Inlägg från: Hemmamorsan |Visa alla inlägg
  • Hemmamorsan

Juni-barn

emma78 skrev 2012-03-02 08:32:16 följande:
    Hemmamorsan: vi har oxå bytardag här imorgon....hoppas att det inte är samma,för jag har ju oxå tänkt att shoppa alla de där sakerna hihihihi

V 26 idag:)) tiden går tjejer!!!underbart!!!
    Ska åka och köpa babyskydd idag...blir ett Brio Primo med bas hittade ett på blocket,använt 6 mån 800:- passade oss perfekt! Passar även till vagenen....
    Vattengympa idag oxå:)) längtar efter att få gå ner i det varma vattnet igen.....underbart!!

På tal om försäkringskassan så skrev jag ju häromdagen om min make som blev ifrågasatt när han vabade på sonens sportlov.....men de tog sitt förnuft till fånga och vi fick pengarna!!Det jobbar tydligen mänskliga även på FK:))

Ha en härlig fredag alla vänner:))        
    Haa!! De var ju lite häftigt faktiskt! skulle så vara fallet brukar de finnas rätt mkt av allt de där ! =D
    Vi bor i Ale kommun förövrigt.
    Vi har faktiskt köpt babyskydd med, köpte det via en facebooksida .. så det fanns i närheten väldigt praktiskt!
  • Hemmamorsan

I dag var jag med kompisen på barnbytardagarna... hittade dock inte så mkt som sist när jag handlade till dottern.
    Fanns massor av tjejkläder men inte alls lika mkt sött till pojkar. =( hm. Men men,, fick iaf tag i en del pyjamasar å de e ju rätt tråkigt att köpa ändå nytt, Så jag satsar nog på lite nytt sen  i stl 62.. då de vi har e lite nött.
    Söta filtar hoppas jag hitta på stan nu då... Lindex har nog några söta. nån som har tips där man kan köpa sådana där mjuka bomullsfiltar i fina tyger .. max 150kr st...??

• Hemmamorsan

Varje kväll har jag fastnat vid datorn för lite gravidläsning.
    Har ju koll på de mesta faktamässiga nu när man har fått ettantal kottar.
    Men det känns som jag förbereder mej igenom min läsning.
    Finns det nån som vet nått roligt/intressant/ förberedande  att läsa som är lite utöver de vanliga "vänta barn fakta böckerna"??

• Hemmamorsan
    RocketQueen skrev 2012-03-04 21:06:57 följande:
    Du kan ju läsa dom här "Så överlever du ditt första år som mamma" tex. Även om man har barn sen tidigare kanske det är lite rolig läsning. Är ju inte så mycket fakta utan mer någons erfarenheter. Sen har ju Ann Söderlund och Hanna vadhonnuheter skrivit en bok som jag tyckte var ganska rolig. Men båda de böckerna är ju inte så mycket fakta men ganska underhållande
    Tack!! Jag känner inte till någon av dessa! Så jag får nog bege mej till bibblan å leta!.. Läste en som Gudrun Abacal,.(stavas hur?!) Om konsten att föda med barn nummer fyra. Den tyckte jag var toppen!! Den gav såå mkt.. just om avslappning och hur man föder naturligt. Nu vet jag inte vad jag skall läsa.. mer än att jag känner mej alldeles gravid pillrig å vill boa, läsa, preparera och förbereda,,,
  • Hemmamorsan
    Ginny skrev 2012-03-05 08:29:13 följande:
    Är det någon mer som lider av spring i benen nattetid och vad kan man göra för att slippa det? I natt låg jag vaken i över en timme och trodde att jag skulle bli knäpp! Inte blir det lättare av att bebisen sprattlar runt som en besatt stundtals eller att maken ligger och halvsnarkar i örat på en...
    Japp.. samma här.. Det kommer bara på kvällen och killar som tusan. I går fick gubben massera benen.. samtidigt som jag gång på gång fick kramp i benen.. Ha ha.. jag skrek och vi skrattade om vart annat,..
    Har haft så med de andra oxå..men då har jag gått upp och vikt tvätt. Fast det är ju absolut inget råd, men man blir snabbt trött och somnar iaf =Z
  • Hemmamorsan
    JennieJ skrev 2012-03-05 07:59:06 följande:
    God morgon tjejer :) en fråga till er? När kommer du/ni packa eran förlossningssväska och ni som fött barn tidigare vad är ditt bästa tips att packa med sig ;) ?
    Tror jag packar i vecka 36-38 nån gång.. och samlar på mej lite bra tidningar lite tidigare bara.
    Har inte alls haft nån ork eller ro att läsa nått längre stycke på BB medan tidningar tycker jag e jätte mysigt att ligga å bläddra i och amma samtidigt, som man gosar med liten bebis.
    Annars packar jag mysbyxor med resår.. som inte är tighta i rumpan pga de jätte bindorna som man behöver ha på sig.. vill inte gärna att de skall se ut som en blöja. Två par byxor ifall att man blöder igenom.
    Två tröjor med knäppe fram för att underlätta amningen. Tre linnen eller thskirts. Bebisen spyr och jag brukar läcka en hel del. Två amningsbhar..+ inlägg.
    Typ 5 trosor- avskyr kassler-nättrosorna som finns på bb, men de e en smaksak.
    Sockor, tofflor.
    Shampo, balsam, tvål, tandborste, tandkräm , lite smink, vattenflaska- jag blir jätte törstig å glasen e ju pyttesmå..=)
    Två set med babykläder och två pyjamasar, en tjockare filt och en tunnare filt.
    Å så Kamera såklart!! Det var nog det..
  • Hemmamorsan

Jösses vilka snabba förlossningar ni haft!!
    Min första grabb tog 15 timmar och herregud vad mkt jag skulle gjort annorlunda om jag bara varit lite mer förberedd.
    Kände inte alls något stöd från den Bm, men visste inte heller att man kunde byta.
    Andra grabben gick på 4 timmar, smidigt och  med en gullig bm.
    Tredje var en tös, och detta tog 11 timmar.. något som nu har visat sig bli min grej då mitt bäcken e så pass rymligt att barnen inte riktigt sjunker ner utan kommer ner lite snett och ligger lite tokigt.
    Då var de besvärligt men nu står det med i min journal så med de sista två har de hjälpt mej att ta hål på hinnorna. Bara att de har fått hjälpas åt barnmorskorna att mota bebisens huvud samtidigt..för trycket skull då vattnet går och bebisen inte är fixerad.

• Hemmamorsan
    MissFörstånd skrev 2012-03-05 10:26:22 följande:
    Tänker på ev smärtstillande under förlossningen förutom lustgas då. Har ni omföderskor några bra tips på bedövning eller så som ni tyckte vad guld värda? Jag bara vägrar epidural och vill gärna ha tips på annat så jag har några exempel i bakfickan ifall jag vill ha
    Mitt bästa råd e en varm handduk som bm kan hälpa att hålla i mot fnuttisen, så minskar känslan att spricka...
    Det låter inte mkt men det känns faktiskt väldigt mkt bättre.
  • Hemmamorsan
    Havsjungfrun skrev 2012-03-05 18:00:52 följande:
    Otroligt roande är i alla fall "På smällen! Från A till bebis". Tredje graviditeten och tredje gången jag läser den nu. Skrattar gott!
    Va skoj!! Tack för tipset! Skall kika efter den! =)
  • Hemmamorsan
    AAEV skrev 2012-03-05 22:07:40 följande:
    Ja88: jag blev snittad med första, andra som kom 13 mån senare föddes vaginalt efter en 60 timmars förlossning och det var inga problem med livmodern :)
    60 timmars förlossning??? E d sant? Låg du inne så länge??
Svar på tråden Juni-barn