Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

AgnesGN: Stort grattis till era små tjejer! Hoppas att de växer och utvecklas fint och att ni kan njuta av dem trots alla oro som jag gissar att ni bär på. Kram

• Havsjungfrun

Drömde inatt att jag hade jätteont i höger sida av magen pch inte kunde vända mig i sängen för att det gjorde så ont. Vaknade dock till och smärtan var på riktigt. Kändes som om någon högg mig med en kniv i magen, som en jättekramp som inte gav med sig. Blev jättrorolig och hela livmodern var stenhård. Kände inga fosterrörelser heller trots att jag klämde och kände. Provade med värmedynan på lägsta temperaturen och fter mycket om och men gav det med sig. Då var vi på väg att ringa förlossningen.
    Har kommit på att jag har en hel del sammandragningar nu men inte onda sådana.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-15 15:09:40 följande:
    Jag har bra järnvärde men äter ändå järn .

Jag har kramp i benet idag, någon mer som känt så? Det gör skitont och ingenting hjälper.
    Beror inte det på kaliumbrist. Har för mig att bananer är bra.
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-03-15 13:12:13 följande:
    Ja asså på min bm lät de som att ja får bestämma lite själv hur jag vill göra. Hon mena väl på att ja är inte tvungen att äta dom men vill ja så kan ja. Tror faktiskt att ja ska köpa järntabletter o prova. Ska tillbaka om två veckor o ta nya prover så då vet man ju om det hjälpt. De är ju inget farligt att äta järntabletter.
    Jag hade 109 i hb när jag var hos bm i v. 25. Eftersom min ferritinvärde var ok vid inskrivningen fick jag välja själv om jag ville ta järntabletter och i så fall varannan dag. Har valt att ta Blutsaft istället för att skona magen och mina hemmorojder. Ska till henne på måndag och då får jag se om de gjort någon nytta.
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-15 17:36:54 följande:
    Magnesium brist ger kramper Bl.a.... Därför man ska äta bl.a. Banan...

Magnesium tabletter äter jag för rastlösa ben ... Som är som småkramper i muskler osv...
    Ja visst, magnesium är det ju som hjälper i bananer och inte kalium. Fel av mig men värt att testa.
  • Havsjungfrun
    Havsjungfrun skrev 2012-03-15 10:20:50 följande:

Drömde inatt att jag hade jätteont i höger sida av magen pch inte kunde vända mig i sängen för att det gjorde så ont. Vaknade dock till och smärtan var på riktigt. Kändes som om någon högg mig med en kniv i magen, som en jättekramp som inte gav med sig. Blev jättrorolig och hela livmodern var stenhård. Kände inga fosterrörelser heller trots att jag klämde och kände. Provade med värmedynan på lägsta temperaturen och fter mycket om och men gav det med sig. Då var vi på väg att ringa förlossningen.
    Har kommit på att jag har en hel del sammandragningar nu men inte onda sådana.

Ingen som varit med om liknande eller har en teori till varför jag fick så ont?
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-15 18:24:29 följande:

Ring förlossningen och fråga. Det är jättejobbigt att inte veta 
    Jag ska till min bm på måndag så har jag inte råkat ut för det igen innan dess (vilket jag innerligt hoppas att jag slipper) ska jag fråga henne. Kommer det tillbaka ringer jag definitivt förlossningen och hör med dem.
  • Havsjungfrun

Vi kommer att skriva i förlossningsbrevet att vi vill ha sen avnavling om det går. Självklart går bebisens hälsa före ev. forskning.

Gammelmamma: Är Rh- och har inte utvecklat antikroppar under någon av mina tre graviditeter men har fått spruta efter förlossningarna. Du har säkert fått det också, annars hade du troligtvis inte fött fyra levande barn. Förr var det vanligt att varannat barn inte klarade sig p.g.a detta hos rh- mammor.

• Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-03-15 20:40:15 följande:
    Så fick jag också en natt, tror faktiskt det var luft som orsakade det hela. Var upp och rörde på mig, när jag väl lyckats komma ur sängen, gjorde sjukt ont, men sedan gav det med sig så sakteliga...Hoppas det bara var det som hände dig också!
    Har faktiskt tänkt den tanken också. Hoppas att det var det. Inatt slapp jag i alla fall det.
Svar på tråden Juni-barn