Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Vecka 32 och nu känner jag mig också höggravid.
    Var på kontroll på specmvc i morse och tappen håller sig stängd, så nu blir det bara ett besök till i v 33+1 sen blir jag utskriven därifrån. Hon förklarade att kommer det igång efter 33+ så låter dom det gå. Då har bebisen fullt utvecklade lungor och är i stort sätt färdig. Sen är det klart att jag vill ta mig till helst 35+ för att få komma hem snabbare och ha med mig en pigg bebis som orkar amma.

Underbara pojke: Fy va jobbigt det låter. Jag är helt beroende av att vi har en buffert. Skulle inte kunna sova om natten om den inte fanns, så jag förstår så väl hur du känner det. Hoppas verkligen att ni kan komma ifatt på något sätt.

Lider med er som sover dåligt. Jag sover väl helt ok, men jag känner igen det där med att vakna så fort man vänder sig. Alltså pga foglossningen kan jag ju knappt ta mig runt utan att stånka och stöna som en gammal tant. Längtar så efter att få vara rörlig igen.

På tal om när man fött så födde jag min första på BF dagen och min andra 36+3. Trean kan jag inte riktigt räkna då jag fick en infektion och hon ju kom 25+0 men jag tror själv att jag föder ca 36+ och det skulle vara sååå skönt. 

Dags för ny magbild:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Fy för er som fått åka in. Håller tummar för er.

Jag har BM besök om en halvtimme. Hade en andra skitnatt i rad, men kan inte skylla på graviditeten utan det e min underbara dotter på 11 mån som har fått för sig att vakna en gång i timmen....känner mig helt yr. 

• IdaElinLivia040611

Också hemkommen från BM

V32

Sf mått 29 (lite under)
    Socker 4,7
    BT 117/68
    Hjärtslag: 156

Nu har lillen vänt och fixerat sig ordentligt. Låg lite lite under på sf-mått men det sa hon nog var för att han sjunkit ner så pass mycket.

Nästa besök om 3 veckor:) 

Mina barn har bara gillat silikon nappar från Mam. 

• IdaElinLivia040611

PIO och Zvartalilja: Åh vad jag lider med er. Förra året i maj åkte jag in när jag var öppen 3 cm. Fick ligga i 17 dagar utan att ens lyfta huvudet när jag skulle äta. Datorn och böcker blev min räddning. Plus att jag inte visste hur länge jag skulle ligga från början, då hade jag nog fått panik. Så kämpa för era små och försök att bara sova på natten även om man gärna vill sova bort ett par timmar för att få dagarna att gå snabbare.

KRAMAR!!!!!!! 

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-04-20 11:55:23 följande:
    Håller på att bli galen just nu... Ingenting passar eller känns skönt att ha på sig längre...

Vad har ni för kläder?
    Mamma jeans från hm och vanliga linnen tröjor i lite längre modell. Har en del koftor som e bra att ha över.På kvällen e det mjukisar som gäller men då kan jag ha mina vanliga.
    Vill jag känna mig fin tar jag en svart kavaj  oknäppt över ett bas linne i svart/vitt typ. 
    Var påväg att handla lite fler linnen i M/L men kom på att jag snart inte e gravid längre så det känndes lite onödigt.
    Har köpt alla min kläder på HM eller Gina tricot. 
  • IdaElinLivia040611

Vår lilla kille kommer få namnet Luca.
    Angående position i magen så ligger han med huvudet neråt och fixerat.
    Jag e så himla snurrig, känner mig helt borta i huvudet. Var nere i inomhus centrumet med tjejerna nyss och jag klarade typ en timme sen var jag tvungen att gå hem å lägga mig på soffan. Tror jag har druckit för lite fera dagar i rad + att jag är otroligt känslig för att  bli hungrig.

Så nu e det bara att ställa sig vid spisen å fixa mat, sen ska jag och tjejerna göra en play dou (stavning) deg. Nån som har nått bra recept på det????
    Så tråkigt väder så det blir en inne dag i dag.
    Ska ta en lång härlig dusch sen också och raka mig överallt Tungan ute, blir som ett mindre gympass...

Grattis till giftemålet!!!!!!!!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.
    Åhhh grattis......allt kommer gå jättebra Hjärta
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Har precis vaknat till liv efter ett hemskt dygn med magsjuka. Äldsta dottern blev sjuk på fredag morgon och igår kväll helt plötsligt så började jag må skit konstigt. Har sprungit på toa hela natten och haft den värsta magvärken man kan tänka sig. Behövde bara spy en gång tack o lov men det räckte kan jag säga. 
    När jag pecis lagt mig tillrätta i soffan för att inte störa make och bebis med min toa besök börjar mellan tjejen kräkas i sin säng...BLÄÄÄ för att ta hand om kräk när man själv e dålig.

Alla lakan åkte ut på balkongen och där ligger dom fortfarande, måste dock ta tag i det snart.....iiihhh.

V33 och lillebror e vild som vanligt. Ska till BM den 2 maj. Inte långt kvar alls men ändå känns det som en oändlighet.
    Såg igår att jag läcker råmjölk. Blir som sockriga kristaller på bröstvårtorna när det torkar.

Jag kommer sitta mitten bak med bebis på ena sidan och Livia på andra. Just nu har vi ju ingen 7-sitsig bil så alla kan inte åka samtidigt, men vi ska köpa en Lancia 7-sitsig nästa år jan/feb när huset står klart så då får vi se hur placeringarna blir.

PIO: Är så glad för eran skull att lilltjejen e så duktig.
    ZL: Hur går det för dig???? Inga infektioner än??? Bra att du får antibiotika. 

• IdaElinLivia040611

Mår också illa ibland nu, tror det är trycket på magsäcken. Inge kul alls. Och nu efter magsjukan så könns det ju lagom mysigt att må illa.

Min mini e fullständigt galen i magen. Det e jätte obehaglig ibland när han sparkar mot naveln och ut mot höger sida samtidigt känns som magen ska spricka.

Hur har ni det med bristningar???? Jag har klarat mig hittills, har två svaga strimmor från min andra grav som jag ser men dom e ju vita, visst e dom lixom röda dom man får nya???

Gammelmamma: Beklagar så din pappas bortgång Hjärta .
    JennieJ: Volken obehaglig upplevelse, tur att allt gick bra. Var det pga graviditeten du svimmade? Jag har nämligen också kännt mig himla yr nu. Det kanske beror på magen och trycket mot alla organ. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
Svar på tråden Juni-barn