Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-02-20 12:56:22 följande:
    vi har inte heller förberett så mycket. Har ju  endel grejer kvar efter 2,5 åringen och det andra ordnar sig, de små liven behöver ju inte så mycket och det är ganska länge kvar. Jag har typ 3,5 månad kvar.
    Känner lite samma, allt måste ju inte vara på plats nu. Men vagn och babyskydd e skönt att ha  fixat. Och en säng lite längre fram, även om man samsover mycket i början så gillar jag att lägga ner i säng redan från början och skapa bra rutiner. Ett måste nu med fjärde och när det bara blir 12 mån emellan. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    MarieG81 skrev 2012-02-20 16:19:53 följande:
    Tack snälla ni! Känns mycket bättre idag o sambon tänkte nog till lite under kvällen igår och bad om ursäkt.
    Va bra Glad
  • IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-02-21 07:45:15 följande:
    Usch va sd ja hade igår kväll! Skönt att strax åka in för veckans kontroll av tappen. Känner mej lite nervös inför dagens besök.
    Men fy vad det stökar för dig. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste kännas. Du har ju ingen ro att njuta alls. Kan vi inte få vara förbi v30 strecket NUUUUU!!!!

Hoppas allt ser bra ut, jag ska dit i morgon och mäta tappen med UL. 
  • IdaElinLivia040611

Jag har väl ökat en 4-5 kg sen inskrivningen så kanske 7 totalt. Jag tycker det e jätte jobbigt att gå upp, har lagt på det mesta på magen och lite på sidorna runt ryggen blir inte så stor nån annanstans men det e ändå jobbigt. Jag är smal och tränar mycket i vanliga fall och jag saknar att känna mig stark i kroppen. 
    Men nu har jag börjat träna lite lugnt och det känns redan bättre. Bara genom att ha lite träningsvärk i kroppen så känner man sig lite bättre Tungan ute .

UL i morgon på specmvc. Hoppas man får kika in på bebben, ibland så håller dom sig bara till tappen. Det e så olika vem som gör det. V24 idag och jag längtar så till våren. Igår var det jätte soligt här och när man stod på ballkongen så värmde solen......fick riktiga lyckokänslor. Gud va mysigt det e att få en sommar bebbe Hjärta . 

Ullared har jag aldrig varit till och har nog inga planer att besöka. För långt. Får för mig att dom bara säljer billigt skräp, typ Rusta grejer men jag kanske har fel.... 

• IdaElinLivia040611

Angående väder och typ av kläder så tror jag att bara man har ett par set med Bodys (lång och kortärmade) och tunna bommulsbyxor till och en liten hatt så klarar man sig bra med olika tjocka filtar till. Sen så har man nån kofta eller så till kvällarna. I vagnen e det ju helt vindstilla så det e ju bara om man måste ta upp å bära som man behöver lite extra på kanske. Allt sånnt där löser sig man behöver inte oroa sig, ingen bebbe som kommer frysa i alla fall Flört, tycker alltid att man bylsar på förmycket.

• IdaElinLivia040611

Ul för mig också kl 11. Inte så nervös, allt känns bra, inga sammandragningar alls nu faktiskt bara nån enstaka när jag ligger i soffan på kvällen och inga konstiga flytningar. Så allt borde se bra ut.

Börjar fundera på hur man ska möblera inför att bebis kommer. Vi kommer att bo kvar i denna 3:a till dec då huset e färdigbyggt. Tjejerna delar på ett rum och Livia sover med oss i det andra. Men jag tror jag måste flytta ut hennes säng i vardagsrummet för vi har börjat väcka varanndra. Så hon får nog somna i vagnen i vårt rum vid 19 då hon somnar och sen får man lyfta över henne till sängen när vi lägger oss.

Så får nya bebben sova med oss sen när han kommer.

Ska bli så himla skönt i det nya huset, där kommer alla ha sitt eget rum på övervåningen och stort kök/vardagsrum blir det där nere. Längtar längtar........

För mig känns det som att det har börjat sammlats mer blod eller vad man ska säga i blygdläpparna. Känns mest på kvällen. Det blir lixom som en tung tryckande känsla. Inte bekvämt alls.

Ja dessa gravid krämpor, 15 veckor kvar sen slipper man det för alltid. 

• IdaElinLivia040611

Var på UL kontroll idag, och nu var tappen 3,5 mm vilket var bra men den hade börjat luckra upp sig lite närmast bebis. Överläkaren som gjorde kollen sa att jag inte skulle oroa mig, det gick inte att dra några slutsatser om det han såg. Min BM sa att jag ska ligga och vila hela dagarna och göra så lite som möjligt för att avlasta tappen. Bricanyl tabletter morgon och kväll också.

Men vila kan tappen sluta sig helt igen så det hoppas jag på. Jag har ju varit väldigt aktiv denna helg så det kanske var därför. Ny koll varannan vecka fram till v 32. Och hon trodde inte att  det blir nån fullgången grav. Hon sa att jag skulle förbereda mig på en april/maj bebis...Tungan ute då hon gissade att jag skulle komma max till v 34......

Så nu e man lagom nervös tills man klarat 28 veckor. Det e som en safe gräns för att bebis ska klara att födas och bli fullt friska. Min tjej klarade sig ju helt och hon föddes i v 25 men nu e det en kille och dom e lite svagare.

Kniper på soffan och hoppas att 6 v går ruskigt snabbt... 

Pio: va skönt att allt såg bra ut.......{#emotions_dlg.flower} 

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-02-22 14:58:15 följande:
    IdaElinLivia- ne va träligt att den luckrat upp sej lite. Men de hjälper säkert med vila :) håller tummarna för dej att du får gå så länge som möjligt! Till mej har läkarna sagt att sannolikheten är att ja går hela grav. Men vågar inte hoppas på det. Just nu tar ja en dag i taget. Håller med dej kan inte de närmsta 6 veckorna gå lite fortare nu :) då är vi iaf uppe runt v 30.
    Det ska nog gå bra. Jag har känslan att det inte blir bebis på länge. Och BM sa ju att det finns kvinnor som har öppnat sig som sedan ändå klarar till Bf. Men jag tror att bara för att det har sett så bra ut så har jag varit lite för aktiv och det pallar väl inte tappen. Men som sagt med Livia hade jag ju en stark infektion som gjorde att jag födde tidigt och nu e ju tappen lång som vanligt bara lite lite öppen där uppe. Med min tvåa var jag öppen från v31 men fortfarande fanns tappen kvar. Hon fösses i v 36 så jag hoppas att den ska stanna till minst v 30:)

Fast satan va nojjig man blir precis samma dag som man fått veta. Känns som deja vu kännslor nu när jag ligger ner och knappt rör mig.....känner efter för minsta lilla...bläää 
  • IdaElinLivia040611

Har sovit jätte dåligt. Har haft som växtvärk i magen hela natten. Men ibland känns det som det e tarmarna och ibland inte så jag vet inte. Kan man ha växtvärk i v 24?

Ända sen UL:et igår har jag gått å kännt efter för minsta lilla. Och helt plötsligt tycker jag magen känns spänd hela tiden och att det känns konstigt. Ska ringa BM idag för jag tycker att det känns långt att vänta 2 veckor till nästa kontroll. Skulle gärna vilja kollas om en vecka.

På söndag kommer svärmor från Linköping och bor med oss till bebis kommer. Då kan jag i alla fall vila mig hela tiden. Nu gör jag det ju så mycket det går men det e svårt med en 9 mån som inte alltid e nöjd.......

Hoppas det kommer kännas bättre efter jag pratat med BM. 

• IdaElinLivia040611

Svärmor var ett hett ämne Flört, min e alldeles underbar och jag e så tacksam att hon kommer hit och hjälper mig. 
    Har precis kommit hem från förlossningen. Kännde att jag inte orkar liga hemma å nojja mer efter den här natten med molvärk. Blev undersökt med UL utanpå magen och allt såg fint ut. Tack gode gud. Hon trodde att det kunde vara ligamenten som spökade nu när man börjar bli lite tyngre, samt fogarna fram kan ju ge en ihållande smärta. Men tappen e över 3 cm och sluten, att den lukrat upp sig lite var ingenting som pekade åt att det var farligt på nått sätt.

Så vila mycket och inga tunga lyft. Ingen bebis i sikte än alltså. Phu, jag orkar inte med mer oro, känner mig nästan lite smått deprimerad och vill bara ha det här överstökat nu.

Fick utskrivet nån ny tablett också som slappnar av livmodern, så slipper jag bricanylen. Blir ju helt spattig av dom, darrar som värsta asplövet i fler timmar, 

Pojkarnasmamma: bra att man har växtvärk genom hela, då e nog min helt normal. 

Svar på tråden Juni-barn