• Dancia

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-18 21:08:56 följande:
    Har fortfarande rejält ont i magen

Bra att du påminde för jag glömde svara på ditt senaste inlägg. När man har väldigt ont och känner sig väldigt orolig ska man självklart ringa och rådfråga, oftast för att få tips eller om man får komma in på en koll.

Men jag kan lugna dig med att jag kände precis samma smärta igår som du.beskriver. kraftig krampaktigt mensvärkskänsla konstant längst ner i magen och bak i ryggen, fick SD titt som tätt men smärtan satt i konstant. Varken bad ellee värmekudde hjälpte. Efter 8 timmar lugnade det sig lite och sen kunde jag sova på natten. Har fortfarande ont idag och jag tror att det är en kombination av att jag är väldigt hård i magen med tröga tarmar, en känslig livmoder som har lätt för att krampa och så tror jag även att foglossningen har en bidragande faktor som förvärrar smärtan enormt.

Men jag tycker absolut att du ska ringa och berätta hur det känns och kolla. Kan ju vara en UVI eller liknande i ditt fall.
  • Dancia

Känns skönt å höra att fler äter medwurst, då vågar jag nog fortsätta med det otroligt goda pålägget :).

• Dancia
    RocketQueen skrev 2012-02-18 21:47:51 följande:
    Jag ska till BM på tisdag, då skulle vi ta tester för att se om jag har dragit på mig tex UVI. Men jag har en känsla av att det är stress det handlar om. Har varit rätt så trasig sen min pappa gick bort i julas och har brottats mot en del ångest och depressioner. Vi får väl se vad de säger på tisdag, nästan så man önskar att det handlar om nåt som man bara kan ta antibiotika mot, det där huvudet är svårare att vinna över.

Ja det är bra att kolla upp om det kan vara UVI och precis som du säger så är det ju skönt om man kan "bota" sammandragningarna med antibiotika. Att stressa ner är inte lika lätt när man går igenom någonting jobbigt.
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2012-02-19 00:24:20 följande:
    Tyvärr inte, men jag får iaf hjälp för det också. Så jag är i trygga händer vilket känns bra när allt egentligen känns åt h-vete.

Min man jobbar i natt så nu lyckades jag precis fånga på film när bebisen sparkar som jag skickade till honom. Hoppas att det piggar upp hans natt litegrann, han var väldigt stressad. Ser så häftigt ut när man ser hur hela magen hoppar till

Vilken rolig överraskning för din man att få en filmsnutt med bebis in action :).

Min lilla busa är också igång för fulla muggar just nu och jag försökte för en liten stund sen filma men hade alldeles för dåligt ljus här inne för att kunna filma med mobilen. Magen skumpar som bara den och när jag håller handen på magen så kan jag i princip känna hennes kroppsdelar då hon ligger väldigt ytligt just nu och trycker på ena sidan :).
  • Dancia
    Havsjungfrun skrev 2012-02-19 09:16:52 följande:
    www.slv.se:Undvik skivat smörgåspålägg och kall färdigmat mot slutet av hållbarhetstiden. (listeria) Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami ? frys det i tre dygn innan du äter. (toxoplasma) Medvusten är ju varmrökt tillskillnad från salamin som är torkad.

Tack så jättemycket för utförlig info :). Visste inte att den var varmrökt så det är ju jättebra :).
  • Dancia

Lycka4: stackare, men skönt att din man lagar god mat åt dig :).

Jisses vad mina fogar tagit stryk idag. Har storrensat på dotterns rum som är det största av de 3 sovrum vi har. När bebisen kommer har vi tänkt att sonen och dottern ska dela rum och vi valde att flytta in honom till henne nu för att de ska hinna vänja sig och för att vi ska veta lite vad vi behöver köpa för möbler och förvaringslösning på bästa sätt. Nu kan vi också i lugn och ro göra iordning till bebisen i sonens gamla rum.

Barnen tyckte det var superspännande och längtade efter att gå och lägga sig :). När vi sagt godnatt skrattade de för fullt och viskade lite med varandra efter att vi stängt dörren. Nu har de somnat och de kommer nog tycka det är jättespännande att vakna i samma rum imorgon :).

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-02-20 09:11:04 följande:
    Hahaha en galen fråga...

Ni med foglossning, pallar ni med att sexa?

Jag och sambon har ett sug som inte är av denna värld. Men jag får så satans ont i fogarna efteråt. Det känns minst sagt som att nån sågat mitt bäcken mitt itu och står och gnider bitarna mot varandra. MEN jag kan inte låta bli! Jag måste få sex, annars blir jag galen, sur och tvär... Vilket I-lands problem!

Jag har en väldigt stark sexlust så vi har sex trots att det gör ont i fogarna. Vi har det oftast från sidan eftersom det "avlastar" fogarna bäst :).
  • Dancia
    Nangijala skrev 2012-02-20 09:52:11 följande:
    Har en liten fråga ang. sgi och fp.. Spelar det någon roll hur långt vikariatet är? Jag har nu ett vik som pågår från 16 jan till sista aug. Kan jag få högre fp om viket förlängs till sista december? Har nämligen inte skrivit på papper ännu och funderar på om jag ska fråga chefen eller inte om hon kan förlänga!

Ja om vikariatet är på minst 260 dagar så höjs din SGI enligt den lönen. Är vikariatet på mindre än det så höjs det inte, därför har det rätt stor betydelse om det kan förlängas till december, då är det klappat och klart :). Så fråga om förlägning. Håller tummarna för att du får det :).
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-02-20 11:16:07 följande:
    Ja om vikariatet är på minst 260 dagar så höjs din SGI enligt den lönen. Är vikariatet på mindre än det så höjs det inte, därför har det rätt stor betydelse om det kan förlängas till december, då är det klappat och klart :). Så fråga om förlägning. Håller tummarna för att du får det :).

Hmm...hoppas inte jag sade fel nu. Det är antingen 260 dagar eller 280, kommer inte riktigt ihåg.
  • Dancia
    MissFörstånd skrev 2012-02-21 09:58:29 följande:
    Funderar lite på detta med kläder. Vi har lite olika både kortärmade och långärmade bodys. Dottern föddes i december så det mesta är "vinteranpassat". Kan man verkligen ha bara en kortärmad body på bebisen typ när man åker hem? Känns som att det är så mycket som att tex bebisen får absolut inte frysa. Men tänkom den svettas då?! Vad har ni tänkt packa i väskan? Vi har bf 9 juni så det kan ju tänka sig att det blir maj eller midsommar, man vet ju inte riktigt .Välkommen!

Jag tänker packa både kortärmat och långärmat. Det är så svårt att veta hur varmt det kommer vara just den dagen :). Sen kommer jag ha både en tunn och en lite varmare filt så kan man välja vilket som passar bäst. Filtar är ju ett superbra komplement till kläderna :).
Svar på tråden Juni-barn