Inlägg från: Essence |Visa alla inlägg
  • Essence

Juni-barn

Jag kan inte tänka klart, och fick totalpanik idag. Hur faaan ska jag klara av att vara hemma med en bebis och en femåring när mannen ska börja jobba igen?! Hur tar man hand om två barn själv om dagarna? Tänk om jag sitter och ammar, och femåringen behöver hjälp med något, typ sitter på toa och behöver hjälp med att torka?! 

• Essence

Verkar som att jag är den enda som inte har några direkta sammandragningar eller så. Jag känner mig helt normal i kroppen, förutom den jäääävla halsbrännan. Visst, jag är lite tröttare, tyngre och mer långsam än vanligt, men i övrigt känner jag ingenting. What's up with that?

• Essence
    Nangijala skrev 2012-05-19 15:23:58 följande:
    Någon som testat hallonbladste? Läste nånstans att det även kan hjälpa mot diarré, alltså ha en stoppande effekt och det vill jag ju verkligen INTE ha eftersom dessa järntabletter gör mig förstoppad!
    Har just börjat med det. Men om det har en förstoppande effekt så kommer jag inte märka det eftersom jag redan är så himla hård i magen av järntabletterna. :S Jag får lov att återkomma, eftersom jag bara har druckit det i två dagar. =)
  • Essence
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 15:45:53 följande:
    Hej! Är det någon mer än jag som är konstant illamående och ingen aptit!? Är i v.37 nu(36+3).. Sover dåligt på nätterna somnade 5.30- vakna 9.20
    Är illamående varje förmiddag, från då jag vaknar tills någon gång runt lunchtid. :/
    Sover också galet dåligt. Vaknar flera gånger per natt på grund av antingen halsbränna eller att jag måste kissa.
    Igår kväll var jag heeeelt slut, somnade ändå efter midnatt, och vaknade PIGG klockan 6 imorse. Faktiskt rätt frustrerande.
  • Essence

Alltid lika härligt att vakna kl fyra av att man är akut kissnödig och sen inte kunna somna om... :/

• Essence

22  dagar kvar till mitt snitt. Bebis ligger långt ner med huvudet och har fortfarande gymnastik där inne varje förmiddag och kväll. Det känns att hon har sjunkit, för halsbrännan är inte alls lika hemsk längre.

Eftersom jag skriver c-uppsats den här terminen så har tiden gått SJUKT fort, och fortsätter att göra det. Jag kan inte förstå hur jag ska hinna med allt. Ska skriva klart uppsatsen den här veckan, till helgen ska jag till Stockholm på möhippa, efter helgen ska vi äntligen flytta, den 1 juni ska vi gifta oss, den 5 juni är det opponering, den 8 juni har vi programavslutning, och den 13 ska jag snittas. Herreguuuuuuuud.. .

• Essence
    gammelmamma skrev 2012-05-23 23:06:39 följande:
    Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)
    Inte alltid så lätt faktiskt. Jag har haft sjukt våldsamma sammandragningar där jag verkligen har varit övertygad om att det har varit på gång, men så har det varit låååångt ifrån igång. Man vet inte alltid när det är dags, jag tror känslan är högst individuell för alla kvinnor. Det finns ju kvinnor som knappt tror att det är något alls, och någon timme senare är bebisen ute.
  • Essence
    Lina007 skrev 2012-05-23 23:16:13 följande:
    Nu har jag legat på rygg på golvet inne på toaletten, minuter efter jag skrev mitt inlägg så bokstavligen forsade vattnet ut och vi ska åka in till förlossningen på en koll nu.
    Hurra! Iväg och föd ett friskt barn nu! =)
  • Essence

12 dagar kvar till snittdatumet, 19 till BF, och jag känner knappt ingenting. Jag vaknade visserligen inatt kl 5 och hade kraftiga sammandragningar, men det kan ha berott på att jag var dålig i magen och hade spenderat hela gårdagen med att packa och flytta en hel lägenhet.

Det är helt otroligt vad man klarar av som höggravid. I lördags var jag på möhippa och vandrade över halva Stockholm. I onsdags började vi packa ner allt och flytta lite, och igår packade vi och flyttade vi resten.
    Idag hann vi dessutom med att åka iväg och gifta oss mitt i allt. =)

Så, förhoppningsvis är vi uppackade och färdiga inom en vecka så har jag precis några dagar på mig att göra iordning allt inför bebis ankomst.

Just ja, däremellan ska jag hinna läsa en c-uppsats och opponera på den på tisdag, samt korrigera min c-uppsats som ska vara färdig och inne om en vecka.

• Essence

En vecka kvar till snittet, två veckor till BF. Inga känningar, och jag mår oförskämt bra!

• Essence

Jag har verkligen ingen aning om hur jag har överlevt de här veckorna. Under maj skrev jag klart c-uppsatsen, 26 maj var jag på möhippa i Stockholm och vandrade runt halva stan, 29 maj fick vi nycklarna till nya lägenheten (två dagar tidigare än beräknat), vi panikpackade och panikflyttade, 1 juni åkte vi till Karlstad och gifte oss, 5 juni hade jag opponering på c-uppsatsen, i förrgår skulle uppsatsen korrigeras, och idag har jag tagit examen.

Men NU får jag faktiskt vila. Annat än att packa upp några sista lådor och småstäda så har jag inga fler måsten. På onsdag åker vi in för det planerade snittet.... =)

• Essence

07.45  imorgon bitti ska vi befinna oss på förlossningsavdelningen i Karlstad för vårat planerade snitt. Idag var min sista dag som gravid, och om en liten stund ska jag duscha med den speciella tvålen som man måste skrubba sig med. Från och med midnatt får jag varken äta eller dricka något.

BB-väskan är packad, bilbarnstolen är på plats, allt är redo. Kanske därför jag inte är nervös.... =)

• Essence

Leila Natalie kom ut kl 09.23 i onsdags, efter att jag blev sövd och snittad. Ryggmärgsbedövningen ville verkligen inte ta så det var därför de fick söva mig.

Hon vägde 4090 och var 53 cm stor. Vi fick komma hem idag eftersom allt har gått så himla bra. Nu väntar jag bara på att min mage ska bli normal igen.

Svar på tråden Juni-barn