Juni-barn
Jag ska göra det på måndag morgon för att se hur det ligger till för mig. Skulle bli enormt förvånad då jag äter bra, är normalviktig och rör mig ordentligt varje dag...men man vet ju aldrig! Fyller snart 33...Jag hade över 8 i värde sist jag var där och tog prover så nu får vi se vad det blir... Ser inte fram emot att fasta så länge!
Idag på fastande så hade jag 4,7 innan testet och 11,8 efteråt. Gränsen för godkänt låg på 8 efter glukosbelastningen.
Jag hoppas egentligen att det är graviditetsdiabetes då min pappa är typ-1 diabetiker (ungdomsdiabetes) och alla hans syskon också. De fick det alla runt 30-års åldern vilket är något ovanligt. Men men, nu kommer jag få behandling och uppföljning på spec.mödra och diabetesmottagningen så det är väl bara att äta ordentligt och fortsätta röra på sig.
Hoppas det går bättre för dig på måndag, det är verkligen vidrigt att dricka glukosen. Mitt tips är att skippa citronsmaken för då slipper man rapa citronslisk efteråt, det brukar i alla fall jag göra. Jag drack allt i två klunkar, för att slippa svälja det superäckliga sockerslisket =).
Jag hittade flera toppar och leggings som jag handlade. Något som jag är på jakt efter är en "tub-klänning" (heter det så). Senast jag var gravid fick jag barn i juli och jag bodde i min tub de sista fyra månaderna. Det är en elastisk klänning som man bara drar på sig, förstår ni vad jag menar då? Sist köpte jag ingen gravidtub utan det var en vanlig tub i stor storlek som funkade kanon. Den hittade jag på lindex. Om någon förstår vad jag menar och lyckas få syn på en sån här "tub" får ni gärna hojta till då jag springer och köper den direkt!