Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

MarieG81 skrev 2012-03-10 07:26:10 följande:
    Vet inte om åhléns säljer mammatrosor. Jag köper mina på hm.
    Där inhandlade jag också ett par par idag.
  • Havsjungfrun

Var och testade på gravidyoga igår. Det var jätteskönt och avslappnande. Tror att det kan vara en bra uppladdning inför förlossningen.

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-03-11 12:33:47 följande:
    Äter ni andra gravida supersunt jämt?
    Ibland slinker det ner lite mycket sötsaker för min del...man hoppas att inte barnet tar skada av det.
    Det är svårt att vara perfekt när man jobbar å stressar med korta 15 minuters raster ibland (och 30 min.)
    Jag har inte läst på extremt mycket om kosten ska erkännas mest vad som bör undvikas. Som många fisksorter, mögelostar, rått kött mm...
    Sen försöker jag tänka på att äta lite frukt och grönsaker osv...men det är svårt att vara perfekt som sagt :P
    Nej, verkligen inte. Med ett ständigt graviditetsillamående gäller det att stoppa in det som kan tänkas för tillfället. Äter dock inte mögelostar och sådant men det blir mycket kolhydrater. 
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-11 20:54:09 följande:
    Jordgubbar ska man helst undvika vid amning har jag för mig... Likaså choklad o lakrits har jag för mig... Kan ge bebis magknip eller utslag har jag för mig
    Man får prova sig fram, jag har kunnat äta när jag ammat båda barnen. Hoppas på det nu också när det verkligen är säsong när bebisen kommer.
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-03-11 23:32:30 följande:
    Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig
    Har också mycket sparkar långt ner men in emellan även upåt. Är väl gott om tid för bebisen att vända sig på rätt håll inför förlossningen...
  • Havsjungfrun

Gammelmamman - Här har illamåendet aldrig givit med sig. Äter fortfarande mediciner mot det och fixar inte att sluta med dem även om jag äter färre tabletter/dag än jag gjorde tidigare.

Här har nu alla insjuknat i influensan, jag var sist ut med feber idag. Hade så otroligt ont i ryggen och då hade jag bara 38,4. Tur att det finns Alvedon. Hoppas att den hjälper även om febern blir ännu högre. Sonen hade 40,3 igår morse, nästan fyra grader upp mot hans normala morgontemp på 36,5. 

• Havsjungfrun
    mycketsaft skrev 2012-03-12 19:37:13 följande:
    Hej, har inte skrivit i tråden än.. Är i v. 28 nu. Är det någon mer som får andnöd? Jag kan varken sitta eller ligga, känns som att jag inte får i mej nog med syre och får nästan panik. Försöker att inte hyperventilera men det är svårt.. Tips på vad man kan göra?
    Välkommen till tråden! Ställ dig på alla fyra och skjut rygg, det kan hjälpa.
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-03-12 21:30:52 följande:

Har oxå foglossning fram och där hjälper inte bälte, tens är inte heller helt bra då man sätter de runt om själva området detta berätta både min bm och sjukgymnast för mig. Så nu går jag på akupunktur för de är visst de enda som kan hjälpa
    Läste i någon annan tråd om stödbälte om någon annan typ av bälte som kostade typ 600-700 kr. men som var det enda som hjälpte vid foglossning fram.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-13 17:25:16 följande:

Jag kan verkligen inte förstå varför jag måste göra det. När jag skickar in läkarintyget så borde jag väl automatiskt få hem papper isf att fylla i själv.. Jag blev sjukskriven 1/3 så det är inte så jättelängesen, men jag kommer ringa tills de tröttnar på mig =). Som tur är får jag vanlig lön nu i mars, men sen kommer pengapaniken...
    Jag har fått hem papper automatiskt alla tre sjukperioderna nu när jag varit gravid, konstigt att det är olika.
  • Havsjungfrun
    surfinbird skrev 2012-03-13 21:10:18 följande:

Kan ju inte låta bli att skriva om fk när jag själv arbetar där som handläggare. =)

Sjukanmälan måste alltid göras första dagen när man är sjuk, men har man en arbetsgivare gör de oftast detta åt dig till Försäkringskassan och du får därför hem papper. Men om du är egen företagare, arbetslös, föräldraledig, studerar etc. så måste man göra det själv.

Normalt får man inte ersättning för tid före anmälningsdatum. 

Oftast hålls tiderna på handläggningen väldigt bra om allt finns, men det kan även behöva kompletteras om läkarintyg etc. inte är komplett, därav fördröjningen ibland.

Åh,  det var skillnaden. Vad bra att vi fick det utrett. Tack!
Svar på tråden Juni-barn