Inlägg från: smultron87 |Visa alla inlägg
  • smultron87

Juni-barn

bristningar beror inte på hur stor man blir utan pga. hormoner

• smultron87

jag smörjde inte magen en enda gång med sonen och fick inte en enda bristning.
    fick 2 pytte små på brösten pga ammningen.

så som sagt. min syster är sjuksköterska och även BM och andra sjuksköterskor jag pratat med säger att bristningar beror på HORMONER inget annat

• smultron87

kanske för att dom vill tjäna pengar?

visst kan man få bristningar om man går upp jätte mkt jätte fort så huden inte hinner med och tvärtom.
    men det beror mkt på hormoner.

• smultron87

jag säger inte att det inte gör det, jag säger bara vad jag vet och även vad BM & sjuksköterskor sagt till mig och av egen erfarenhet.

• smultron87

okej, min syster kanske har valt att läsa det också då, beror kanske på vilken inriktning man har, jag vet inte.

men håller med dig, att inga krämer i världen förhindrar bristningar.

jag fick inte en enda när jag väntade sonen men det är som jag även skrivit tidigare MIN personliga åsikt och EGNA erfarenheter.

• smultron87
    Dullidutt skrev 2011-10-27 13:25:50 följande:
    Och att smörja magen är ganska så harmlöst, det skadar ingen så det är upp till var och en att försöka. Om det har effekt eller inte visar sig senare.
    klart det inte skadar någon, ville bara berätta att det inte hjälper var ju bara därför
  • smultron87

jag har för 1 vecka sen iaf, innan jag fick plus, 36.7, det är övr min "normala" temp, så jag har 36.5-37.5 som gravid

• smultron87

Jag ska ta mina blodprov och nästa tid med mvc den 23e nov. Då tar dom blodprov för kub. Så i dec får vi se vår plutt, om typ hundra år :(

• smultron87

jag har hormoner som heter duga! usch tycker inte om alls vem jag blivit med alla dessa hormoner.. =/

• smultron87

jag blir sur för minsta lilla, saker man inte ens blir sur över annars.. är nästan rädd för mig själv =/

Svar på tråden Juni-barn