• Tesssi

Juni-barn

Pinkflower880 skrev 2012-01-12 15:26:27 följande:
    Inbjudningarna är nu utskickade till bröllopet. Det blir i slutet av april, så jag kommer vara riktigt tjock! ;) Hitta klänning verkar vara mindre smidigt?! Nån som har något tips var man kan köpa? Men nu har vi äntligen kommit igång iaf... :)
    Här finns många fina klänningar för gravida.  www.tiffanyrose.com/

Grattis till alla lyckade RUL!

Danica: Hoppas det löser sig med försäkringar etc så att du kan resa!
  • Tesssi

Jag har ingen våg hemma, jag vet vad jag vägde vid inskrivningen hos BM, och det dröjer ca 4 veckor tills nästa BMbesök, men jag skulle gissa att jag gått upp 4 kg kanske. Men i realiteten har jag gått upp mindre med tanke på att min normalvikt var högre än inskrivningsvikten...

Jag gick ner i början av graviditeten.

Men min mage har iaf växt en del. Jag var ju så orolig att något var fel när min mage var så liten. Ska se om jag kan få till en magbild till bildtråden senare.

• Tesssi
    Uddabus skrev 2012-01-23 17:50:38 följande:
    Men det går ju inte o ta bort den ju
    Anmäl inlägget till familjeliv. Så fick jag göra när jag insåg att mina uppgifter fanns på UL-bilden
  • Tesssi
    Pepita skrev 2012-01-26 13:14:18 följande:
    Tror inte du ska vara orolig. Jag är i vecka 21+3 och känner inte direkt några sparkar men på UL var det en frisk liten krabat. Så jag försöker inte oroa mig vilket vissa dagar är svårare än andra.
    Jag är i v.21+1 och känner än så länge bara små buffar (från utsidan). Maken har inte känt något heller än. Så vi är fler i samma sits. Vi får försöka att inte oroa oss  {#emotions_dlg.flower}
  • Tesssi
    JennieJ skrev 2012-01-31 11:07:27 följande:
    På tal om bröst vill jag inte att dom växa mer för då jag har 80 DD alt 85 D (beroende modell) blir de grymt tungt för ryggen plus de är svårt att hitta bhar! Med sonen fick jag F kupa vilket gjorde jag fick beställa svin dyra bh och då jag var lite snål mot mig själv köpte jag bara en sådan bh och resten i 90 E vilket funka om man gillar trångt! Denna gång ska jag inte vara snål mot mig själv utan går jag över på E kupa kommer jag beställa typ 3 st och sedan ett par bra Sportbh att på natten! Någon som haft och minns hur de var att duscha medans ni amma? Jag själv minns att när man duschat klart fick man snabbt som ögat torka sig för att få på bhn och inlägg de var som två fontäner som spruta rätt fram :S hade massor med mjölk och snabbt gick de vid amningen och pojken hann knappt svälja för de rann så snabbt! Så de gick verkligen svin snabbt att få i honom mat vilket gjorde att han spydde mycket då de ofta blev för mycket! * vad jag börjar minnas saker helt plötsligt*
    Jag har vanligtvis 70D och är nu uppe på 70F/G beroende på modell och affär.
    Trodde inte att mina bröst hade ökat så i storlek, men tji fick jag när jag väl tog mig iväg och provade nya BH:ar, eftersom jag tyckte att det vällde över lite väl mycket i mina vanliga. Cool

Det är första barnet för min del, så vi får se hur det går vid amningen...
  • Tesssi
    JennieJ skrev 2012-01-31 11:47:06 följande:
    Ni som haft/har så stora måste verkligen lagt en mindre förmögenhet på bh:ar och framför allt jobbigt att hitta några?
    Jag har oftast inga problem att hitta BH:ar i storleken 70D. Men nu när de blivit större så har jag bara handlat på Change (Ta 2 betala för 1). Jag vet inte om Twilfit också har storlekar i F/G/H klassen, Annars får jag nog fortsätta handla på Change så länge. Glad
  • Tesssi
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-01 09:14:55 följande:
    Ni som handlar BH:ar på Change, gör ni det på nätet då? Måste kolla upp det. Dom kanske har några fina bikinis till sommaren sen också som passar mjölkstinna bröst :) 
    Nej, jag har handlat i butik.
    Jag vågar inte handla på nätet om jag inte provat exakt den modellen tidigare.
  • Tesssi
    RocketQueen skrev 2012-02-01 12:42:31 följande:
    Är det nån annan som är hungrig heeela tiden? Jag kan äta en rejäl middag med fullkornsprodukter och allt och sen en timme senare måste jag äta igen!
    Jag! *sträcker upp en hand*

Jag är också konstant hungrig. Jag försöker äta en rejäl frukost, ett mellanmål runt 9 bestående av hårt bröd med keso, lunch, mellanmål runt 14 dvs två kiwis, middag vid 17.30 -18.00 och ev. ett kvällsmål innan jag ska sova.

Känns som jag inte gör annat än att äta. Jag har inget sug efter sötsaker utan bara rejäl mat, så det känns skönt. Ska till BM om 2v, får se hur mycket jag egentligen har gått upp och hur mycket den lille gossen i magen tar.

Jag har också drabbats av foglossning nu, det kom som en blixt från klar himmel, än så länge är det bara bak i svanken det känns. Hoppas att det inte blir värre.
  • Tesssi

Jag mår också bra! Jobbar heltid på kontor, så jag kan variera om jag ska stå eller sitta vid skrivbordet, vilket är skönt.
    Min foglossning har precis börjat. Jag hoppas att jag kan lindra den genom alla goda råd i mamma-böckerna.

Tror att jag kommer jobba till 2-3v innan BF.

Jag har också kikat på Lin & Leos skötväskor. Det blir nog en sådan i tan eller choklad för min del.

Svar på tråden Juni-barn