andra handikapp, men då kanske vi kan utesluta kromosom fel iaf. Ååå blir nervös när ja tänker på det. Får hoppas att det kommer gå bra, är ju 2 v kvar.
    Ska oxå göra kub om två veckor, känner mig orolig som bara den. Hoppas att det går bra för er!!
  • Elskling123

True love: jag har oxå haft en sån blödning i v.9 men slutade inte komma blod(kom lite varje dag) så åkte in igen vid v.10+3 och då konstaterade andra läkaren en inre blödning i livmodern... Barnets hjärta slår och bebisen var livlig och allt men fick känslan av att läkaren inte sa allt vilket min bm bekräftade och sa att jag hade större risk för missfall men kunde inget göra :( försöker att inte tänka på det, men orolig är jag ju hela tiden ändå..

• Elskling123

Hejj allihopa! Idag var jag på cub-ul och det gick bra. Men blev väldigt fundersam hur dom räknar graviditets veckor på sjukhuset,nån som kan de där? Jag hade min senaste mens första dag 29 augusti och har 13 dagar mellan ÄL och mens.. Alla sidor jag kollat ska jag vara gravid i vecka 13+0 (gravid vecka 14) men enligt barnmorskan idag sa hon att jag är gravid i v.12+0 ?!? ja har varit på akuten två gånger tidigare och första gången mätte dom och såg mig vara i v.9+2 vilket jag själv oxå trodde.. Men nu sa den här barnmorskan att dom räknat kroppens längd men att hon kollat huvudets storlek.. Jag fattar ingenting :( någon som förstår och kan förklara för mig?? Vore super snällt!!

Svar på tråden Juni-barn