• emma78

Juni-barn

Tack snälla ni för erat stöd!
    Jag fick en tid till läkaren idag ,som barnmorskan snällt uttryckte det: vi fick in dig med ett skohorn!Ska jag var Tacksam oxå?
    Kom till världens gulligaste läkare tack och lov!
    Han gjorde undersökning direkt,och tack och lov så såg allt bra ut!!!tappen hade inte kortats av,och det var inget mf på gång!Jättesvårt att säga varför jag får sd.....fick välja lite själv hur jag ville göra,sjukskriven eller fortsätta jobba och få hjälp med bricanyltabletter.Jag valde att fortsätta jobba,funkar det inte så är det bara att ringa så fixar dom sjukskrivning!Mitt krav var bara att dom hela tiden skulle ha mig under uppsikt! Så nu känns allt MYCKET  bättre.Men jag kommer att ta kontakt med mvc för att byta barnmorska!Fick veta att det finns en på orten som är toppen!
    Som lite "plåster på såren" fick jag ju oxså se min bebbe idag!!LYCKA<3     

• emma78

halloj på er allihop!!
    Nu var det ett tag sedan jag var inne å läste......
    Här är allt toppen!! SD har lugnat ner sig och jag känner mig piggare än någonsin!!Magen växer så det knakar hahaha folk tror att jag ska ha i mars ungefär!!
    Känner inga sparkar än.....nästan inget "bubbel" heller:((( vill känna NU!!! är i v 18 ( 17+ 1)  Tur att man har alla andra grav symtom annars hade jag nog varit grymt orolig....
    RUL den 20:e,ska bli sååååå mysigt!! Min make vill inte veta könet,men jag vill.....han säger att han inte vill veta men när vi var på KUB frågade han om man kunde se könet....lite nyfiken är han nog allt ändå:)) ska se om jag kanske kan "lura" dom till att säga könet hihihihihi
    Skulle så gärna vilja vara lite "smidig" denna gången....detta är ju en "sladdis" och vi har inte en enda pryl kvar,vore skönt att slippa allt "neutralt" och bar koncentrera sig på färger man vill ha!
    Efter RUL ska vi börja titta på barnvagnar ordentligt oxå!! Har ju kikat lite,men inte testat nått än....är fortfarande sugen på Brio sing men fick höra att dom inte var bra pga de små framhjulen?? någon som har erfarenhet av denna vagn??Behöver alla tips och råd jag kan få!!

Ha en fantastisk lördag alla mammor!!
    Kram          

• emma78

åååå,lyckan är här!!Igår kväll låg jag på soffan och tryckte lite på magen,då kom den!!en liten "buff"!!!!! ÄNTLIGEN!!Det bästa av allt var att min store son ( 12år)satt igemte och även han kunde känna "buffen"!! Tänk vad en liten buff kan ge mycket lycka i en hel familj!!!

Har täcknat försäkring hos Trygg Hansa:) 

• emma78

KAOS!!! Att stiga upp och få iväg barnen till skolan idag var lättare sagt än gjort.......Jag sover så himla dåligt på nätterna...fler?? vaknar av konstiga drömmar,kissenödig osv.Blir tokig!!!När lördag morgon sen kommer och man kan sova ut vaknar jag sjukt tidigt typ 5 på morgornen....och kan inte somna om:((
    Det var nån som sa att kroppen ställer in sig på att vara vaken?! ska min bebis inte sova någonting då eller???hahaha
    Igår köpte vi vår första bebisgrej.....en badbalja!! en kompis skulle göra sig av med lite grejer så vi var där och rotade lite!Börjar kännas lite mer verkligt nu när första saken är inhandlad.Nästa sak blir nog att kolla in vagn! min make och jag är inte alls övverens om vilken vagn vi ska ha.....han lever typ kvar i hur vagnarna såg ut för 12 år sedan när vi fick vår son....medans jag vill ha en lite mer trendig!Vi får se,han går säkert att övertala hihihi

Har en liten fråga oxå.....
    Ska på RUL den 20:e,kommer då att vara i v 20....är inte det lite sent????OM det skulle vara något som inte stämmer med bebis (nu tror jag absolut INTE att det är det) får man väll inte ta bort ett barn så sent??eller??   

Nu får ni inte missuppfatta mig,att jag vill ta bort mitt barn eller liknande,men brukar man inte lägga RUL lite tidigare mer mot v 17-18?     

• emma78

Godmorgon på er!!
    V.19 idag!! RUL om en vecka....LÄNGTAR!!
    Man blir så lycklig när man läser om alla er som redan varit:))
    Kan verkligen inte bestämma mig vilken vagn jag vill ha.....känns som att jag sitter och kollar varje dag...blir tokig snart!! Mannen är ju inte heller till så stor hjälp.....han vill inte att den ska kosta för mycket( då den ska vara till ETT barn) han tycker inte att dom "nya" vagnarna sär snygga ( typ bugaboo,brio sing) 

men men han verkar inte ha koll på mycket.....fick precis ett sms där det stod :" Grattis på våran 15 årsdag,hoppas på minst 50 år till"  vi firar 15 år nästa torsdag......

Undra vem som har bröstmjölk i hjärnan:)))       

• emma78

vi har pratat om  Maya eller Jack.....
    Bröderna heter Oliver och William

• emma78

ligger hemma och är sjuk:((Både jag och sonen är dunder förkylda....sskulle behöva ha nässrayet i näsan hela tiden men man vågar ju inte ta för mycket......är livrädd att det lilla knytet ska ta skada av nått!!

RUL på fredag!! längtar så jag håller på att dö!! är dock lite orolig då jag inte kännt något på ett par dagar:(( Har testat att ligga på rygg och trycka lite på magen,men ingenting:((  Vet inte hur orolig jag ska vara....är i v 18+4    

• emma78
    siciliana skrev 2012-01-17 17:56:25 följande:
    Jag har tjatat lite på sambon att vi ska kolla könet, men han vill inte. Jag vill egentligen också att det ska vara en överraskning, men skulle vilja åka på molo lagerutförsäljning i maj och köpa massa fint till bebben. Så jag har hotat med att jag måste köpa dubbelt om vi inte tar reda på könet, men han vägrar ändå. Kanske lika bra för plånboken...Tungan ute

Vart ligger Molos lagerutförsäljning?? Blev grymt sugen.....

• emma78

Skruttens mamma:Tror du inte att det bara var alla spänningar inför RUL som släppte??Hoppas att du mår bättre snart!
    Själv ligger både jag och barnen sjuka:(( dunderförkylda och hostar som bara den:(( Jobbogt med hostan....man får ju träningsvärk i magen + att det "spänner" i "bebismagen" nu när man hostat så mycket:((

Efter att jag hade "gnällt" av mig lite igår ang. rörelser i magen satte den lille igång som bara den:))) inga ytliga sparkar men rörelser i magen som jag  kunde känna tydligt!! Ska nog fortsätta med att "gnälla av mig" här på FL för nästan alltid blir det bra efter det hihihihi:))   

Fick nyss en goekomentar av min yngste son (9 år): mamma du har så stora bröst nu så man kan lägga saker på dom....det är ju jättepraktiskt!! hahahaha   

• emma78

God eftermiddag alla fina mammor!

Idag har vi varit på RUL.....ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad lycklig man är nu!!!
    Den var så fin min "lilla böna" <3 helt perfekt! All min oro är borta nu.... fick veta att livmodern ligger i framvägg och att det är därför jag inte känner några tydliga sparkar! eller är det bakvägg??Blev helt förvirrad nu.....
    Vi tog inte reda på könet....vi frågade om barnmorskan såg vad det var kön men hon sa att hon inte  hade sett det och att dom INTE letade efter det heller! Just nu känns det som strunt samma...Bara så lycklig över att allt såg bra ut!!

Ang. förlossningar så är jag för tillfället inte ett dugg rädd! Men det kan ju ändra sig....kan iofs inte heller säga att jag längtar! Första barnet tog  16  timmar  sprack lite men inte så farligt.Det värsta var nog efter,när stygnen gick upp och dom inte kunde sy om....det var inte skönt kan jag säga:( Att den lille fick en infektion förmodligen av GBS gjorde ju inte saken bättre....vi låg på neontalen i en vecka och bröstmjölken sinade....ingen amning alls efter en vecka:(((
    Andra baret tog bara 5 timmar, hur "smidig" som helst trots sina 4 kg i v 37:) ett stygn,men tyvärr ingen amning denna gången heller då han efter tre dagar hade sugit sönder mina bröst så blodet rann....förmodligen hade jag inget till honom heller....det läckte iaf inte ut något efter att jag slutat amma...

MEN denna gången mina vänner,ska vi ha en superförlossning,amma i minst 8 månader och vi ska må så bra hela familjen:))) (lite naiv få man väll vara hihihihi)
    Ha en trevlig kväll allesammans  

Svar på tråden Juni-barn