• conda

Juni-barn

Polarlantis skrev 2011-12-02 13:04:00 följande:
    Vad fick du för värden?
    Jag ska göra det på måndag morgon för att se hur det ligger till för mig. Skulle bli enormt förvånad då jag äter bra, är normalviktig och rör mig ordentligt varje dag...men man vet ju aldrig! Fyller snart 33...Jag hade över 8 i värde sist jag var där och tog prover så nu får vi se vad det blir... Ser inte fram emot att fasta så länge!
    Jag hade 9,6 på inskrivningen, inte konstigt tyckte jag då jag hade klämt i mig ett halvt kilo vindruvor innan testet (klantigt, jag vet, men jag mådde så illa =)  ).

Idag på fastande så hade jag 4,7 innan testet och 11,8 efteråt. Gränsen för godkänt låg på 8 efter glukosbelastningen.

Jag hoppas egentligen att det är graviditetsdiabetes då min pappa är typ-1 diabetiker (ungdomsdiabetes) och alla hans syskon också. De fick det alla runt 30-års åldern vilket är något ovanligt. Men men, nu kommer jag få behandling och uppföljning på spec.mödra och diabetesmottagningen så det är väl bara att äta ordentligt och fortsätta röra på sig.

Hoppas det går bättre för dig på måndag, det är verkligen vidrigt att dricka glukosen. Mitt tips är att skippa citronsmaken för då slipper man rapa citronslisk efteråt, det brukar i alla fall jag göra. Jag drack allt i två klunkar, för att slippa svälja det superäckliga sockerslisket =).
  • conda

Själv köpte jag en brio race (sittvagn) till lillkillen så jag kommer skaffa en emmaljunga duo att ha innan den kommer till användning. Älskar liggdelen och tycker att det är en rejäl vagn att ha här ute på landet =). Ingen idé att köpa nytt när man kör i hästskit varje dag... =D

• conda

Sweet life: Usch vad tråkigt, jag tror att oavsett hur du gör så kommer det i slutändan bli bra. Han verkar mycket omogen när han säger som han gör, det finns alltid en risk att det blir barn även om man har preventivmedel. Hade han verkligen inte velat haft barn så kunde han ju kört med dubbla kondomer tycker jag!

Kram!

Busbus: Vilken bra planering med hästen, själv vart jag sugen och ta föl på mitt sto men hon börjar bli så gammal att det inte kändes som en bra idé. Istället ser jag fram emot en vår med lugna skritturer och sen får hon semester i sommar och gå på sommarbete lite tidigare.

• conda

Usch, stora bröst är jobbigt. De är ivägen när man rider och rör sig, förhoppningsvis får jag en förminskning efter denna gång då jag har fått gräsligt ont i ryggen...

Idag har jag lämnat prover igen, känns som om jag inte gör annat än springer på ena kontrollen efter andra. På torsdag är det dags för spec. mödra och diabetesmottagningen. Jag hoppas att det är graviditetsdiabetes så det går över efter förlossningen. Är det någon annan här som har erfarenhet av diabetes under graviditeten? Min pappa är typ1 diabetiker så man är ju uppväxt med allt var det innebär men jag tror att det skiljer sig lite. Känns konstigt att gå omkring utan att behandla, försöker undvika mesta möjliga med socker och är konstant trött. Om man får koll på sockret så blir man förhoppningsvis lite piggare...

• conda

Här har vi fått skotta med traktorn första gången, bor utanför jönköping =). Härligt tycker jag då man slipper allt det leriga här utanför. I dag blir det spec. mödra och diabetesmottagningen, känns jättekonstigt att femte graviditeten ska bli så krånglig. Tycker det är jättesvårt att veta hur jag ska äta för att det ska bli så bra som möjligt så det känns skönt att äntligen få hjälp. Ikväll ska jag berätta för min pappa att jag är gravid och att jag dessutom har diabetes och misstänker att han kommer bli jätteorolig.... Usch, vill ju att det ska vara ett roligt besked - surprise, vi ska ha en liten till -  men ju oroar sig alla istället och tycker synd (!) om mig... Men själv är jag glad att den lill* mår bra där inne =). Det andra oroar jag mig inte så mycket för än så länge...

• conda
    stjärnfrukt skrev 2011-12-08 09:18:39 följande:
    Hej tjejer! Såg att ni pratade mammabyxor, gick in på hm:s hemsida och där reas det ut mammakläder :D
    Beställde en kofta 199:- och ett par svarta stuprörs, 199:- Kanske värt att ta en titt? :)
    Tack för tipset, det ska jag genast göra! =)
  • conda
    SkrattandeJag hittade flera toppar och leggings som jag handlade.  Något som jag är på jakt efter är en "tub-klänning" (heter det så). Senast jag var gravid fick jag barn i juli och jag bodde i min tub  de sista fyra månaderna. Det är en elastisk klänning som man bara drar på sig, förstår ni vad jag menar då? Sist köpte jag ingen gravidtub utan det var en vanlig tub i stor storlek som funkade kanon. Den hittade jag på lindex. Om någon förstår vad jag menar och lyckas få syn på en sån här "tub" får ni gärna hojta till då jag springer och köper den direkt!
  • conda

Slutade snusa när jag blev gravid och gick upp sex kilo på kort tid. Nu har jag stått kvar på den vikten de senaste fyra veckorna så det har äntligen blivit stabilt. Hoppas på att inte gå upp så mycket till....

• conda

Usch vad tråkigt för er som är illamående... Själv mår jag ganska bra, bortsett från tröttheten. Men jag känner mig otroligt ogravid. Jag har fått mage men ingen vacker gravidmage direkt, tror bebisen tar lite plats och då åker mitt magfett längre ut så jag ser i princip bara fetare ut.

Ska kolla in tuben, ångrar så att jag gav bort min gamla, trodde ju inte att jag skulle vara gravid någon mer gång... ;).

Annars är här lugnt, riktigt tråkigt väder så hästarna står fortfarande inne. Släpper väl ut dom om någon halvtimme eller så. I eftermiddag ska jag till dietisten, får se hur det blir.

Svar på tråden Juni-barn