Inlägg från: AgnesGN |Visa alla inlägg
  • AgnesGN

Juni-barn

När man är yr kan det oxå vara vätskebrist. Jag hade inte för lågt blodtryck men var väldigt snurrig och yr, då sa min BM att det troligtvis var vätskebrist. Och nu dricker jag massor och känner inte av yrheten...

• AgnesGN

Är i v. 19+0 idag och har gått upp 5 kg sen jag blev gravid... Men har varit på 2 utlandsresor OCH jul och nyår. Så nu blir det nya tag. Är överviktig så behöver egentligen inte gå upp alls och får gärna gå ner... Men får INTE banta... Svår kombination det där... =P

• AgnesGN

Oj vad ni har skrivit. Hinner inte läsa ikapp... Men måste bara lägga ut min bild från RUL:et som gjordes igår.

Bilden visar inte ett, utan två, små huvuden uppifrån.  Visade sig att jag väntar tvillingar. Uj uj! Första gången vi ska ha barn så slår vi till med två på en gång... Såklart... =P

Lyckan är stor och rädslan den med... =)
  • AgnesGN
    JennieJ skrev 2012-01-18 21:13:36 följande:
    Åh grattis !!! Tänkte faktiskt på de här om dagen att man ser ingen som väntar mer än en ;) måste kännas enormt att ha 2 i magen
    Tack så mkt! Nej jag inte inte sett ngn som ska ha tvillingar än så länge. Men det kommer väl kanske fler... =)

Känns helt underbart, men skrämmande som tusan! Dock kommer jag få se mina knyten var fjärde vecka då man gör flera UL då det är tvillingar. Det ser jag fram emot... =)
  • AgnesGN

Zupermia: Häftigt är rätt ord... =) Misstänkte ingenting. Blev lite av en överraskning. Men en glad sådan... Tror jag.... =P

Härligt med RUL. Hoppas allt går bra!

• AgnesGN

Tack kära ni för alla grattis. Börjar landa här nu att jag ska få två små hjärtan. Det känns riktigt bra nu när jag börjat smälta det... =)

Angående kramp i vaden så har jag det till och från. Läste lite på det och det kan vara bra att höja fotändan för att slippa. Jag har inte provat det själv dock... =)

• AgnesGN

Shit vad det bränner i bröstvårtorna nu.... Ont ont ont gör det.... Vad är det som händer med mig? =)

• AgnesGN

Byter inte heller användarnamn. Har inga hemligheter om det är så att nån ens ids bry sig.. =P Bytte dock profilbild då den jag hade var flera år gammal och nu har jag något finare att visa... =)

Nu har mina bröst börjat läcka lite försiktigt, bröstvårtorna bränner och värker, och när jag råkade stryka armen mot bröstet blev det alldeles blött... =P

• AgnesGN

Gammelmamma - ja ni verkar ha det jobbig många av er... Jag glider fram jag... =P Jobbar heltid,  u i v. 20+3. Tvillingar i magen... Jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning. Visst, jag har foglossning, men jag överlever. Det gör ont men jag kan gå och stå... Lyfter inte så mkt, det gör kollegorna... Trött är jag dock, men det funkar än så länge... =) framåt eftermiddagarna värker det i magtrakten, men när jag kommer hem och vilar går det över... Halsbränna från helvetet när jag böjer mig, men det går att leva med oxå...

Just nu känns det som om jag skulle kunna jobba heltid fram tills bebisarna kommer, men jag förstår att det inte möjligt... =P

Min läkare sa att jag med största sannolikhet kommer bli sjukskriven, men från och med när vet vi inte. Beror på hur jag mår... =)

• AgnesGN

Oj så sällan ni är hos BM, jag har varit där 3 ggr redan och är i v. 21+0 idag... Och detta INNAN hon visste att jag väntade tvillingar, så nu är det än oftare... 1 gång v.10, sen v. 16, sen v. 19 och sen ska jag nu i v. 23. om två veckor alltså. Jag tycker det är jätteskönt att få springa där. Hon mäter HB och socker varje gång.... Det är verkligen olika från ställe till ställe...

• AgnesGN

Inte sjukskriven... än, tillägger jag nog, eftersom läkaren när jag gjorde UL i v 18 sa att eftersom jag har tvillingar i magen och jobbar med det jag gör (förskollärare med barn i 1-2 år) så kommer jag bli sjukskriven men frågan är bara från när...

Jag ska och göra UL och träffa läkare igen nu på onsdag, är då i v. 24+3. Har börjat få sammandragningar och riktigt ont i ryggen när jag jobbar nu på slutet så jag hoppas att jag inte behöver kämpa på länge till... Sammandragningarna gör ganska ont ibland och håller i sig nästan hela eftermiddagarna till och från tills jag kommer hem och får lägga mig ner och vila... Jag blir riktigt orolig ibland. Har ett ganska obehagligt tryck neråt mot slidöppningen oxå när jag står och går, så jag hoppas inte det är något allvarligt... Men ska prata med läkaren om min oro på onsdag.

• AgnesGN

Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.

Svar på tråden Juni-barn