Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:11:53 följande:
    Åh idag gör det ONT i fogar och ljumskar. Jag som hade tänkt åka en sväng till IKEA å köpa lite småsaker till hemmet. Lite tyg till sängkläder och gardiner till barnens rum. Det blir nog till att ta på stödbältet tror jag.
    Det är dagar som dessa som jag blir så hederligt trött på att vara gravid. Det värker hela tiden och man vill typ börja grina som ett litet barn.
    Men det är ju inte långt kvar nu. V 34 på måndag och jag gissar att han kommer senast V37 så det e bara att bita ihop.

Börjar bli lite små pirrig inför förlossningen. Jag har bara haft positiva upplevelser men man nojjar ju ändå lite. Vet ju att det gör jäkligt ont när det väl drar igång men får väl vara glad att jag föder snabbt. Även om det då blir ganska intensivt.

Ska ju bli fint väder nu i helgen och början av nästa vecka. Det hjälper i alla fall lite när man går å  suckar å stönar åt allt annat. 

Cataleya: Skönt att allt såg bar ut. Busig bebbe å skrämmas så. Bra att du åkte in och kollade.
    Visst bor du i Stockholm?

Vilket sjukhus har du som plan att föda på?
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:23:58 följande:
    Japp jag bor i stockholm. Jag ska föda på KS. Har fött mina tre tidigare där samt att vi låg på Neo där i 3 mån förra sommaren. Jag har bara bra att säga om det sjukhuset. Så jag känner mig väldigt trygg. 
    Vart ska du föda??? 
    Härligt att höra, lär väl vara dit dom ringer om det är fullt på Danderyd när vi väl ska föda...

Känner att får jag inte föda enligt danderydsmodellen på Danderyd, då kvittar det vart jag får föda nånstans...
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:30:29 följande:
    Vet inte vad danderydsmodellen är??? Men har vänner som fött där och dom har varit supernöjda.
    Undrar om det är många som ska föda i juni. Jag vet att April brukar vara en sån månad som många föder i men har ingen koll på juni i år.
    Hoppas verkligen att du får plats. Jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara fulltFörvånad, men när man hört på nyheterna så saknas det ju jäkligt mycket sjuksköterskor till sommaren. Hoppas det ser bättre ut med barnmorskor. 
    Danderydsmodellen är en metod för att minska risken för en långdragen förlossning och är inriktad mot förstföderskor och de som blivit snittade vid första förlossningen eftersom omföderskor oftast har en snabbare progress. Man planerar aktivt och är aktiva i förlossningsförloppet med olika tekniker och metoder för att det ska gå snabbt, men ändå vara så naturligt som möjligt. Och sen hög närvaro av personal, man lämnas aldrig ensam på rummet med enbart sin anhörig...

www.danderydssjukhus.se/Om-ditt-besok/Danderyds-forlossning/Infor-forlossningen/Danderydsmodellen1/

Sambon och hans ex födde sitt barn där enligt den metoden och var supernöjda...

Enligt mina kontakter i branschen så är det ingen brist på barnmorskor vad jag fått höra och det är inte lika många barn beräknade att födas i juni som det brukar vara.. Man har ju ganska god koll över det eftersom 99% är inskrivna på en mödravårdscentral..
  • Sweet life
    fyrklöver81 skrev 2012-04-27 13:14:13 följande:
    Någon mer än jag som har väldigt god aptit, och gärna godsaker `??

Kan inte hejda mig själv =(

Tror lille Viggo behöver några mazariner och rutor choklad hihihi. 
    Hahaha, jag brukar alltid säga "men bebis behöver ju"...

Typ choklad, lakrits, isglass, cola...
  • Sweet life

Visst var det någon här inne som efterlyste mössa med knut på?

Jag hittade igår på Kappahl! Jättesöta!

• Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2012-04-30 14:31:25 följande:
    Det var jag det! Har de?! Vad var det för mönster/färger? Har kollat där tidigare men de kanske är nyinkomna. Tack för tipset!
    Jag tror dom är randiga, men jag är inte säker.. Slängde bara ett snabbt öga på hyllan och såg att det var knut på toppen iaf!
  • Sweet life

33+0, 49 dagar kvar och jag känner mig långt ifrån redo.. Blir man någonsin helt redo för sitt första barn?

• Sweet life

Idag är verkligen ingen bra dag...

Vart vaken heeeela natten till och från då sambons yngsta fått för sig att det är en jättebra idé att gå upp flera gånger mitt i natten och lägga sig i soffan och sova istället. Så det är bara att traska upp och tillbaka med henne till sängen... Igår var hon även uppe 7 gånger mellan 20-22 när vi lagt henne...

På det börjar pollenallergin och den tillhörande astman göra sig påmind och jag har inget hemma. Har även haft ont i halsen i över en vecka nu och det finns ingen tid hos läkaren innan fredag... Så jag får helt enkelt stå ut som sköterskan så pedagogiskt sa med mig gråtandes i luren....

• Sweet life

Kom på en lustig eller olustig sak...

Alla jag känner pratar om att värkarna känns som mensvärk i början, men hur fan känns då mensvärk? Jag kan verkligen inte ens minnas hur det känns!!

Svar på tråden Juni-barn