Inlägg från: Cataleya |Visa alla inlägg
  • Cataleya

Juni-barn

Ensortsmamma, så har jag med och undrar också varför :) vaknar ofta på nätterna just för det spänner så mkt, och så har jag inte under dagarna, bara natten och morgonen.

• Cataleya

Nu ska jag bara gnälla ! Jag har vart dunder förkyld i över 1 vecka nu, och nu har det satt sig i huvudet de senaste 2 dagarna har jag haft extrem huvudvärk. Och i morse hade jag näsblod, vilket jag aldrig har, men det bara forsade blod.
    Igår hade jag så ont i magen, sammandragningar titt som tätt, och i samband med det så blev jag hård precis under magen, och är fortfaranade, kan de innebära att bebisen fixerat sig ? Känner nu buffar och rörelser precis under högra brösten, alltså väldigt högt upp.
    Efter igår så  känner jag att de trycker och spänner där nu hela tiden, och så har jag inte känt innan. 
    Detta är vårat första barn, så jag vet inte riktigt hur det "ska kännas eller vara" .  

• Cataleya

Är det någon mer som är jätte kissnödig och sen när man väl går på toa så kommer de lite grann ungefär som man inte får ut allt ?

• Cataleya

Precis hemkommen från bm, våran lilla iten tös i magen har nu fixerat sig låååångt ner i bäckenet. Och växer precis som hon ska. Imorgon blir det TUL, ska bli kul att se hur lång och hur mkt hon väger. Lite ljus i allt detta mörker :) v 32+3

• Cataleya

Är det någon mer som börjat må illa ?
    Jag har haft en bra graviditet hela tiden, inte haft många symptom. Först nu sista delen, har jag haft ( som många andra ) sammandragningar, ont i ryggen och sådan jäkla förkylning konstant.
    Den senaste veckan har jag börjat må så fruktansvärt illa, och haft mkt mer sammandragningar än vanligt, är galet trött. har kommit in i ett elakt stadium att jag sover dåligt på natten, och sedan måste sova igenom mig hela morgonen, och vaknar först vid 12 tiden igen, mina gravid hormoner exploderar och jag blir sur och bitter för allt, bara jag står och diskar och diskmedlet råkar åka ner i diskhon blir jag ursinnig. haha. 
    Förra veckan var jag hos bm, hon sa att bebisen hade fixerat sig, och var även om TUL förra veckan, där såg dom också att hon fixerat sig långt ner i bäckenet. Jag trodde att när bebisen fixerat sig, så skulle man börja må bättre ?
    Var iaf vad jag hittade när jag googlade, men jag känner precis tvärtom :s
    Är vårat första barn, så jag vet inte alls vad man ska känna och inte... 

44 dagar kvar tills våran flicka kommer <3
  • Cataleya

Nu har vi fastställt namn, eller iaf 4 stycken att välja mellan, beroende på vad hon ser ut som !hehe
    Blir först och främst Jasmine, men ser hon inte ut som en Jasmine, så har vi Nikki,Michelle och Maya!
    Så nu lägger jag namn på hyllan, för något utav dessa blir det! Solig 

• Cataleya
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 12:20:38 följande:
    44cm och 2045g. Är glad att han var över 2kg-strecket iaf
    Grattis till pojken! hoppas ni mår bra snart! 
  • Cataleya

När ska man oroa sig angående fosterrörelser? Kände henne i morse och lite under dagen nu när jag lagt mig brukar hon alltid komma i gång, men inget! Har puffat och druckit is vatten vet inte varför men något säger mig bara att något är fel?

• Cataleya

Jo det är väl så, vill inte ringa bara och sen det blir fullt ös i magen, känns så dumt! Jag ska försöka lite till på egen hand annars får jag nog ringa in.

Svar på tråden Juni-barn